M-am mutat de curand la un bloc de locuinte ANL in Salaj. Cum e si normal, s-a discutat despre modul de intretinere a curateniei pe casa scarii. Am inteles ca aceste blocuri ANL au un statut mai ciudat. Oricum, ne-am inteles intre noi locatarii sa dam unei femei din bloc, care este casnica, cate 10 lei de familie. Astfel ne ajutam si pe noi si pe ea. De la un timp au aparut mici disensiuni intre locatari vizavi de modul de efectuare a curateniei si faptul ca unii nu vor sa mai dea acesti bani. Asociatia ar aduce pe cineva, dar va trebui sa-i faca un contract de munca si sa achite toate taxele catre stat, ceea ce ne-ar ajunge, dupa cum zic ei la 7-8 lei de persoana. Unii locatari fac presiuni asupra celorlalti sa continuam sa-i dam 10 lei celei care face curatenie. Acum, intrebarea este, ceea ce am facut noi, prin aceasta intelegere este in regula din punct de vedere legal, iar asociatia de locatari nu ne poate impune o anumita femeie de serviciu?
la aceste aspecte m-am gandit si eu, in primul rand este problema sanatatii si securitatii in munca, cu toate implicatiile ei, apoi problema legalitatii serviciilor, apoi disensiunile intre locatari, deci iata cate probleme pentru ca o mana de vecini doresc ca femeia sa faca in continuare curatenie, probabil ca au comision din incasari, sunt multe aspecte de discutat, dar daca conducerea asociatiei nu se implica???
Atat timp cat femeia de serviciu presteaza activitati de curatenie in partea comuna de imobil,asociatia de proprietari detine obligatia sa respecte si sa aplice unitar dispozitiile codului muncii,sub sanctiunea suportarii consecintelor prevazute de lege
Pai daca-si face treaba de ce sa nu fie acceptata de proprietari!? Ce are sustinerea unui sau altuia cu "comisionul" de care amintiti.
Apoi proprietarii se intrunesc in adunarea generala a asociatiei si nu in sedinte de bloc. In adunarea generala se alege presedintele, membrii comitetului si cenzorii. Presedintele si membrii comitetului decid pe cine angajeaza si in ce conditii. Nu se angajeaza oameni in adunarea generala ori cu sustinerea sau nu a membrilor asociatiei.
Dumneavoastra personal sau orice alt proprietar, daca aveti nemultumiri cu privire la orice salariat (instalator, administrator, femeie de srviciu, casier, contabil...) sesizati presedintele asociatiei. Acesta analizeaza in comitet, verifica sesizarea... si ia masuri.
Femei de serviciu
maduta79
intr o asociatie cu mai multe scari de bloc , s a gasit o scara care nu mai doreste femei de serviciu , au venit cu un tabel semnat pri care cere eliminarea ... (vezi toată discuția)