avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 459 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Info
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Info

Buna seara ! Sunt studenta la postliceala la zi ( asistenta medicala) anul 3, deci in vara termin aceasta scoala si imi dau examenul final ( unde se poate sa il trec cu bine sau e posibil sa nu ) de aceea ma intereseaza in primul rand cand trebuie sa imi depun actele pentru somaj?(adica le depun i august cand termin cu examenul sau acum in luna iunie(urmeaza practica si examenul final il tin in luna august ....24 termin cu tot) si ma intereseaza daca de exemplu pot pune acest somaj si (cum imi doresc sa devin mamica....adica sa am un copil) daca o sa nasc abea dupa ce termin somajul ( stiu ca primesc 6 luni si daca de exemplu: il depun in sept abea in feb as termina si nu as putea intra in indemnizatie...ce pot face?) Deci pe scurt cand se depun actele pt somaj si daca e sa am un copil si atunci cand acesta se naste ( abea cand deja termin somajul) ma intereseaza daca pot prelungi cu un concediu ( ca sa se stopeze somajul) si sa pot lua indemnizatia cc.Astept un raspuns!!!!
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 11:43, 2 Iunie 2016
1. - Inregistrarea la Agentia de Somaj se face imediat dupa absolvire.
- Unitatea de invatamant va elibereaza o adeverinta cu data absolvirii.
- Este posibiul ca perioada de practica sa faca parte din perioada de frecventare a cursurilor.

2. - Fiind in somaj indemnizat puteti beneficia de concedii medicale, concediu de maternitate (sarcina si lauzie = pre si postnatal = 126 de zile) si apoi de concediu crestere copil (CCC).
- Certificatele medicale le duceti la Agentia de Somaj care le calculeaza si le plateste.
- Cererea pentru CCC o faceti catre Agentia de Somaj iar actele le depuneti la Primaria de care apartineti cu domiciliul.