avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 185 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... neplata de catre itm a sumelor cuvenite conform art80 ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

neplata de catre itm a sumelor cuvenite conform art80 lg76/2002

Buna ziua,
Sunt medic de familie,pfa,si,in februarie,am incadrat in conditiile legii,un absolvent de scoala postliceala sanitara,din somaj.Am inteles ca,conform art.80 din legea 76/2002,ar trebui sa beneficiez de plata de catre ITM a 1,2 salarii brute minime pe tara timp de un an.In luna martie am primit de la itm o scrisoare in care se spune,citez"referitor la solicitarea dvs nr...din data... de a beneficia de subventie in temeiul art 80 din lg 76/2002 va facem cunoscut ca pana la data prezentei (30.03.2009) fila de buget aferenta anului 2009 nu a fost transmisa institutiei noastre.Imediat ce aceasta ne va fi comunicata,veti fi contactat in vederea acordarii subventiei solicitate in conditiile prevazute de legislatia in vigoare".Dupa cum banuiti,nu am fost contactata de nimeni de atunci.Ce pot face pentru a beneficia totusi de aceasta subventie?Mentionez ca mi-am respectat toate obligatiile privind noul angajat.In plus,exista vreo prevedere legala prin care suma pe care, mi-o datoreaza ITM sa poata fi compensata cu suma pe care trebuie s-o platesc ca impozit anticipat pe 2009 la transa din septembrie in cazul in care la ITM nu sunt bani?
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 15:11, 16 August 2009
- Nu inteleg, ce ati cautat la ITM ?
- Conform art. 80 din legea 76/2002:
Art. 80. - (1) Angajatorii care incadreaza in munca pe durata nedeterminata absolventi ai unor institutii de invatamant sunt scutiti, pe o perioada de 12 luni, de plata contributiei datorate la bugetul asigurarilor pentru somaj, aferenta absolventilor incadrati, si primesc lunar, pe aceasta perioada, pentru fiecare absolvent:
a) 1 salariu de baza minim brut de tara, in vigoare la data incadrarii in munca, pentru absolventii ciclului inferior al liceului sau ai scolilor de arte si meserii;
b) 1,2 salarii de baza minime brute pe tara, in vigoare la data incadrarii in munca, pentru absolventii de invatamant secundar superior sau invatamant postliceal;
c) 1,5 salarii de baza minime brute pe tara, in vigoare la data incadrarii in munca, pentru absolventii de invatamant superior.
(2) Angajatorii care incadreaza in munca pe durata nedeterminata absolventi din randul persoanelor cu handicap primesc lunar, pentru fiecare absolvent, sumele prevazute la alin. (1) pe o perioada de 18 luni.
(3) Nu beneficiaza de prevederile alin. (1) si (2) angajatorii care au obligatia, potrivit legii, de a incadra in munca absolventi ai institutiilor de invatamant, pentru absolventii din aceasta categorie.

- Dupa ce ati incheiat CIM pentru absolvent si era inregistrat la ITM, trebuie sa mergeti la AJOFM pentru a incheia o conventie, in urma acelei conventii Dvs. mergeti luna de luna cu decalaria de somaj, tabel conform legislatiei, stat de plata.
Va rog frumos sa fiti mai explicit !
Va multumesc pentru timpul acordat.Am fost la AJOFM,am incheiat conventia,merge dna contabila luna de luna cu tot ce ne-au solicitat,si de fiecare data platesc si salariul si darile la stat din veniturile cabinetului,nu am primit nici un leu de la AJOFM sau din alta parte.Sunt acum intr-o situatie dificila din punct de vedere financiar si banii acestia mi-ar fi de mare folos,fie chiar si ca si compensare cu impozitul anticipat pe 2009,dar nu stiu ce as putea face.
1. Nu aveti cum sa compensati suma de la somaj cu impozitul anticipat care este al Dvs. personal si datorat pentru veniturile incasate pe serviciile medicale.
2. Va rog frumos sa rugati contabila sa merga la AJOFM, la serviciul subventii si sa vorbeasca cu seful de departament, acolo gasiti solutia pentru a primi banii pe conventie.
3. Daca nu, va recomand sa mergeti Dvs. personal la seful agentiei de somaj sa vedeti care este rezolvarea.
Va multumesc foarte mult. Va doresc o zi buna.
Multumesc frumos !
Va doresc mult succes in activitatea Dvs.

Alte discuții în legătură

Subventia angajatorului xpbogdan xpbogdan Ca si administrator, fiind absolvent de facultate, pot beneficia la prima angajare pe firma proprie de acea subventie oferita de stat pentru studentii ... (vezi toată discuția)
Modificare salariu ??? jax jax Am absolvit facultatea (4 ani,zi,studii superioare) in iulie 2008 si din octombrie 2008 m-am angajat,beneficiind de subventie (2 x salariu minim = 2 x 540lei = ... (vezi toată discuția)
Angajare, cuantum subventie ContSters146176 ContSters146176 Buna ziua, Am fost angajat ca angent de vanzari cod 341904....si angajatorul va primi subventii de la stat ca tanar absolvent de facultate conf art.80 din ... (vezi toată discuția)