Bună ziua! Sunt student la FMVB și aș dori să înființez un SRL cu domeniul de activitate relații publice, marketing, consultanță, web design. Am câteva întrebări legate de înființare:
1) Pot înființa un SRL fără acreditare în domeniul de activitate? Știu că în 2015 era posibil și că PFA-urile aveau nevoie de acreditare. S-a schimbat ceva?
2) Sunt extrem de multe variante diferite pe Internet despre cum se înfințează un SRL. M-ați putea îndruma către un ghid bun? Sau ar fi indicat să merg direct la ONRC București și să întreb acolo?
3) Citeam că în trecut dacă erai student și doreai să deschizi un SRL statul te-ar fi ajutat în anumite moduri. Încă există astfel de ajutoare pentru un student care dorește să înființeze un SRL?
4) Deoarece consultanța reprezintă domeniul activității, nu pot înregistra firma ca Microîntreprindere. S-a schimbat ceva în legătură cu taxele plătite de un SRL? Sau tot 16% pe profit și încă 16% pe dividende?
5) Eu nu am alte surse de venit. Mi-aș dori să am asigurare de sănătate, totuși. Există această posibilitate dacă sursa mea de venit este SRL-ul?
6) Aș putea declara sediul social o cameră din casa părinților? Am înțeles că ar crește impozitul de pâna la 20 de ori, însă aceasta numai pentru acea o cameră, nu? Din moment ce toată activitatea mea se va desfășura online, nu am nevoie de mai mult de o cameră.
7) În primul an nu am acces în niciun fel la banii făcuți de companie? Dacă aș dori să cumpăr un laptop pentru companie aș putea face asta din banii companiei sau ar trebui să aștept până la împărțirea de dividende?
8) Este posibil ca mai târziu să adaug alți asociați sau chiar să cedez firma complet altor persoane? Ca o tranzacție sau donație?
9) Contabilitatea trebuie făcută alături de un contabil. Îmi puteți spune cum se face aceasta? Trebuie să anunț de câte ori primesc bani sau la finalul anului?