Ma confrunt cu situatia pe care o voi descrie mai jos.
Am cumparat acum 3 saptamani o masina de la firma la care lucrez, care organizase o licitatie pentru niste masini rulate.
In descrierea masinii din cadrul licitatiei era precizat faptul ca masina nu are nicio problema si ca este perfect functionala.
Am licitat, am cumparat o si dupa ce am mers cu ea cateva zile, a aparut pe bord un martor care indica o problema la motor.
Am facut o programare la service-ul autorizat al companiei producatoare si in urma testelor s-a constat ca trebuie sa mai efectuez niste teste mai amanuntite, existand suspiciunea unei defectiuni la una din piesele masinii care afecteaza consumul de benzina, si ca martorul va fi sters de pe bord, dar va reaparea dupa cateva zile, avand in vedere ca trebuie schimbata respectiva piesa, foarte scumpa de altfel, in jur de 1000 de euro.
Martorul de pe bord a reaparut la scurt timp si am cerut explicatii verbal si inscris celor care s-au ocupat de vanzarea masinii.
Verbal au recunoscut ca problema este veche dar ca reparatia fiind foarte scumpa, firma a decis ca nu o mai repara.
Le-am imputat faptul ca vanzarea nu a fost corecta, ca martorul a fost sters de pe bord inainte de vanzare, pentru ca daca ar fi fost mentionat acest lucru in descrierea tehnica din momentul licitatiei, nu ar mai fi vandut-o.
Am discutat si cu persoana care a folosit masina inainte sa o cumpar si care mi-a confirmat ca acesta problema exista si ca martorul a fost sters fara sa fie reparata.
A inceput un duel al mailurilor intre mine si firma care a vandut -o in care eu ii acuz de vanzare necinstita si cer reparatia masinii pe banii lor.
Se disculpa spunand ca nu exista problema inainte de vanzare, mai mult au cerut informatii in legatura cu investigatiile pe care le-am facut la service, fara acordul meu au primit acele informatii, eu nu am nimic de ascuns dar nu mi se pare normal ca ei sa obtina ce informatii vor de la service-ul unde fac eu constatarile pe banii mei, cum ramane cu confidentialitatea clientului? Ei mi-ar furniza mie informatii despre trecutul investigatiilor facute asupra acestei masini? din care probabil ar reiesi fatul ca avea probleme dinainte de vanzare....
Va rog sa-mi spuneti ce ar fi bine sa fac in continuare, eu ma gandesc sa fac reclamatie la ANPC.
Masina nu este inscrisa inca pe numele meu la Administratia Financiara si la Politie, sunt in acel termen de 30 de zile in care o pot declara. Am doar actul de vanzare-cumparare.
Cand am cerut explicatii celor de la service de ce dau informatii fara acordul meu s-au scuzat spunand ca nu am prezentat actul de vanzare cumparare al masinii, dar nu mi l-au cerut, mi-au cerut doar buletinul, iar eu nu ma asteptam ca voi avea asemenea surprize!!
Pana sa aflu de acesta problema, eu i-am achizitionat si montat cauciucuri de iarna si i-am facut acele teste pe banii mei, vreau sa o repare, nu sa o dau inapoi!
Daca aveti probe sa sustineti cele de mai sus, ati putea obtine ori desfiintarea bunului ori chiar repararea sa. Din cele ce spuneti, ca vanzatorul cunostea viciile bunului, puteti obtine daune constant in repararea bunului. Care a fost valoarea de vanzare?
Poate e mai bine sa incercati o negociere, altfel in instanta.
Puteti realiza expertiza tehnica,care coroborata cu istoricul masinii probeaza fara putinta de tagada ca deficienta tehnica dateaza anterior momentului vanzarii acesteia