Buna ziua!
Exista vreo prevedere legislativa prin care asociatiile de proprietari trebuie sa intocmeasca un act (proces-verbal) de constatare, la solicitarea proprietarului unui apartament care a fost inundat de vecinul de deasupra?
Actul respectiv, spune proprietarul, este solicitat de societatea de asigurari care i-a incheiat polita de asigurare, alta decat cea obligatorie pentru locuinte.
Buna ziua!
Am trecut printr-o situatie similara si societatea de asigurari mi-a cerut un document din care sa reiasa faptul ca s-a produs inundatia si in ce imprejurari, emis de asociatia de proprietari. Evident ca a fost delegat un specialist in evaluari din partea asiguratorului pentru constatarea intinderii pagubei. Pentru zugraveala facuta in regie proprie am fost despagubit cu suma convenita de ambele parti (mica intelegere), iar pentru bunurile distruse societatea a platit firmei care mi-a inlocuit mobila... dupa o foarte atenta evaluare a ofertelor primite de la mai multe firme din bransa.
Intr-o alta situatie, cu multa vreme in urma, firma de asigurari s-a ocupat inclusiv de repararea calculatoarelor distruse de o inundatie, fiind vorba de un asigurat persoana juridica.
In atributiile membrilor CEx nu se regaseste cea privind constatarea si eliberarea vreunui document privind pagubele produse de membrii AP.
Daca societatea de asigurari doreste un raport sau adeverinta de constatare a pagubei intocmite de catre AP atunci sa plateasca AP echivalentul unui raport de expertiza intpcmit de catre un expert autorizat, asta pentru cazul in care asiguratorul nu are personal calificat sau capabil sa faca o constatare a daunelor.
Nu exista niciun temei legal ptr a obliga AP sa elibereze vreo adeverinta de constatare, in schimb AP poate solicita plata serviciului de constatare
De parca atunci cand se produce o inundatie cei din CEx decid constituirea unei echipe de constatare si trimiterea acesteia cu girofar la fata locului !