avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 580 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Service auto mi-a distrus masina
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Service auto mi-a distrus masina

Buna ziua,

As dori sa stiu daca ma puteti ajuta intr-o problema.

Inainte de Craciun am lasat masina, un Audi A6 la un service auto in Bucuresti pentru schimbat distributie (pe lant). Am ridicat masina pe 24 ianuarie, intarziere cu livrare piese, etc.
Eu lucrez in Slovacia. Pe data de 26 ianuarie am inapoi plecat spre Slovacia cu masina, iar aproape de granita dintre Ungaria si Slovacia motorul a inceput sa tremure si martor de bord cu engine check. Am fost cu masina la un service Audi Service Slovacia, si mi-au facut constatare, ce indicau spre nesincronizare pistoane motor, posibil distributie. Am purtat mai multe discutii cu proprietarul de la service, insa mi-a fost zis ca eu garantie am in Romania, si el trebuie sa vada masina. Masina in starea care era nu putea fi condusa 1000 de km pana in Bucuresti (asta mi-au confirmat cei de la Audi service).

Din lipsa de bani, am dus masina abia luni pe 1 martie la service Audi pentru reparat. Au zis ca trebuie dat motorul jos si verificat. M-au sunat azi si mi-au spus ca au observat ca cei de la service de acolo au pus mult silicon la o garnitura de la capac motor, unde nu trebui folosit silicon, siliconul intrand in ulei. Concluzia este ca motorul este distrus, deci am ramas fara masina, 1500 de euro service Romania si 700 de euro service in Slovacia + Bani cheltuiti pe cumparat masina etc.

Factura de la service din Romania nu stiu pe unde este, insa am de la ei stampila pe cartea de service a masinii unde scrie ca a fost schimbata distributia + un deviz.

Este posibil sa fac ceva in cazul asta? Mi-este dificil si cu deplasatul in tara, pentru ca nu pot sa-mi iau liber aici usor. As putea castiga cazul daca-i dau in judecata? In caz ca nu gasesc factura, ar trebui sa renunt?

Va multumesc!
Daca s-ar fi obturat unul din canalele de ungere ar fi existat o scadere de presiune care ar fi fost sesizata de computerul masinii.Doar este vorba de un Audi A6 si nu de o Dacie 1300!
Constatarea facuta in Slovacia mentioneaza ca si posibila cauza nesincronizarea pistoanelor detectata cel mai probabil printr-un soft specializat. Aceasta nesincronizare nu poate apare din cauza obturarii sistemului de ungere, in schimb o distributie reglata necorespunzator sau o curea de proasta calitate ori cu defect de fabricatie poate duce la un astfel de fenomen.
Distributia este ansamblul care sincronizeaza pistoanele.
Nu avem informatii ce constatari a facut service-ul din RO asupra distributiei. Si daca este vorba despre acelasi service care a schimbat distributia.
*Dl. Cyan

Cei de la audi service mi-au zis ca pentru a face reglajele la distributie pentru acest motor dupa ce se schimba tot ce trebuie, lanturi, intinzatoare, este de a da 2 capace laterale jos si de acolo se face timing-ul. Cei de la service trebuiau sa schimb garniturile pentru aceste capace, fara sa foloseasca silicon. Insa au folosit, si au folosit excesiv. Siliconul s-a intarit, s-a facut faramite, si a intrat in mai toate canalele de trecere pentru ulei, duze, valve , senzori, etc. Nu a intrat doar in ulei, si gata si-a schimbat proprietatile de ungere uleiul. De aici probabil si toate erorile date de senzori, pistonul 6 numai are deloc compresie, motorul tremura foarte rau.
Inca o chestie, din ce m-am mai documentat, este ca intinzatoarele pentru distributie in cazul acesta de motor sunt hidraulice, functioneaza tot cu ulei.
Normal ca masina a sesizat probleme, ca nu degeaba am martorul de engine check in bord.
Cei de la Audi au facut prima oara o diagnoza computerizata, erorile indicand catre posibila nesincronizare pistoane, deci distributie. Apoi ca sa vada daca este distributia la punct, au pornit prin a da jos capacele acelea, si a reiesit problema.
Nu pot atasa poze pe acest forum, ca s-ar vedea clar care este problema.
Daca s-a identificat cauza defectiunii atunci in baza garantiei pe care ati primit-o de la service-ul care a montat distributia ar trebui sa va repare motorul sau sa il inlocuiasca daca nu mai poate fi reparat. Sunteti in baza de date a lor, aveti devizul, prin urmare lipsa facturii nu ar avea de ce sa va refuze reparatia in garantie.
Constatarea cu excesul de silicon a fost facuta in Slovacia sau la service Audi in RO?

Nu ne-ati relatat ce parere au despre situatie cei care au montat distributia. Isi recunosc greseala, sunt/nu sunt de acord cu cele constate de celelalte service-uri, va repara pe garantie?
Din intrebarea dvs din prima relatare privind actionarea in judecata se intelege ca nu ati ajuns la o intelegere pe cale amiabila.
Parerea mea este ca veti avea castig de cauza, aveti constatari facute de service-uri autorizate Audi, angajati-va un avocat care sa va reprezinte iar costurile cu alta expertiza (daca va fi cazul) si cu avocatul vor fi recuperate prin solicitarea cheltuielilor de judecata.

Pentru a posta imagini pe forum puteti folosi postimage.org.
[ link extern ] /
Ultima modificare: Sâmbătă, 5 Martie 2016
cyan, moderator
Cati kilometri are masina?
Undeva peste 150.000, nu stiu exact.

Alte discuții în legătură

Cumparare masina cu motor defect, fara ca vanzatorul sa imi comunice acest lucru fitcros fitcros Cumparare masina cu motor defect Am cumparat in vara anului trecut o masina de pe OLX cu motor defect, fara ca vanzatorul sa imi comunice acest lucru. Masina ... (vezi toată discuția)
Problema cu un service auto petrica101 petrica101 Buna ziua .Am o problema cu un serce auto am dus masina la service din cauza ca pierdea antigel si avea scurgeri de ulei .am dus masina pentru constatarea ... (vezi toată discuția)
Recuperare autoutilitara anarhy2004 anarhy2004 va rog ajutati-ma in urma cu 2 luni de zi am schimbat distributia la autoutilitara la recomandarea reprezentantei auto de unde am achizitionat masina in urma ... (vezi toată discuția)