In calitate de SC doresc sa inchiriez un spatiu comercial de la o alta firma. Cladirea este compusa din mai multe incaperi, eu urmand sa inchiriez doar o parte din cladire. Problema ar fi ca aceea cladire are doar cate un singur contor pentru gaz, curent, apa. Incaperile fiind de marimi diferite este putin greu sa se imparta valoarea utilitatilor consumate proportional cu suprafata inchiriata, numarul de persoane si aparatele consumatoare de curent. Oare ar fi corect sa stabilim un pret pentru chirie inclusiv toate utilitatile? Adica sa stabilim un pret fix, putin mai mare si sa nu mai platim nimic in plus? Se poate din punct de vedere contabil avand in vedere ca proprietarul este firma si chiriasul va fi tot firma?
Astept sfaturile D-voastra si de asemenea daca aveti alta idee despre cum s-ar putea proceda, fiindca nu mi-ar conveni sa platim "la comun" dar nici nu as vrea sa platesc eu instalarea unor contoare separate , lucru care de altfel nici nu stiu daca se poate.
1 .nu este greu sa se imparta suma care va veni la plata pentru ca aceste se pot defalca pe:suprafata inchiriata ,dar este foarte greu si va spun si de ce .ex :una din firme are domeniul alimentar deci lazile frigorifice consuma energie mai multa decat alta firma care de ex. are doar birouri si asa mai departe...
Sfatul meu este ca dv. sa stabiliti in contractul de inchiriere ca va montati contoare separate si pretul acestora sa fie scazut din pretul chiriei ,este perfect legal dar si contabil va puteti scadea ,dar asta numai in cazul cand si proprietarul spatiului este de acord ca aceste cheltuieli sa va fie deduse din urmatoarele plati ale chiriei.
~ final discuție ~
Alte discuții în legătură
Inchiriere
utilizator35
In calitate de persoana fizica as dori sa inchiriez o parte dintr-un imobil unei persoane juridice cu destinatia de spatiu pentru locuit pentru angajati ai PJ. ... (vezi toată discuția)