avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 425 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Maximul retururilor acceptate din partea ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Maximul retururilor acceptate din partea comerciantilor online

Buna ziua,
Nu am gasit pe nicaieri o informatie care sa releve numarul maxim de retururi in decursul unui an. Ma intereseaza acest aspect, mai ales ca, recent, am returnat un produs, iar comerciantul a raspuns cu : "…aveti foarte multe retururi si motivele nu au fost confirmate ca si defecte" si "…retururi nefondate , mentionam ca in cazul urmatoarei comenzi returnate fara motiv contul dvs. va fi suspendat."
Da, am returnat piese pt PC, pentru ca nu erau in regula, mai ales ca au costat multi bani, era normal sa am pretentii. Ideea e ca la ei pe site nu scrie nimic, vis-a-vis de nr retururilor, nu scrie ca trebuie sa fie justificat pentru a putea returna, nu scrie ca vor bloca contul in caz de nerespactare. Mai mult de atat, anul trecut, am vorbit cu un angajat al acestui magazin si mi-a confirmat ca nu exista limita de retururi.
Am multe comenzi plasate la ei, iar totalul retururilor nu cred sa fie 10% din nr total de comenzi.
Cumva vorbim de un abuz? De ce recurg la amenintari de gen?(altfel nu stiu cum sa interpretez)
Multumesc
Cel mai recent răspuns: LongJohn , utilizator 19:07, 12 Februarie 2016
Ce inseamna ''nu erau in regula''? Inteleg la pantofi sau haine, pot fi diferite de ce se vede pe site sau nu sunt bune marimile, dar la componente pentru PC nu pricep ce poate fi in neregula daca ati comandat exact ce aveati nevoie.
Ma refer la faptul ca, in timpul functionarii, emiteau anumite zgomote, care in mod normal nu ar trebui sa existe. Au mai fost probleme si cu anumite parti componente ale produsului ( de ex., unul din ventilatoarele unei placi video, nu functiona in parametri normali)
Am inteles.

Nu e precizat in legislatie acest aspect, n-am idee daca si unde se termina dreptul consumatorului la retur si incepe dreptul comerciantului la limitarea pierderilor (taxe curier suportate de ei, produse vandute ca refurbished din cauza retururilor etc.).
Probabil depinde de argumentele pe care le au in fata unor controale venite dupa reclamatii.
Ideea este ca, la ei pe site, nu este precizat numarul de retururi acceptate in decursul unui an, si, acest lucru a fost confirmat si de catre unul din angajatii magazinului(am zis, totusi, sa intreb). Pe alte site-uri, este precizat acest numar de retururi acceptate/an.
Avand in vedere aceste aspecte, nu inteleg de ce au venit cu acele replici, ca si cum eu trebuia sa stiu ca nu mai am mult pana mi se suspenda dreptul de a mai fi clientul lor, din cauza acelor retururi. De ce nu au dat o notificare, de genul: Atentie, va apropiati de numarul maxim de retururi.
Mai mult, am vazut ca pun accent pe faptul ca retururile trebuiau argumentate( a se vedea retururi nefondate) ori legea spune, clar, ca se poate renunta la contract fara invocarea unui motiv.
Atat timp cat eu nu am incalcat nicio regula (scrisa) de pe site-ul lor, de ce abordarea aceasta din partea dumnealor? Daca era precizat, pe site-ul lor, alb pe negru, ca numaul de retururi admise/an este de 5 (de ex.), atunci, nu mai aveam nimic de obiectat.
Am impresia ca m-au cam luat peste picior.
Apropos, vorbim de acelasi magazin online, despre care v-am povestit, intr-un topic anterior, problema de garantie.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Refuz accept returnare produs necorespunzator clony clony Reprezint un ONG si de Black Friday am zis sa beneficiem de reduceri si sa comandam un PC croit special pentru nevoile noastre. Am configurat unul pe situl ... (vezi toată discuția)
Returnare produse comert online knight_ess knight_ess Am achizitionat o pereche de pantofi sport de la un comerciant de pe internet (nu de pe un site, cu formular de comanda si contract, ci dupa o discutie pe ... (vezi toată discuția)
Sistem pc pe componente - garantie, service si rezolutiunea contractului S.Ciprian S.Ciprian Acum o luna am cumparat un sistem PC pe componente cu serviciul de asamblare gold plus(ce include asamblare, verificarea compatibilitatii produselor si testare ... (vezi toată discuția)