Cu toate ca mi-am propus sa nu intervin, va rog sa ma scuzati dar nu ma pot abtine.
Registrul de casa este acelasi la orice persoana juridica si daca vreti si fizica. Gasim registrul de casa in librarie si poate avea mici diferente de liniatura. In functie de liniatura, oricine face inregistrarile in registrul de casa poate stabili sodurile dupa fiecare operatiune pe ultima coloana din dreapta sau cumuland incasarile pe colana de inacasari, platile pe coloana de plati si stabilind pe o linie la sfsrsitul paginii (zilei) soldul final facand operatiunile S.initial + Incasari - Plati = S. final
Inchiderea registrului de casa NU are nici o legatura cu profitul lunar al vreunei societati comerciale, firma privata ori de stat, indiferent de domeniu si indiferent de modul de tinere a contabilitatii. Economistii, contabilii stiu ca incasarile nu inseamna venituri, ca platile nu inseamna cheltuieli iar soldul casei nu inseamna profit sau pierdere.
Situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv, se intocmesc la asociatiile de proprietari la sfarsitul lunii si nu la data intocmirii sau afisarii listei de plata. Este obligatoriu de raportat aceasta situatie cu datele de la 30 iunie si 31 decembrie la Primarie. Asa prevede HG 1588/2007
Art. 21.(3) Asociaţiile de proprietari care optează pentru conducerea contabilităţii în partidă simplă vor depune la compartimentele specializate în sprijinirea şi îndrumarea asociaţiilor de proprietari din cadrul consiliilor locale situaţia soldurilor elementelor de activ şi pasiv, întocmită potrivit ordinului ministrului economiei şi finanţelor, până la data de 1 martie pentru situaţia existentă la 31 decembrie şi până la data de 1 septembrie pentru situaţia existentă la 30 iunie. Asociaţiile de proprietari care optează pentru conducerea contabilităţii în partidă dublă vor depune bilanţ contabil, conform prevederilor legale.
Atat situatia soldurilor cat si bilantul, unde este cazul, au clar prevederi de a cuprinde situatia existenta la 30 iunie sau 31 decembrie si nu poate orice asociatie sa intocmeasca aceste obligatii cu date diferite, in functie de intocmirea listelor de plata.