Da, presedintele si comitetul executiv pot angaja avocati care sa instrumenteze dosarele asiciatiei in instanta.
Conform HG 1488/2007:
Art. 17. - (1) Comitetul executiv al asociaţiei de proprietari are următoarele atribuţii:
g) pentru realizarea scopului şi a activităţilor asociaţiei de proprietari, angajează şi demite personalul necesar, încheie şi reziliază contracte cu persoane fizice/juridice;
5) Comitetul executiv poate angaja personal specializat pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin...
Presedintele semneaza contractele ciu avocatii si astfel reprezinta asociatia in aceste contracte, asa cum o reprezinta in toate contractele.
Daca aveti contract cu o firma de administrare, acest contract ar trebui sa cuprinda clar atributiunile acelei firme. Daca intre aceste atribuitiuni nu sunt trecute si cele spuse de dumneavoastra (somatii, notificari, intocmire dosare pentru instanta...) sigur ca acea firma nu are obligatia sa le faca. Iar daca apelati la ea, trebuie sa o platiti suplimentar fata de ceea ce are in contract sau in fisa postului daca ar fi administartor persoana fizica.