avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 399 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Obligativitatea pastrarii ambalajului unui produs ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Obligativitatea pastrarii ambalajului unui produs pentru retur

Daca vand ca si profesionist online un produs- piesa auto, unei persoane fizice ar mai fi
O alta dilema – ambalajul de prezentare al produsului poate conditiona sau nu ACCEPTAREA returului ? Sau legea 249/2015 art 16 (8) se refera la ambalajul suplimentar folosit de noi pentru a proteja intregul colet ?
Multumesc
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 08:39, 2 Februarie 2016
Este vorba despre amabalajul original individual al fiecarui produs,ambalajul in care producatorul pune in vanzare piesele=ex disc frana,telescoape,pivoti,placute frana,etc
sooper , si eu ce sa fac cu acel produs incomplet ! eu am cumparat marfa de la un importator furnizor- persoana juridica. Pot face retur doar daca produsul este complet si in starea initiala !
In mod clar sunt exceptate de la aceasta obligativitate produsele trimise in service (care s-au defectat in perioada de garantie) dar daca in lipsa ambalajului original v-ar fi imposibil sa revindeti piesa, chiar si la un pret mai mic, eu zic ca puteti pune niste conditii de retur cum ar fi acestea:

Nu se accepta la retur:
- Produsele cu ambalajul deteriorat, fara etichetele si inscriptionarile specifice
- Produsele care nu se afla in ambalajul original in care au fost livrate
- Produsele lipsite de accesoriile si componentele originale


M-am uitat pe un site care vinde piese auto, mai au si alte conditii insa unele par cam abuzive. De ex asta:
- Produsele de origine comandate gresit deoarece cumparatorul nu a pus la dispozitie datele de identificare ale autovehiculului si seria de sasiu sau aceastea au fost comunicate eronat.

nu ii ajuta daca omul isi da seama cand primeste piesa ca a gresit acele date si face retur fara sa deterioreze ambalajul sau piesa in vreun fel.

In acelasi timp, asigurati-va ca potentialii clienti citesc sectiunea despre garantie si retur inainte de a face comanda, pentru a descuraja posibilele abuzuri sau comenzi facute in necunostinta de cauza. Nu stiu cum, scrieti-le cu fonturi mari, cu bold, intrebati-i inainte de livrare daca le-au citit, faceti formularul de livrare cu posibilitate de expediere doar daca bifeaza (confirma) ca au citit informatii despre garantie si retur deci au luat la cunostinta ca nu se admit la retur piesele cu ambalaj deteriorat si lipsite de accesoriile originale si/sau piesele auto care au fost deja montate.


Ultima modificare: Marți, 2 Februarie 2016
Ares-3, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

In ce conditi nu se poate returna un produs nou myagh86 myagh86 Buna seara. Doresc sa cumpar o piesa noua pentru masina, am fost la mai multe magazine de piese auto, vanzatori de acolo au spus ca piesa de care am eu nevoie ... (vezi toată discuția)
Service reprezentanta - acceptare piese proprii Nevermind Nevermind Buna ziua, Ma confrunt cu urmatoarea problema si am rugamintea sa ma ajutati cu un sfat : - La o masina, aflata inca in garantie, sunt stricate 2 piese.Una ... (vezi toată discuția)