avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1071 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Afisare informatii
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Afisare informatii

Ma intereseaza de cand intra in vigoare proiectul de lege prin care asociațiile de proprietari sunt obligate să afișeze modalitatea de calcul al cheltuielilor de întreținere pentru fiecare apartament. Am inteles ca a fost adoptat in Senat.
Cel mai recent răspuns: gloriajilava , utilizator 09:20, 14 Februarie 2016
sanda65 a scris:
Eu ,de peste 10 ani ,afisez fila 2 a listelor in forma de mai jos..

Toate cele 5 capitole de cheltuieli, afisate separat de dumnevoastra, se gasesc pe lista de plata, distinct, pe coloane separate, costuri totale, costuri unitare... De aceea nu vad rostul repetarii a ceea ce scrie pe lista de plata. Doar daca nu aveti o lista de plata explicita ci doar un total de plata pe aceasta lista ceea ce nu este conform legislatiei si modelului listei de plata prevazut de lege.
Cat priveste modul de repartizare a cheltuielilor in asociatia dumneavoastra, acesta este corect, cu o exceptie:
III. CHELTUIELI pe nr. de persoane
Materiale gospodaresti : 57.90 lei : 189 pers.= 0.31 lei/persoana

De regula in actegoria aceasta noi includem, de exemplu, materaile de curatenie (detergent, matura...), rechizite de birou, formulare tipizate (chitante, facturi), becuri pe casa scarii, sare pentru dezghetat trotuarul, lopeti pentru zapada...
Si toate acestea le repartiza pe cota indiviza si nu pe numar de persoane.

Apoi in acel "raport financiar" vad fond de rulment in functie de numarul de camere ceea ce este gresit. Fondul de rulment se dimensioneaza in functie de cheltuiala cea mai mare a fiecarui apartament si nu in functie de numarul de camere. Poate fi un apartament de 2 camere care sa aiba cheltuieli de intretinere lunare mai mari decat unul cu 3 camere sau mai mici decat unul cu una camera.

Elenapusa a scris:
Unde trebuie sa ma adresez, sa reclam calculul incorect al intretinerii (cel putin la mine)?

In termen de 10 zile de la afisarea listei de plata lnare, cereti explicatii si contestati in scris catre presedintele asociatiei, sumele pe care le considerati incorecte. Solicitati raspuns scris in maxim 7 zile asa cum prevede legea.
vrem sa schimbam administratia , presedintele si cenzorul, iar actualul presedinte a spus ca -si da demisia, dar ca nu este de acord sa aducem o firma, care ar face toate calculele corecte ale intretinerii.

Dumneavoastra, ca membru al asociatiei, puteti sa alegeti in adunarea generala alt presedinte, mai ales ca actualul presedinte isi da demisia. Viitorul presedinte ales va decide impreuna cu membrii comitetului daca va continua cu actualul administrator sau nu.
Nu este bine sa schimbati tot odata. O echipa toatal noua nu va sti ce sa faca in asociatie cateva luni chiar daca ar fi savanti. Pastrati ceea ce aveti bun si improspatati ecipa treptat.


Printr-o hot. a A.G.s-a hotarat , acum peste 10 ani, ca mat gospodaresti sa se repartizeze pe nr. pers, la fel fondul de rulment ,pe nr camere -aproximativ cota de proprietate- ptr ca avem f putini restantieri (nu am avut nici o contestatie la aceste hotarari ,deci este statutar ).Acest fond acopera cheltuielile pe supr utila si cota de proprietate. Cu acest fond nu am avut niciodata penalizari la plata facturilor , in aceasta perioada , cu toate ca acest fond este f mic.
Prima fila contine ,pe verticala toate cele 5 capitole plus totalurile iar pe orizontala fiecare apartament ,deci se respecta modelul oficial al listei.
Prin aceaste interventii am vrut sa arat modul de informare al locatarilor la care atasez acum si fluturasul care-l transmit fiecarui proprietar.

Apart: 11 cu 3 pers. -=Februarie =-
Aveti fond rulm in val de : 251.72 lei
Caldura ( 65.75 m.p.) : 166.38 lei
Salariu bru admin.( 1.33 % ) : 13.27 lei
Curatenie (sal.femei serv) : 12.59 lei
Salariu bru pres. : 5.66 lei
Impozite : 6.88 lei
Lift : 8.52 lei
Reparatii parti comune/Sc.1 : 1.91 lei
Gaze /Sc.1 : 17.96 lei
En.el /Sc.1 : 6.44 lei
Ridicarea gunoiului menajer : 27.29 lei
Mat.gospodaresti : 0.92 lei
Pret apa calda lei/m.c. : 14.39 lei
Apa calda( 6.0 m.c.+com) : 84.49 lei
Pret apa rece lei/m.c. : 7.08 lei
Apa rece ( 5.0 m.c.+com) : 36.72 lei
Chelt.apart-interfon : 2.48 lei
De plata in aceasta luna : 391.54 lei
Restante : 0.00 lei
Total de plata 391.54 lei
Penalizari-ch.separata : 0.00 lei

Ultima modificare: Sâmbătă, 13 Februarie 2016
sanda65, utilizator
Buna dimineata,
Uitati ce inseamna da dai legi si indicatii care nu au nici o noima! Dvs @sanda65, pe langa lista de intretinere, care este destul de stufoasa in detalii si , sigur, nu e urmarita de multe persoane, le mai dati si un fluturas cu toate datele, repetate, din aceas lista. Nu e cam mult? Mai ales pentru cei care mai au si restante si nu catadisesc sa si le plateasca? Nu mai dati idei si altora ca veti face din admninistratori un nou departament financiar, contabil, resurse umane, dar cu contributori nu cu cei care produc ceva!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Plata in avans facturi- asociația de proprietari Ana Maria.86 Ana Maria.86 Buna ziua, Va rog sa ma ajutati cu un feedback din punct de vedere legal pentru primul punct al procesului verbal transmis de Asociația de proprietari, in ... (vezi toată discuția)
Cum se calculeaza diferenta de apa rece de la contoarul principal la cele individuale? orangeman29 orangeman29 Am urmatoarea situatie :locuiesc pe o scara cu 20 de apartamente,scara noastra este asociatie de prop. separate de celelalte scari,si am o problema referitor ... (vezi toată discuția)
Legea 17/2016 miticamanea miticamanea În Legea 17/2016 se specifică faptul că în afara listelor de plată este obligatoriu să se afișeze și [i]modalitatea de calcul în urma căreia au ... (vezi toată discuția)