Ma confrunt cu situatia pe care o voi descrie mai jos.
Am cumparat acum 3 saptamani o masina de la firma la care lucrez, care organizase o licitatie pentru niste masini rulate.
In descrierea masinii din cadrul licitatiei era precizat faptul ca masina nu are nicio problema si ca este perfect functionala.
Am licitat, am cumparat o si dupa ce am mers cu ea cateva zile, a aparut pe bord un martor care indica o problema la motor.
Am facut o programare la service-ul autorizat al companiei producatoare si in urma testelor s-a constat ca trebuie sa mai efectuez niste teste mai amanuntite, existand suspiciunea unei defectiuni la una din piesele masinii care afecteaza consumul de benzina, si ca martorul va fi sters de pe bord, dar va reaparea dupa cateva zile, avand in vedere ca trebuie schimbata respectiva piesa, foarte scumpa de altfel, in jur de 1000 de euro.
Martorul de pe bord a reaparut la scurt timp si am cerut explicatii verbal si inscris celor care s-au ocupat de vanzarea masinii.
Verbal au recunoscut ca problema este veche dar ca reparatia fiind foarte scumpa, firma a decis ca nu o mai repara.
Le-am imputat faptul ca vanzarea nu a fost corecta, ca martorul a fost sters de pe bord inainte de vanzare, pentru ca daca ar fi fost mentionat acest lucru in descrierea tehnica din momentul licitatiei, nu ar mai fi vandut-o.
Am discutat si cu persoana care a folosit masina inainte sa o cumpar si care mi-a confirmat ca acesta problema exista si ca martorul a fost sters fara sa fie reparata.
A inceput un duel al mailurilor intre mine si firma care a vandut -o in care eu ii acuz de vanzare necinstita si cer reparatia masinii pe banii lor.
Se disculpa spunand ca nu exista problema inainte de vanzare, mai mult au cerut informatii in legatura cu investigatiile pe care le-am facut la service, fara acordul meu au primit acele informatii, eu nu am nimic de ascuns dar nu mi se pare normal ca ei sa obtina ce informatii vor de la service-ul unde fac eu constatarile pe banii mei, cum ramane cu confidentialitatea clientului? Ei mi-ar furniza mie informatii despre trecutul investigatiilor facute asupra acestei masini? din care probabil ar reiesi fatul ca avea probleme dinainte de vanzare....
Va rog sa-mi spuneti ce ar fi bine sa fac in continuare, eu ma gandesc sa fac reclamatie la ANPC.
Masina nu este inscrisa inca pe numele meu la Administratia Financiara si la Politie, sunt in acel termen de 30 de zile in care o pot declara. Am doar actul de vanzare-cumparare.
Cand am cerut explicatii celor de la service de ce dau informatii fara acordul meu s-au scuzat spunand ca nu am prezentat actul de vanzare cumparare al masinii, dar nu mi l-au cerut, mi-au cerut doar buletinul, iar eu nu ma asteptam ca voi avea asemenea surprize!!
Am obtinut istoricul reparatiilor si constatarilor de la service-ul firmei producatoare a masinii, din care reiese ca defectiunea fusese identificata din anul 2013 si se facuse recomandarea pentru inlocuirea piesei (care costa 3000 ron+manopera).
In licitatie masina fusese prezentata ca fiind functionala, fara defectiuni mecanice, iar indicatorul de pe bord care semnaliza defectiunea de la motor era sters.
Masina a costat 2500 de euro, este o masina veche dar pretentia mea era sa fi aflat dinainte ce probleme mai are ca sa stiu daca imi asum investitiile ulterioare.
Pana sa identific aceasta problema, care afecteaza consumul de benzina al masinii (consuma in jur de 15%), eu am mai facut cateva reparatii si investitii in ea (schimb ulei, cauciucuri), care tineau de intretinere, si pe care nu le imput vanzatorului.
Nu stiu daca sa merg mai departe, problema este ca acesta hiba i-a crescut considerabil pretul, iar eu nu imi permit inca acesta reparatie.
Probabil ca daca mentionau ca are aceasta defectiune, nu mai vindeau masina, sau in orice caz o vindeau mult mai ieftin.