avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 737 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... pensie de urmas
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

pensie de urmas

Buna ziua,
Am si eu o nelamuriire:in prezent sunt studenta anul II,la invatamantul de zi, la o facultate de stat, nu am niciun fel de intrerupere a studiilor si beneficiez de pensie de urmas de pe urma mamei de 10 ani.Varsta mea este de 21 de ani.IMentionez ca urmeaza sa ma casatoresc si sunt insarcinata. Intrebarea mea este daca voi mai beneficia de aceasta pensie de urmas dupa casatorie si schimbarea numelui si implicit daca voi puteea primi atat pensia de urmas cat si acea indemnizatie pentru cresterea copilului ce se acorda de anul acesta pentru mamicile studente.
Multumesc anticipat si astept cu interes raspunsul dumneavoastra.
Cel mai recent răspuns: andreea-nicoleta , utilizator 19:04, 11 August 2009
Buna seara.Legal pensia de urmas v-a fost acordata pe criteriul raportului cu defuncta mama.Acordarea pensiei de urmas nu este afectata de statutul dv de actuala studenta ,de persoana insarcinata sau de cel viitor .Pentru beneficierea in continuare de pensia de urmas,va revine obligatia ca dupa casatorie sa comunicati serviciului specializat prin cerere oficiala la care trebuie anexat documentul justificativ=certificat casatorie ,noul nume ,eventual adresa sau alte date modificate .Dupa nastere si dupa parcurgerea etapelor intocmirii documentelor necesare acordarii indemnizatiei acordate pentru crestere copil ,DA veti primi acesta indemnizatii.Sumele financiare mentionate sunt acordate pe criterii si dispozitii legale distincte .Succes la scoala,casa de piatra si sa va bucurati de copil.
Pana la implinirea varstei de 26 de ani , veti beneficia de pensia de urmas.
Multumesc mult pentru raspuns.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură