Salutari membrilor forumului!
Am nevoie de ceva opinii "avizate" :sorry: pentru cazul urmator, e vorba de iesirea si reintrarea unui autoturism in Romania:
- Masina a fost cumparata (noua) si inregistrata in Romania in 2007;
- A iesit din Romania in 2010 pe rotile proprii (nu tractata, nu container);
- A circulat 3 luni in in spatiu non-EU cu numere romanesti;
- A fost inmatriculata dupa in spatiul non-EU cu numere speciale (inmatriculare temporara, conditionata de permisul de munca si durata rezidentei); autoritatile locale au retinut in custodie cartea de identitate romaneasca;
- Timp de 6 ani a circulat in spatiul non-EU cu permis si talon local dar impozitul a fost platit anual in Romania pentru ca nu am dorit radierea din registrul auto roman;
- E vremea sa ma intorc si am demarat operatiunea de export a autovehicului - voi primi inapoi cartea de identitate si placutele romanesti + 3 zile autorizatie provizorie pe numerele romanesti;
- Oscilez intre a ma intoarce cu ea pe roti (cum a iesit) sau a o trimite cu un container dar hartiile vamale cerute ma cam pun pe ganduri (copii dupa toate actele mele si ale masinii din spatiul non-EU, incluzand acte rezidenta, chirie, utilitati.)
- Masina are in prezent asigurare si verificare tehnica non-EU dar se poate emite si o Carte Verde asociata asigurarii.
- La intrarea in tara masina va avea ITP-ul romanesc expirat, desi cel non-EU ar fi valid (dovada verificare tehnica + sticker dar intr-o limba straina).
Acum...ce am gresit sau la ce probleme sa ma astept pentru fiecare din cele doua variante? (intrare pe roti sau in container).
Este de preferat sa introduceti vehiculul pe roti,sa detineti toate documentele,astfel incat sa puteti clarifica eventualele suspiciuni
Daca transportati vehiculul prin container, va asumati anumite riscuri,care implica stress,
costuri suplimentare si altele...