De asemenea, trebuie neaparat ca de la toti clientii sa primesc date de identificare fiscala? Un "CUI" spre exemplu? Sau e de ajuns nume si adresa? (pentru NON-UE spre exemplu)
Pana atunci, vă spun ce am facut eu (ce ştiu eu). Pe fiecare factură indiferent cui o trimiti (In UE, non-UE sau RO), trebuie notat si CUI-ul (=CIF). CIF-ul diferă:
- pentru Romania si tarile din afara UE : CIF-ul = CUI . CIF-ul pe care-l folosesc pentru facturlile din tara, il folosesc si pentru SUA, Noua Zeelanda, de exemplu, deci NON-UE.
- pentru tările din UE - notezi CIF-ul care apare pe hartia ce ti s-a dat dupa ce te-ai inscris in ROI - un act micut, albastru, jos scrie CIF-ul, Data atribuirii etc. Daca vreme de un an de zile (parca) nu lucrezi deloc cu cei din UE, s-ar putea sa fii informat ca ai fost radiat din ROI si-apoi sa trebuiasca iarasi sa te inscrii )
Problema e ca, in mod normal, pentru ca factura sa fie document justificativ, ar trebui notate si CIF-ul , adresa etc ale clientului/beneficiarului si unii clienti (firme) nu se grabesc sa-ti ofere aceste date (de tipul CIF-ului)- deoarece la ei in tara legea nu cere neaparat / in acele cazuri (ei = beneficiari) - sa fie notat si CIF-ul lor. Ar fi mai bine sa soliciti aceste date de la inceput (sa vezi daca sunt dispusi sa ti le ofere), altfel te trezesti ca documentele tale nu sunt 100% in regula.
Pe factura se scrie valoarea in RON, dar si valoarea in moneda tarii respective (EUR), asa cum apare in modelele de facturi pe care le putem gasi (destul de usor) pe net.
Cursul valutar folosit este cel din ziua - de la data facturii. Deci, daca am scris factura pe 26 februarie, voi folosi cursul BNR din acea zi, chiar daca am prestat serviciul pe 15 februarie sau chiar daca am fost platit pe 18 feb.(e doar un exemplu). Daca folosesc Pay-Pal (sau alt site), notez si acest lucru (modalitatea de transferare a banilor).
Poate stii deja unele din aceste aspecte. Asteptam si alte raspunsuri.
Prestari servicii ue
alx3
Buna ziua,
Sunt PFA, neplatitor de TVA, la norma de venit.
Sunt inregistrat in ROI si am cod special de TVA valabil doar pentru UE.
Prestez servicii de ... (vezi toată discuția)
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.