avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 490 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Accesarea fondului de reparatii la asociatiile de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Accesarea fondului de reparatii la asociatiile de proprietari

In ce conditii se poate folosi fondul de reparatii fara aprobarea adunarii generale (uzual convocata de doua ori) deoarece desi legea 230 actualizata 2015 spune la cap.VI cap. 45 pc.3 ''.....Platile pentru repararea si imbunatatirea proprietatii comune se vor face din fondul de reparatii'', normele de aplicare a legii 230 la art.24 pc. 5 specifica la fondul de reparatii ''...., fond cu perioada de folosire limitata, care va fi depus in contul asociatiei de proprietari si nu va putea fi folosit decat cu acordul adunarii generale a asociatiei de proprietari, in conformitate cu bugetul de venituni si cheltuieli'', iar la pc. 6 privind fondul special constituit pentru intrtinere si reparare specifica ''.....Acest fond va fi depus in contul asociatiei de prcprietari si nu va putea fi folosit decat cu acordul adunarii generale a asociatiei de proprietari...''.
Este practic extrem de greu de convocat adunarea generala pentru fiecare reeparatie curenta.
Cu multumiri
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 22:15, 30 Martie 2016
~ Conținut șters la cerere ~

1-Legiutorul a prevazut concret reparatiile care se pot realiza din fondul de reparatii,respectiv acelea care au o valoare mai mare si care necesita acordul proprietarior
Nu se convoaca adunare generala,pentru inlocuit geam spart,sau pentru inlocuit bec pe calea de acces
2-Adunarea generala dispune fond la indemana comitetului executiv din care se pot executa reparatii urgente=vidanjare instalatie comuna,inlocuire elemente din instalatia electrica comuna,etc

Unde se poate gasi valoarea de la care este necesar acordul asociatiei?
Daca exista asa ceva problema noastra este rezolvata.
In acest caz multumiri e putin spus.
Nu veti gasi o asemenea informatie, dar puteti sa faceti o apreciere asupra lucrarii.

Daca este o lucrare care necesita a fi facuta de urgenta, chiar daca este de valoare mare (terasa deteriorata din cauza careia ploua in apartamente, tevi din subsol care sunt ruginite si gata-gata sa plesneasca sau chiar sunt in avarie, instalatie electrica comuna care a luat foc, reparatii la lift fara de care acesta nu mai poate functiona etc.), atunci lucrarile pot fi comandate de comitetul executiv, fara acordul AG, si banii se iau, evident, din fondul de reparatii.

Daca lucrarea este una de modernizare (zugravit, inlocuirea intregii infrastructuri de conducte din subsol sau de pe verticala, inlocuirea instalatiei de becuri normale cu unele economice sau cu senzori), deci lucrari care necesita a fi facute, dar se mai poate sta si fara ele, atunci acestea sunt introduse in Bugetul de venituri si cheltuieli pentru anul care urmeaza, cu acordul Adunarii generale, si sunt efectuate cand, daca si in masura in care aveti bani.
Corneliu11 a scris:
Unde se poate gasi valoarea de la care este necesar acordul asociatiei?

Nu exista asa ceva. E doar o aberatie ca multe altele postata de un utilizator al acestui forum.
Va sugerez sa preluati metoda asociatiei noastre, metoda ce o consider legala si anume:
Comitetul executiv, asa cum prevede legea, pregateste pentru adunarea generala o propunere de buget, un proiect de buget. Acesta cuprinde in cifre cheltuielile ce se prevad a se efectua in anul 2016, de exemplu, pe capitole: cheltuieli de intretinere (apa, gazul, energia electrica, salariile....), cheltuieli pentru reparatii, modernizari, investitii (reparatii terase, reparatii instalatii de alimentare, zugraveli, alte reparatii...) samd.
Pentru realizarea acestor cheltuieli este nevoie de bani, de venituri. Asa ca prevedeti si venituri: incasarii pentru intretinere, fond de reparatii....
Acestea se prezinta pe o singura pagina cu doua coloane, in cifere, in lei, avand experienta anilor trecuti.
Pe o alta pagina comitetul sa prezinte adunarii generale principale obiective care sa fie corelate cu cifrele din prima pagina.
Obiective ca se vor realiza din fondul de reparatii pot fi, de exemplu:
- zugravire scara A
- revizie lift scara B
- inlocuire usa scara C
- reparatie terasa scar A
- alte reparatii ce vor fi necesare in cursul anului.
....
Distribuiti 5-10 exemplare din acest proiect de buget in sala la adunarea generala. Discutati fiecare punct in parte. Vedeti si alte propuneri. In final puneti al vot proiectul de buget cu eventualele modificari solicitate in adunare.
Asa aveti BVC aprobat in adunarea generala, aveti hotararea de a constitui fond de reparatii pentru indeplinirea obiectivelor... iar comitetul executiv va pune in aplicare aceste hotarari fara a mai convoca adunari si paraadunari.
Avand acele obiective mari si concrete, le realizati siu gata. Orice alta reparatie necesara o realizati in baza punctului "alte reparatii ce vor fi necesare in cursul anului". Si acestea indiferent ca inlocuiti o Yalla, un interfon, reparati o coloana...




Alte discuții în legătură

Adunarea generala anuala Adriantot Adriantot Pentru ca suntem la inceput de an, dupa cum stiti, conform legii, trebuie ca pana la 31 martie sa organizam adunarea generala. Sa incercam sa prezentam aici ... (vezi toată discuția)
Lucrari bloc fotbalistul fotbalistul Buna ziua, Lucrarile in bloc, de genul, repararea terasei, inlocuirea coloanelor de apa, reparatia liftului, sunt lucrari ce necesita sume de ... (vezi toată discuția)
La fondul de reparatii al blocului gestionarea lui trebuie sa fie de acord proprietarii Dana Gilly Dana Gilly Buna ziua locuiesc in Floresti Cluj intr-un bloc de locuinte presedintele sta si el cu mine in bloc ,administatia este o firma banii stransi pentru fondul de ... (vezi toată discuția)