avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1032 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Concediu Ingrijire si Crestere a copilului Tata
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Concediu Ingrijire si Crestere a copilului Tata

Buna ziua,
Urmeaza sa nasc in urmatoarele zile si ne dorim ca tatal sa-si ia concediul de crestere si ingrijire a copilului pe o perioada de doi ani si am dat peste un lucru care aparent pare evident, dar nestiind sa interpretam legea corespunzator v-as ruga, daca se poate desigur sa ne spuneti daca sotul isi poate lua acest concediu de crestere si ingrijire imediat dupa nastere, fara sa mai asteptam cele 42 de zile de lauzie in conditiiile in care:
- eu sunt eleva
- sunt coasigurata sotului
- nu am cotizat in ultimele 12 luni
- precizez ca sotul are 9 ani lucrati continuu la stat (deci nu sunt probleme la el)
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 15:38, 13 Februarie 2016
1. Deoarece dvs. sunteti eleva nu puteti beneficia de concediu de maternitate (126 de zile = sarcina si lauzie = pre si postnatal).

2. In aceasta situatie tatal copilului poate beneficia de concediu crestere copil (CCC) incepand cu data nasterii copilului.

3. - Tatal copillui poate solicita direct (fara sa intre in CCC) stimulentul de insertie de 500 lei lunar de la data nasterii copilului si pana aceasta implineste 2 ani
- Adica primeste salariu pentru munca depusa iar statul ii mai da 500 lei lunar.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Tatal cere cic cata8 cata8 Am si eu o intrebare.daca tatal cere concediu de crestere si ingrijire copil, de cand are dreptul sa intre? Trebuie sa astepte cele 42 de zile de la data ... (vezi toată discuția)