avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 798 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Ajutor! - imputatie dupa demisie
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Ajutor! - imputatie dupa demisie

Buna ziua!
Prietenul meu se confrunta cu o situatie la munca. Si-a dat demisia de la o firma de curierat, i-a incheiat contractul de munca, iar acum patronul sustine ca a primit o reclamatie de la o firma, precum ca niste colete de acum un an, nu au fost livrate. Dovezile de livrare nu sunt de gasit...de un an de zile cine mai gaseste...iar acum patronul ii cere prietenului meu valoarea coletelor, altfel il ameninta ca se duce la politie. Ma puteti ajuta va rog cu niste sfaturi, ce am putea face? Este vorba de o valoare destul de mare.
Cel mai recent răspuns: aleksab , utilizator 16:22, 18 Martie 2016
In general pe pagina unui borderou pot exista mai multe confirmari, de la firme sau perosane diferite.
Patronul sustine ca prietenul meu nu a predat acele borberouri din datile respective si de asta nu existe dovezi...borderouri de care in general seful de depozit este responsabil sa le stranga de la fiecare si sa le trimita la firma mare.
Ultima modificare: Vineri, 18 Martie 2016
aleksab, utilizator
aleksab a scris:

In general pe pagina unui borderou pot exista mai multe confirmari, de la firme sau perosane diferite.


Inseamna ca este posibil sa nu exista confirmari de primire de la mai multi clienti.
Ce face patronul in situatia asta??
Angajatul care gestioneaza borderourile nu a fost tras la raspundere?

Sunt 3 zile de livrari! Reclamatia este de la un singur client sau de la mai multi?
Alte livrari din zilele respective au fost onorate (erau toate pe un borderou)?
Borderoul contine livrarile dintr-o zi?

Se pun atatea intrebari deoarece nu avem de unde cunoaste care este procedura de preluare/predare colete si ce documente se utilizeaza.

Din cate stiu unele firme de curierat (in general cele mari) folosesc un dispozitiv electronic (un fel de "palm") pe care clientul semneaza cu un pix special.
Mai sunt si altii (mai amarati) care folosesc AWB-uri.

Daca spuneti ca predarea apare in sistemul electronic se pune intrebarea cum(cine) se inregistreaza predarea coletelor in acest sistem.

O face curierul dupa ce preda coletul sau o alta persoana din firma dupa ce primeste AWB-ului de la curier dupa predarea coletului?

Daca nu a predat/nu se regasesc borderourile inseamna ca nici celalalte colete din zilele respective nu au fost predate clientilor!

Banuiesc ca seful de depozit a strans in zilele ale borderouri si de la alti curieri.
Cum de nu s-a sesizat ca unul sau mai multi curieri nu au predat borderourile?:hm:

Restul de colete livrate in zilele de 22, 04 si 25 apar ca livrate in sistemul electronic?


Ultima modificare: Vineri, 18 Martie 2016
cyan, moderator
Nu a fost tras la raspundere decat prietenul meu. Reclamatia este de la o singura firma. Cel mai probabil au pierdut facturile si nu au mai ajuns la contabilitate, iar cand firma expeditoare le-a cerut banii pe produse, neavand facturile, au zis ca nu au primit coletele. Nu s-au primit alte reclamatii din zilele respective, doar de la aceasta firma. Borderoul are mai multe pagini, in functie de cate livrari sunt de facut pe acea zi. Scrie data si numele curierului pe borderou.
Un colet se expediaza astfel:
- cu un scanner se scaneaza awb-ul coletului, si se scrie numele destinatarului;
- se preda coletul si destinatarul scrie scrie numele si semneaza pe borderou, sau in cazul firmelor, se pune si stampila.
De mentionat ca nu intotdeauna coincide numele scris pe scanner cu numele scris pe borderou, pentru ca la firme pot prelua coletele o persoana si sa semneze colegul/colega.
Deci dovada ca au fost livrate exista, dar cui au fost livrate nu se poate dovedi din cauza ca borderourile nu sunt de gasit.
In momentul scanarii codului cu acel scanner datele intra automat in sistem. Au conexiune la internet. Spre exemplu daca eu astept sa mi se livreze azi un pachet, pot verifica in orice moment al zilei statusul lui real.
AWB-ul se scaneaza la preluare si la predare sau numai la preluare?

Parerea mea este ca se scaneaza in ambele situatii pentru a cunoaste statusul livrarii.

Pana se intoarce curierul la sediu clientul poate cunoaste daca pachetul a fost sau nu livrat.

In plus cred ca se scaneaza si in depozite intermediare, toate se regasesc in istoricul de tracking.

In sistemul electronic ar trebui sa apara si numele persoanei care a semnat si poate fi solicitata chemarea acelei persoane ca martor in cazul unui proces.

Prietenul trebuie sa solicite interogarea sefului de depozit si procedura de urmarire a borderourilor.

Termenul de reclamatie este mult depasit, se poate cere firmei care a comandat serviciul de livrare al coletelor conditiile de plata ale produselor.

15, 30 de zile, 60 zile (depinde ce fel de produse au fost).
Daca au un termen de maximum 60 de zile se pune intrebarea de ce firma a facut reclamatia dupa un an?

Nu ne-ati relatat care firma a facut reclamatia, cea care le-a livrat prin curier sau cea care trebuia sa le primeasca.

Cine trebuia sa plateasca transportul coletelor si cand, la preluare sau la livrare?



Alte discuții în legătură

Buna ziua! avem un magazin online si se intampla sa avem clienti ... Ymadalona Ymadalona Buna ziua! Avem un magazin online si se intampla sa avem clienti care plaseaza comenzi cu metoda de plata la livrare, insa in momentul in care se incearca ... (vezi toată discuția)
Comert la distanta Vulturudac Vulturudac Buna ziua,am comandat telefonic un produs electronic la un site din alta localitate decat cea in care locuiesc.Am primit confimarea comenzii la scurt timp prin ... (vezi toată discuția)
Speta colet retur cu produs diferit ClaudiuCom87 ClaudiuCom87 Se prezinta urmatoarea situatie: - pe 19.11.2018 am expediat un colet unui client - coletul a fost ridicat pe 21.11.2018, asa cum scrie si in tracking awb - ... (vezi toată discuția)