O societate comerciala, care are ca obiect principal de activitate 7022 - Activitati de consultanta pentru afaceri si management, are 3 angajati, printre care si un Consilier Juridic.
Aceasta firma are incheiat un Contract de management cu un alt SRL, prin care se obliga sa ii conduca afacerea cu personal propriu, ca urmare toti cei 3 angajati lucreaza acum la cel de-al 2-lea SRL
Pentru a putea semna valabil in numele celui de-al 2-lea SRL, celor 3 angajati ar trebui sa li se incheie acte de detasare? Si daca da, care sunt actele acelea?
Am citit in codul muncii de la art. 87 si urmatoarele - Munca prin agent de munca temporar, dar de acolo inteleg ca primul SRL - cel cu 7022, nu este un Agent de Munca Temporar conform codului muncii deci nu poate incheia un contract cu cel de-al 2-lea SRL de inchiriere personal, asa-i?
P.S. In obiectul de activitate, ca activitate secundara, primul SRL are si activitatea 7830 Servicii de furnizare si management a fortei de munca.
Firma de consultanţă (management) este cea care încheie acte în numele firmei pe care o conduce, şi nu angajaţii ei. Ca atare, actele firmei conduse trebuie semnate de acea persoană pe care firma de management a împuternicit-o să o reprezinte în relaţia cu firma condusă.
Personalul firmei de management nu lucrează pentru firma condusă, ci pentru firma manager, neavînd nicio relaţie de muncă cu firma condusă, nefiind astfel necesara nicio detaşare.
Nu este posibila inchirierea fortei de munca tip munca de agent.
Aveti insa doua posibilitati fie faceti detasarea in interes de serviciu, dar salarizarea este pe firma de management, fie firma de management semneaza valabil actele celeilalte societati.
Insa cred ca prima varianta este mai corecta daca va ganditi si la dreptul de semnatura in banca etc.
Ma refer la dreptul de semnatura in banca, drept de reprezentare in instanta, iar un consilier juridic nu poate reprezenta o societate decat in baza unui CIM sau prin procura autentica.
As dori sa le fac detasare, dar ce acte trebuie sa le intocmesc.
Ori administraţi firma respectivă cu personalul pe care-l aveţi angajat în firma manager, ori firma administrată se descurcă singură dar cu personalul care, deşi detaşat, este al ei pe toată perioada detaşării, cu contract de muncă, cu subordonare, cu tot ce înseamnă relaţia contractuală de muncă.
Îi asiguraţi, contractual, managementul, sau doar îi furnizaţi personal pentru a-şi duce singură activitatea?
In primul rand va multumesc pt. interesul acordat subiectului.
Nu stiu, si de fapt asta intreb: Pot sa semnez in numele firmei, pe care o administrez, in banca sau in instanta, doar in baza Contractului de management?
Ca daca este suficient acest lucru, atunci nici nu ma mai chinui cu alte documente.
Ceea ce stiu eu, din Statutul Consilierilor Juridici, este faptul ca un Consilier Juridic nu poate reprezenta o soc. comerciala, decat in baza unui CIM sau a unei procuri speciale. Daca as fi detasata, firma administrata ar asimila, consilierul juridic si deci acesta ar putea sa reprezinte societatea administrata.
In baza Contractului de management, firma-manager s-a obligat sa reabiliteze si sa conduca firma-administrata, cu resurse proprii si pe cheltuiala sa.