avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1628 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... cum aflam cine este proprietarul unui apartament din ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

cum aflam cine este proprietarul unui apartament din bloc

Buna ziua.
Sunt presedinte al unei asociatii de proprietari infiintate in anul 2003. Exista in bloc 2 apartamente carora nu le cunoastem proprietarii reali, iar cei care se pretind a fi proprietari (prin mostenire, spun ei) refuza prezentarea oricarui act de proprietate. Am obtinut de la OCPI Carte funciara colectiva, dar pentru apartamentele in cauza nu s-a facut cadastru, prin urmare in lipsa unui numar cadastral individual OCPI nu ne poate da (nu exista) nici extras de carte funciara individuala, in care sa apara numele proprietarilor actuali. Cartea de imobil a condominiului a “disparut” odata cu decesul fostului presedinte al asociatiei. Directia de taxe locale ne refuza furnizarea informatilor privind rolul fiscal deschis la adresele respective, pe motiv ca sunt date cu caracter secret potrivit Legii 207/2011. Unde ne putem adresa pentru a afla cine sunt proprietarii reali ai apartamentelor in cauza (problema este ca au restante uriase la intretinere). Va multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: costeaioan , utilizator 00:17, 28 Iunie 2016
Legea 207/2011 nu are nicio legatura cu date secrete.

Legea 207/2011 privind aprobarea OUG 37/2010 pentru modificarea si completarea OG 10/2004 privind falimentul institutiilor de credit

Implicati in aflarea proprietarului pe politistul de proximitate care poate solicita aceste informatii la directia de taxe si impozite sau chiar de la cei care se pretind mostenitori.
Conform disp L nr 61/1991 republicata ,politia are autoritatea si competenta sa verifice circumstantele in care un cetatean locuieste provizoriu sau definitiv intr-un imobil de locuit in comun
O.U.G. nr.97 din 2005 prevede urmatoarele:
Art.36 Persoana care găzduieşte o altă persoană, în mod neîntrerupt, pe o perioadă mai mare de 30 de zile, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art.32 alin. (2) lit. a), are obligaţia de a anunţa poliţia sau serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul unde este situat imobilul.
Art.37 (1) Evidenţa locatarilor prin cartea de imobil se ţine în următoarele categorii de imobile care dispun de mai multe unităţi locative, astfel cum acestea sunt definite de Legea locuinţei nr. 114/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare: a) destinate cazării în comun; b) care servesc total sau parţial ca locuinţă. (2) Dispoziţiile alin. (1) nu sunt aplicabile locatarilor imobilelor situate în incinta unităţilor militare, a sediilor misiunilor diplomatice şi a oficiilor consulare sau locuinţelor destinate exclusiv personalului acestora, precum şi, după caz, membrilor familiilor şi persoanelor aflate în îngrijirea acestora.
Art.38 (1) Organizarea activităţii de ţinere a evidenţei locatarilor prin cartea de imobil revine Ministerului Administraţiei şi Internelor, prin unităţile de poliţie.
(2) Cartea de imobil se întocmeşte şi se actualizează de către persoana anume desemnată, cu acordul acesteia, de către proprietarul imobilului sau de asociaţia de proprietari; în cazul asociaţiei de proprietari, responsabilul cărţii de imobil este, de regulă, administratorul sau un membru al comitetului executiv al asociaţiei.
(3) Păstrarea, actualizarea şi utilizarea datelor din cartea de imobil de către persoana desemnată în acest sens, conform alin. (2), se fac cu respectarea dispoziţiilor Legii 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare.
(4) Responsabilul cărţii de imobil are obligaţia să înscrie, pe baza actului de identitate, persoanele care domiciliază sau au reşedinţa în imobilul respectiv şi să o prezinte, la cerere, poliţiştilor sau lucrătorilor serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor.
(5) Cartea de imobil se întocmeşte într-un singur exemplar, care se păstrează la responsabilul cărţii de imobil.
Art.39 (1) Persoanele care îşi schimbă domiciliul sau îşi stabilesc reşedinţa sunt obligate să ceară înscrierea în cartea de imobil la noua locuinţă în termen de 15 zile de la mutare.
(2) Persoanele care locuiesc în imobil sunt obligate să prezinte actul de identitate responsabilului cărţii de imobil, la solicitarea acestuia, pentru actualizarea cărţii de imobil.

Solicitati oficial politiei teritoriale sa elibereze formular carte de imobil .concomitent cu verificarea celor 2 cetateni


Multumim .

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Carte de imobil gera905 gera905 Buna seara. Se poate face reactualizarea datelor locatarilor pe formularul vechi (1998) al cartii de imobil? Modelul nou de unde se ia? Trebuie instiintat si ... (vezi toată discuția)
Inscriere in cartea funciara paulica_67 paulica_67 Conform legii 196/2019 presedintele asociatiei poate inscrie in cartea funciara datoria unui proprietar catre asociatie mai veche de trei luni. Cand am i ... (vezi toată discuția)
Carte funciara de scara deteriorata! moacamica moacamica stau intr-un bloc cu 4 etaje, defunctul sef de scara a pierdut cartea funciara a scarii,care ar fi pasii , procedura prin care sa solicitam alta ,ce ar trebui ... (vezi toată discuția)