Buna ziua,
As dori sa sti ce indatoriri are administratorul unei asociatii de locatari legat de administratia partilor comune ale blocului. Mai exact avem o vecina care a pus usa metalica la uscatoria blocului (cu ceva timp in urma). Eu, ca locatar al blocului, am cerut vecinei sa deschida (ea nici nu locuieste in apartament - era dat in chirie unei firme care presta servicii) si de asemenea am sesizat administratoarea de nenumarate ori un ultimul an. Am primit de la ea doar promisiuni ca o sa vorbeasca sa deschida, ca ea nu poate face altceva ca nu e locatara si nu e treaba administratiei. Eventual mi-a spus ca poate maxim sa faca o sedinta de bloc sa intrebe si vecinii...
Intrebarile ar fi:
- ce trebuie si poate (e de datoria) administratoarei sa faca in aceasta speta?
- unde se poate depune plangere impotriva administratorului (ce institutii reglementeaza si verifica activitatea lor)?
Plangerea se depune la sediul asociatiei de proprietari din care faceti parte si se adreseaza presedintelui acesteia. Daca nu veti fi multumit de raspunsul primit (tot in scris si in termen de 7 zile), sau nu veti primi raspuns, va puteti adresa in scris structurii abilitate de indrumare si control a asociatiilor de proprietari din cadrul primariei.
Pe de alta parte, nu tine strict de administrator, problema semnalata de dvs., asa cum nu este de competenta acestuia de a convoca sedinta la nivel de bloc. Daca face asa ceva inseamna ca isi depaseste atributiile si nu e bine pentru acesta. Propietarii, prin Adunarea Generala, hotarasc pentru partile comune, presedintelui revenindu-i sarcina de a urmari respectarea acestor hotarari
Adica Proprietarii, prin Adunarea Generala ar putea hotara sa acorde unui locatar dreptul de a bloca uscatoria (de ex din 10 proprietari 7 decid asta importiva a 3 proprietari) si a o folosi dupa bunul plac, cu toate ca este o proprietate comuna si are o anumita destinatie din constructie?
Plangerea care se depune la asociatie si e destinata presedintelui, trebuie sa aiba si un nr de inregristrare, sau doar se inmaneaza administratorului?
Multumesc pentru raspunsuri.
1. A se vedea art. 39 si art. 42 din legea 230/2007, precum și art. 23 din H.G. 1588/2007
2. Plângerea/sesizarea/solicitarea/cererea se face în scris și este adresată președintelui asociației. De înmânat se înmânează, de regulă, administratorului, care are obligația de a o înregistra, de a comunica petentului/solicitantului... etc. numărul de înregistrare atribuit (dacă documentul este întocmit în două exemplare, înscrie pe ambele numărul de înregistrare atribuit, după care înmânează un exemplar deponentului) și de a o prezenta președintelui asociației pentru soluționare. Acesta este obligat să răspundă, in scris, in termen de 7 zile.
Intervin si eu un pic,
Presedintele e obligat sa raspunda in 7 zile daca e contestata lista de plata.
alte solicitari este obligat sa raspunda in 30 zile