avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 809 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Era obligatoriu c.i.m. sau cum trebuia procedat?
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Era obligatoriu c.i.m. sau cum trebuia procedat?


Pentru ca am lipsit o perioada din asociatie si sau intamplat unele lucruri zic eu urate , va rog sa va pronuntati sau daca s a procedat corect , legal , despre ce este vorba :
- Am observat imediat dupa adunarea generala care a avut loc la sfarsitul lunii ianuarie 2016 ca in lista de intretinere la rubrica salarii apartinand apartamentului meu ( suma este in functie de c.p.i. ) ca suma a crescut cu 6 lei ajungand la aproximativ 58 lei / apartament 3 camere , iar fondul de salarii ajungand la 8700 lei spre 9000 cu aproximativ 1000 lei fata de lunile din urma .
Am facut contestatie la presedinte , nu a binevoit sa raspunda , mentionez faptul ca in adunarea generala nu s a discutat nimic de salarii , ca sa aud acum ca de vazut nu am cum ca nu pot intra in posesia unor documente cum ar fi contractele de munca ca , casiera care are program de 2 zile pe saptamana a 2 ore are contract individual de munca .
1. Poate ca este corect si nu comentez dar cand zici 6 ore / zi , asta cum se mai numeste ? este corect , este legal si ce este de facut ?
2. Tot casierul ( de fapt este casierita ) citeste si apometrele la sfarsit de luna cate 1 ( una ) ora pe scara x 4 scari = 4 ore , i se incheie contract individual de munca de 2 ( doua ) ore pe zi , asta cum se numeste ? este corect , este legal si iarasi intreb , cei de facut ? vorba cantecului lui zavaidoc !
In total adunate = 8 ore / zi si cu un salariu minim pe economie fara bataie de
cap .
Astept un punct de vedere si daca se poate va rog sa mi comunicati daca este legal cum au procedat ca de moralitate nu poate fi vorba .
Va multumesc .
Cel mai recent răspuns: eugarizan , utilizator 17:57, 2 Iulie 2016
In situatia in care la nivelul condominiului este infiintata asociatie de proprietari,opereaza legislatia aferenta,deci nu mai discutam despre moralitate ci despre respectarea sau nu a dispozitiilor in vigoare
1-
Poate ca este corect si nu comentez dar cand zici 6 ore / zi , asta cum se mai numeste ? este corect , este legal si ce este de facut ?

Pentru analiza si eventual raspuns la obiect este necesar sa furnizati minimum de date relevante
Initial afirmati casiera care are program de 2 zile pe saptamana a 2 ore are contract individual de munca .,ulterior reveniti cu precizarea nu comentez dar cand zici 6 ore / zi ,
Despre ce prestatie este vorba ?
2-Din nou exista contradictii in sustinerile dv
Initial afirmati casiera care are program de 2 zile pe saptamana a 2 ore are contract individual de munca .,ulterior reveniti cu precizarea i se incheie contract individual de munca de 2 ( doua ) ore pe zi ,
Concret casiera are incheiate 2 CIM ?
Desfasurati demersuri ,solicitati presedintelui de asociatie,in temeiul disp L nr 230/2007 art 10 sa va prezinte documentele justificative sau in temeiul HG nr 1588/2007 art 12 A al c si d,formulati contestatie impotriva valorii impuse in lista de intretinere
Daca presedintele refuza sa va raspunda,sesizati oficial serviciul de sprijinire si indrumare asociatii de proprietari din primarie
Succes !
ynocentta imi fac mea culpa , da ati sesizat bine are 2 ( doua ) contracte individuale de munca , unul pentru casierie si celalalt pentu citire apometre .
Sa recapitulam :
- pentru casierie are 2 ( doua ) zile pe saptamana cate 2 ( doua ) ore iar in contract are durata 6 ( sase ) ore / zi
- pentru citire apometre , la sfarsitul lunii conform afisului ,ca de la ora 16 la 17 la scara A , de la ora 17 la ora 18 la scara B , de la ora 18 la ora 19 la scara C si de la ora 19 la ora 20 la scara D, in total 4 ( patru ) ore .iar contract individual de munca cu durata de 2 ( doua ) ore / zi in total : 6 + 2 = 8 ( opt ) ore / zi .
Cred ca acum s a inteles mai bine .
In ceia ce priveste demersurile la presedinte ca sa mi prezinte unele documente pe care le am solicitat , acest lucru este de domeniul trecutului , nici acum ca s a dat o hotarare sa mi puna la dispozitie cele solicitate nu o respecta , au facut apel , ce sa mai zic de serviciul la care face ti referire ca nu s a implicat mai deloc caci nu trebuia sa se ajunga acolo .
Am spus am facut si contestatie ,nu s a raspuns , pai ce sa i mai fac ?
Din mai toate topicurile initiate de dvs. rezulta ca acolo, in as. dvs. este o adevarata debandada, ca sa nu zic altfel...

Ca doamna are doua cim-uri, chiar nu ineleg, desi este legal. Nu era nevoie de aceasta metoda, adica putea sa sa-i fie intocmit un singur cim, dar cu o fisa a postului difertita, adica sa acopere cam tot ce face dansa pe-acolo si remunerata corespunzator.
Insa ce trebuie sa stiti dvs. si sa tineti cont:
- noi am angajat in urma cu doi ani o femeie de serviciu cu suma de 650 lei/luna si astazi salariul este de 1250 lei pe luna - practic pentru aceeleasi sarcini de serviciu - gratie prevederilor legale cu privire la salariul mini brut garantat in plata.
Sigur ca as. prop. trebuie sa-si dimensioneze corespunzator BVC-ul ( fondul de salarii) - adica vreau sa va spun ca '' vrei-nu vrei, bea Grigore aghiasma'' - asta-i treaba cu salariile, nu trebuie sa fii de acord in AG, insa musai sa fii informat.

Ca dom' presedinte nu va raspunde la contestatii, este o alta treaba, insa observ ca nici dvs. nu va lasati mai preajos... Stiti care-i faza? Nu "luptati" singur, ci incercati sa va atrageti cat mai multi vecini, explicati-le si lor, sa inteleaga despre ce este vorba si asa cred ca o sa aveti mai multi sorti de izbanda.

Mult succes!
Domnule Adam Grecu , nu ca este o mare debandada si ati fost foarte modest , dar si o mare " risipa " , nu am primit nici un sfat in legatura cu acele ore " suplimentare " , la experienta Dumneavoastra cred ca imi puteti da asa ceva si am mare nevoie pentru ca eu consider ca nu trebuie lasat sa faca ce vor .
Cat despre " ceilalti " nu ma intereseaza pentru ca au numai de profitat , probabil ca asa au fost invatati .
Stimate domn,
Sigur, am foarte multa experienta in domeniu, insa faza cu orele suplimentare ma depaseste, adica domitza despre care vorbiti, poate ca chiar le presteaza. O fi presedintele mai in varsta, da' poate ca acesta este si motivul...
In fine, ce pot sa va sfatuesc? Sa faceti si pe dracu' in patru si sa intrati in co. executiv / comisia de cenzori, sa-i puteti controla din interior, altfel, intamplari dintr-astea o sa auzim si peste 2 ani...
Sa auzim numai de bine!

Alte discuții în legătură

C.i.m. intr o asociatie de proprietari eugarizan eugarizan Buna ziua Am o nelamurire si doresc pentru ca in sfarsit am studiat acele contracte de munca ale angajatiilor din asociatie , ca cineva sa faca ... (vezi toată discuția)
Cine trebuie sa-mi citeasca apometrele? florenta_22 florenta_22 Pana asta vara era un locatar care ne citea apometrele,semnam frumos pe hartie, iar banii pentru citirea apometrelor se sototeau in fiecare luna/familie, pe ... (vezi toată discuția)
Investiție asociație de proprietari: wc pentru angajați la subsol, în spălătoria blocului. aveți așa ceva în asociația dumneavoastră? eugarizan eugarizan Da asa este , nu este o gluma . Acum cateva zile a avut loc adunarea generala a asociatiei de proprietari si la citirea acelui Raport prezentat de Presedintele ... (vezi toată discuția)