avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 906 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Lipsa in gestiune Fond de rulment
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Lipsa in gestiune Fond de rulment

Buna seara, ma adresez dumneavoastra in speranta ca ma puteti ajuta cu clarificarea unei situatii neplacute in care ma aflu : in anul 2015 am cumparat un apartament, iar vechiul proprietar a solicitat returnarea fondului de rulment. Astfel am ajuns in situatia sa platesc suma de 550 lei datorata pentru acest fond (Am chitante separate pentru fiecare suma platita - in total 4 chitante). Intre timp, presedintele asociatiei (cel care avea rolul de "administrator") a decedat, functia fiind preluata de sotia dansului. Actele asociatiei (liste lunare de plata, situatie lunara, declaratii etc) le face o firma de contabilitate.
Problema mea a aparut in momentul in care s-a afisat la avizier un tabel cu sumele pe care le avem depuse pentru fondul de rulment, iar la mine surpriza : in loc de 550 lei apar 323 lei. Am sesizat aceasta problema doamnei presedinta (sotia decedatului) iar raspunsul dansei m-a uimit: a spus ca dansa nu raspunde pentru ce a facut sotul dansei inainte. X-(
Ce ma intereseaza pe mine nu este faptul ca predarea gestiunii s*a facut defectuos (nu au nici un act de predare primire lucru pe care l-am adus la cunostinta locatarilor dar fara succes ) ci cum pot sa imi rezolv problema mea personala : cui ma pot adresa pentru a avea ajutor in rezolvarea acestei situatii foarte neplacute. :((
Cel mai recent răspuns: Dr.Virgil Dan Amza , Evaluator 08:43, 27 Martie 2016
Cereti firmei de contabilitate sau presedintei registrul de casa (pot 1,2 sau chiar 3 carnete) pentru perioada cuprinsa intre data cea mai veche si data cea mai noua a chitantelor pe care le aveti si cautati locul unde ar fi trebuit sa fie inregistrate aceste chitante.
Daca le gasiti inregistrate pe toate, atunci cereti registrul de fond de rulment si cautati daca au fost inregistrate toate sumele din aceste chitante.
In cazul ca le gasiti in ambele locuri, atunci firma de contabilitate trebuie sa refaca aceasta lista centralizatoare cu noile solduri, atat la ap. dv., cat si soldul total al FR.

Daca nu le gasiti intr-unul sau in ambele registre, atunci cereti sa se faca actualizarea la zi a soldurilor cu suma care lipseste din inregistrari si, evident, soldul total al fondului de rulment pe asociatie in baza chitantelor pe care le aveti.

E de mirare ca firma de contabilitate si-a asumat raspunderea sa primeasca o gestiune fara documente puse la punct.

1-Este incompatibila exercitarea concomitenta atat a functiei de presedinte de asociatie cat si acea de administrator de imobil,de catre aceiasi persoana in aceiasi asociatie de proprietari
2-Suplimentar fata de precizarile @elga,puteti solicita oficial clarificari inclusiv la cenzor/
comisia de cenzori
3-Este mai mult decat suspecta situatia ca in cazul preluarii activitatii sa nu fie realizat raport de activitate,proces verbal de predare primire gestiune
Dv comunicati concret ca detineti chitantele cu seria/nr,care atesta achitarea sumei reprezentanf fond rulment si solicitati,in temeiul disp art 10 din L nr 230/2007 sa va fie prezentate documentele justificative
Atat timp cat dv aveti achitate cotele lunare de intretinere la zi,fondul de rulment scriptic ar trebui sa coincida cu totalul chitantelor
Avand in vedere aspectele precizate de dv inexistenta proces verbal predare primire documente,lipsa fond rulment,pentru clarificari,ar trebui realizat expertiza financiar contabila
Daca la nivelul asociatiei de proprietari nu clarificati,in temeiul disp art 55 din L nr 230/2007 puteti sesiza oficial serviciul de specialitate din primarie sau puteti contracta in nume personal realizarea de expertiza prin expert contabil acreditat CECCAR

Aveti perfecta dreptate : tot ce se intampla in aceasta asociatie este ciudat, de cand am achizitionat apartament in acest bloc am constatat acest lucru. Firma aceasta de contabilitate nu stiu ce fel de firma este deoarece nu este prima data cand descoperim fapte ilicite in gestiunea asociatiei.
Un exemplu poate fi : Lista de plata iunie 2015 contine un fond de reparatii de 50 lei / apartament (total 1500 lei per bloc), toti locatarii au chitanta cu aceasta suma platita (este inclusa in totalul de plata pe luna aceea). In octombrie s-a facut un tabel cu totalurile de fond de reparatii stranse, iar in acest tabel nu era inclusa si luna Iunie. Am cerut un exemplar dupa Lista de plata a acelei luni si ni s-a dat o lista de plata din care fusese scoasa acea categorie. Norocul nostru a fost ca aveam poze dupa lista de plata afisata la afisier in acea luna si chitantele ca dovada a platii sumei aceleia. Am facut proces verbal prin care am cerut control, ca la nici 2 saptamani sa apara la afisier un anunt prin care se scria ca "au verificat banii si sunt". Nimic concret. Am fost inapoi sa cerem lamuriri si am primit promisiunea ca ni se va arata la sedinta actele... bineinteles ca la sedinta nu au avut aceste acte iar ceilalti proprietari prezenti (majoritatea din comitetul asociatiei) au spus ca pe ei nu ii intereseaza.
Concret banii aceia nu stiu unde sunt pentru ca doamna presedinta a afirmat sus si tare ca ea a preluat suma de 200 lei cash si fondul de rulement care era depus in banca.
Am incercat sa le explic ca nu e ok ce se intampla in asociatie, dar am fost intampinata numai de raspunsuri de genul "noi suntem aici de cand este blocul tu sa taci ca esti unul singur", asa ca m-am decis sa nu mai ma implic in activitatea blocului.
Tot ce ma intereseaza si doresc sa rezolv este aceasta lipsa a fondului de rulment de 230 lei. Voi intocmi astazi o cerere prin care solicit sa mi se arate documentele justificative si astept raspunsul lor. Multumesc mult pentru sfaturi, o sa va tin la curent cu evolutia cererii.
aveti nevoie de un inscris in care sa vi se confirme cati bani aveti ca fond de rulment.
In rest mai mergem si pe prezumtia de nevinovatie.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Acte necesare la predarea gestiunii de la un administrator la altul vivi23ro vivi23ro sotul meu a fost ales administrator desi nu are atestarea obligatorie, s a oferit sa faca gratis calculele, deci fara contract si fara plata blocul fiind numai ... (vezi toată discuția)
Chitanta aparent originala neinregistrata - arhiva incompleta liviu2014 liviu2014 Buna ziua si bine v-am gasit. Pana acum am gasit mai intotdeauna raspunsuri pentru problemele pe care le-am avut de rezolvat la asociatia unde activez, aici ... (vezi toată discuția)
Revocare administrator zbenghe zbenghe Buna ziua, avem un administrator total incompetent X-(X-(dar desi multi dintre locatari vrem sa-l schimbam nu reusim sa ne adunam intr-o adunare generala a ... (vezi toată discuția)