Firma de care am fost desemnat sa ma ocup si-a mutat de cateva zile biroul intr-o cladire de birouri. Pana acum, lucram de la sediul social (dintr-un apartament de bloc).
As avea cateva intrebari la care nu am gasit raspunsuri foarte clare:
- daca firma are pana in 5 angajati, este obligatoriu sa declaram punct de lucru? (contractul de inchiriere este facut pe firma).
- am citit ca daca firma are peste 5 angajati trebuie declarat sediu secundar si se primesc date noi de identificare (RO .. etc.) - este vorba despre +5 angajati care lucreaza de la acest punct de lucru, sau mai mult de 5 angajati ai firmei?
- daca trebuie declarat punct de lucru, ar fi mai simplu sa schimbam adresa sediului social? Practic, nu ne-ar mai lega nimic de vechiul sediu social, in care in momentul de fata locuieste unul dintre asociati din firma.
- noi suntem o firma de publicitate online, nu lucram cu publicul, in general intalnirile pe care le avem cu clientii (pentru vanzari, se realizeaza la sediul acestora, sau in oras), ce anume e obligatoriu sa avem in aceasta noua locatie (ca va fi sediul social sau punct de lucru) ca si acte, inscrisuri .. etc.?
Practic, ne gandeam sa si punem pe usa ca nu lucram cu publicul. Ideea e ca cladirea de birouri are la etajele inferioare si o galerie comerciala si ne gandeam sa nu cumva sa riscam un control inopinant pe premiza ca am fi vreun magazin/depozit al unui magazin .. etc. (sa afisam/notificam pe usa de la intrare ca nu se lucreaza cu publicu? ajuta la ceva?).
Suntem chiar o firma corecta, care factureaza totul legal si incasam bani doar prin contul firmei, incercam totusi sa asezam treburile cat mai bine pentru ca suntem intr-o perioada foarte incarcata ca si munca si nu ne-ar avantaja sa avem parte de musafiri.
Punctul de lucru trebuie declarat, indiferent de numarul de angajati nu are legatura cu sediul secundar in care vi se da un alt numar de identificare.
Totodata cred ca ar fi mai simplu sa mutati sediul social, toata documentatia trebuie tinuta la sediul societatii (arhiva).