Președinte al unei asociații culturale nonprofit, acum un an mi-am dat demisia din această funcție, în fața adunării generale atât verbal cât și în scris, consemnat în proces verbal, însoțit de act predare - primire a tuturor formularelor și obiectelor inventar, din motive de expatriere. Până în prezent consiliul director rămas (vicepreședinte, secretar, alți doi membri), n-au făcut nici un pas pentru a realege nou președinte sau a numi unul interimar etc... considerând că ar fi obligația mea de a continua pașii următori. În statutul de funcționare nu este prevăzut procedura de urmat în astfel de cazuri. Ce datorii și obligații am în acest caz? Menționez că sunt stabilit definitiv în străinătate?
Aveti o copie dupa acel proces verbal al adunarii generale in care v-ati dat demisia si ei au luat la cunostinta? Nu e treaba dumneavoastra sa urmati procedura de alegeri pentru completarea structurii de conducere si de a depune actele la judecatorie. La data demisiei trebuia sa fi desemnat dintre membrii comitetului director un presedinte interimar pana la data noilor alegeri.
Cred ca s-a si terminat si mandatul poate. Cati ani era mandatul echipei de conducere conform statutului? Trebuia sa fi facut noi alegeri.
Vă mulțumesc pentru răspunsul rapid. Bine-nțeles, am păstrat copiile tuturor actelor semnate de către mine și membrii consiliului director. (durata mandatului nu a expirat conform ultimei alegeri). Adevărat este că doar eu eram implicat cu adevărat în activitatea asociației, fiind totodată și director al trupei de teatru, în sprijinirea căreia a luat ființă asociația, la inițiativa mea cu 12 ani în urmă. Nimeni nu are nici pregătirea nici experiența necesară pentru a conduce o asociație, motiv pentru care caută să scape de responsabilitate. Bănuiam că procedasem corect, dar nu eram pe deplin sigur și nu doream să omit totuși ceva. Vă mulțumesc încă o dată pentru răspunsul dat.