buna ziua , ma numesc iacob stefan sunt casatorit si am un baiat in varsta de 5 luni . pe date de 15 octombrie 2005 , sotia mea trebuia sa primeasca ajutorul acordat conform legii pentru cresterea copilului ( in valoare de 7800000 rol ) prin intermediul firmei la care a lucrat pana in momentul inceperii concediului maternal . aceasta suma nu a sosit nici pana in ziua de astazi 28 octombrie 2005 , fapt pentru care am apelat la acest site in speranta obtinerii unor sfaturi utile in vederea rezolvarii acestei situatii total neplacute si disperate .doresc sa precizez urmatoarele lucruri pentru o clarificare mai exacta a datelor acestei situatii .sotia a inceput sa primeasca aceasta indemnizatie cu data de 15 august 2005 ,in primele doua luni acesti bani fiind ridicati fara probleme de la firma la care a fost angajata . in data de 15 octombrie , in momentul in care a sunat la firma pentru ridicarea banilor , directorul firmei i-a spus ca nu poate ridica aceasta suma deoarece banii nu ar fi intrat in contul firmei si ca pana acum i-ar fi dat banii din buzunarul lui . in momentul de fata firma este in prag de faliment . daca se poate am dori sa ne raspundeti la urmatoarele intrebari :
1. unde se depune dosarul cu acte , de catre firma , pentru o angajata in concediu maternal in vederea obtinerii ajutorului de crestere al copilului nou nascut ?
2. unde am putea sa facem o sesizare pentru reglementarea acestei probleme ? catre ce institutie ?
3. ce proceduri ar trebui urmate pentru a putea ridica banii de la posta sau sa vina direct acasa prin postas ?
4. daca directorul firmei s-a folosit de acesti bani , cum am putea afla acest lucru si cum se pot recupera banii respectvi ?
cred ca a fost modificata legea in data de 15 octombrie.
Pentru a sti cu certitudine daca banii respectivi au fost virati in contul firmei respective trebuie sa va duceti la Casa de Pensii de care apartineti, la biroul care se ocupa de indemnizatiile pt cresterea copilului si in baza CUI-ului firmei respective cei de acolo va spun exact daca dosarul a fost depus, daca e corect etc... Banii prin posta nu vor putea veni, Casa de Pensii ii vireaza in contul angajatorului. Deci daca au fost virati se poate sti de la Casa de Pensii!!! dar oricum, acestia trimit banii ff greu, e posibil ca directorul respectiv sa aiba dreptate
1. Dosarul cu acte se depune de catre angajator la Casa de Pensii; 2. Cred ca intai tb facuta sesizare catre firma care tb sa vireze banii si cu raspunsul firmei depusa o sesizare la Casa de Pensii; 3. Banii nu pot fi primiti decat prin intermediul firmei la care a fost angajata sotia, scrie in L19/2002, art.133, alin.(2). Pentru angajatii cu contract de munca obligatia de calcul si plata a indemnizatiilor suportate de CAS revine angajatorului. Daca insa firma intra in faliment CIM-ul sotiei inceteaza si ea poate deveni platitor de CAS direct la Casa de Pensii, caz in care isi va putea ridica banii direct de la ei; 4. vi s-a raspuns la intrebare, insa si eu cred ca sotiei i s-a platit "din buzunarul" patronului pana acum...banii de la pensii ajung in contul firmei abia in 5-6 luni de la depunerea dosarului.