Buna ziua.
Se cunoaste ca termenul pentru depunerea pentru impozitul local pe cladiri/apartament s-a prelungit pana pe 31 mai.
Detin de cca. 15 ani pe apartamentul care intre timp a suferit o succesiune si suntem 4 copropietari, o firma, un sediu de firma unde tot aici imi desfasor activitatea intr-un colt de camera cat tine biroul cu activitati pe internet. Aici nu-mi intra clientul, nu-mi intra angajatul.
NU deduc cheltuieli cu utilitati pe firma. Toate cheltuielile au ramas pe persoana fizica.
Doresc sa stiu daca trebuie sa apelez la un evaluator ANEVAR sau este indeajuns o declaratie pe proprie raspundere la primarie ca nu deduc niciun fel de cheltuieli pe firma.
Am inteles de la contabil dar nu mi-a putut spune legea ca acolo se arata clar: " Daca cheltuielile nu se deduc pe firma atunci nu este nevoie de evaluare"...
Puteti sa ma ajutati, sa-mi indicati care este aceasta ultima lege unde se arata aceasta problema cu impozitatrea?
Se pare ca cei de la primaria sector 3 fac un abuz si in cazul in care am dreptate ei tin cu orice pret sa fac aceasta evaluare si sa-mi schimbe si impozitarea pe apartament, si nu cred ca sunt singur in aceasta situatie!
In actul (comodat, inchiriere) prin care s-a permis firmei sa desfasoare activitate in apartament este precizata suprafata folosita de firma? Atentie, vorbim de actul care exista la onrc si eventual la primarie, si nu de unul facut azi si antedatat, ok?
Multumesc pentru raspuns dar, intrebarea era daca mai face cazul aceasta evaluare in situatia in care nu deduc cheltuieli pe firma si care este ultima lege in vigoare care stipuleaza si reglementeaza acesta situatie a mea.
Pentru ca nu vreti sa aduceti lamuriri suplimentare la situatia dvs., raspunsul la intrebarea pe care-ati adresat-o este: depinde ... . In principiu, nu sunteti obligat sa faceti raport de evaluare, caz in care veti plati, probabil, un impozit de 2% din valoarea de impozitare.
Legea nr. 227/2015.