avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1093 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Plata salariului cand sunt in concediu medical
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Plata salariului cand sunt in concediu medical

Buna ziua .
Daca sunt in cm. avand un salariu net de 2000 lei , cat ar trebui sa primesc .
Mentionez ca am fost operat pe 29-04-2016 si am fost externat pe 09-05-2016 si mai am inca 7 zile CM. dupa care se va prelungi probabil inca 4 luni de acum.
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 16:11, 12 Mai 2016
1. Pe perioada de concediu medical nu primiti salariu ci indemnizatie pentru incapacitate temporara de munca.

2. - Indemnizatia are ca baza de calcul veniturile din cele 6 luni anterioare lunii in care ati intrat in concediu medical.
- Procentul de calcul al indemnizatiei (75% - 100%) este inscris pe certificatul medical.
Da asa este ai dreptate , dar am mai avut 7 zile de medical cu75% si a oprit din salariu 100 ron.
Este normal asa.
1. Indemnizatia pentru concediul medical se calculeaza astfel:

- Se aduna veniturile brute (din statele de plata) din cele 6 luni anterioare lunii in care se intra in concediu de maternitate (e vorba de veniturile brute pentru care s-a platit cota de contributii de 0,85% pentru concedii si indemnizatii).
- Suma se imparte la numarul de zile lucratoare din cele 6 luni si se obtine media zilnica a bazei de calcul (Mzbc).
- Mzbc se inmulteste cu 75% si se obtine indemnizatia zilnica pentru concediul meducal (Izcm).
- Izcm se inmulteste cu numarul de zile lucratoare din certificatul medical (sau din luna respectiva) si se obtine indemnizatia (lunara) pentru concediul medical.

2. - Din indemnizatia astfel calculata se retin contributia pentru pensie si impozitul e venit.
- Cititi si pe:
[ link extern ]

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură