avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 574 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... Problema dauna RCA - asiguratorul nu vrea sa ia in ...
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

Problema dauna RCA - asiguratorul nu vrea sa ia in calcul reconstatarea

Buna ziua,

Ma confrunt cu urmatoarea situatie: am avut un accident in aprilie 2016 iar cel care m-a tamponat era asigurat. Am fost la constatare insa inspectorul a refuzat sa imi treaca pe lista de daune si lonjeroanele de pe spate desi sunt avariate serios. In consecinta am cerut o reconstatare la un service autorizat de catre ei, astfel ca in 2 zile eram cu bara data jos si cu pozele la lonjeroane facute. De aici apare problema: soferul care m-a lovit a fugit de la locul accidentului insa am aflat cine este, numarul de inmatriculare si asa am putut sa deschid dosar de dauna. Din acest motiv stiam ca mai am de asteptat pana sa fiu despagubit asa ca am vandut masina asa avariata si am cumparat alta.

Acum o luna am cerut noutati de la asigurator si surpriza: suma a fost calculata insa fara daunele de la lonjeroane. Le-am cerut sa efectueze o recalculare ca sa includa si lonjeroanele insa ei insista ca "nu au primit nimic de la service". Am contactat service-ul si situatia e urmatoarea: din aprilie 2016 pana in iulie 2016 service-ul s-a mutat in alta locatie si acolo nu mai au tinichigerie si vopsitorie. Din acest motiv asiguratorul a rupt contractul cu ei si le-a taiat accesul la platforma online in care service-ul a incarcat deja de doua ori toate documentele si pozele (iar ei nu mai au o copie proprie).

Cu alte cuvinte singura copie a reconstatarii este in sistemul informatic al asiguratorului si singurii care au acces acolo sunt, desigur, angajatii asiguratorului (service-ul nu mai are acces). Aceasta fiind situatia ei pot sa imi spuna linistiti ca "nu au primit nimic", fiind cuvantul meu si al service-ului impotriva cuvantului lor.

Ce solutii am in momentul de fata? Am facut petitie la ASF dar mi-e teama sa nu stearga intre timp documentele din sistemul lor informatic ca sa nu mai existe nicio dovada a reconstatarii. Am avut inspiratia sa fac si eu niste poze cu telefonul mobil la reconstatare (inclusiv la daunele de la lonjeroane) insa raspunsul primit de la inspectorul de daune este, citez: "Cred ca nu vreti sa intelegeti ca efectuarea acestei reconstatari nu intra in atributiile mele de serviciu.".
Cel mai recent răspuns: dogele , utilizator 15:02, 17 August 2016
Buna ziua,

Conform Art. 41

(1)Procesul-verbal de constatare a pagubelor se întocmeşte în două exemplare şi se semnează de toate persoanele care iau parte la întocmirea acestuia.

(2)La momentul efectuării constatării, asigurătorul RCA este obligat să elibereze persoanei păgubite un exemplar al procesului-verbal de constatare a pagubelor sau o notă de constatare, în care să se indice şi numărul dosarului deschis, piesele constatate ca avariate în acelaşi accident şi soluţiile tehnice adoptate: înlocuire sau reparaţie, precum şi lista documentelor necesare a fi depuse de către păgubit pentru finalizarea dosarului de daună şi efectuarea plăţii.

(3)Eventualele obiecţii ale părţilor cu privire la prejudiciile constatate, precum şi la soluţiile tehnice adoptate vor fi menţionate în procesul-verbal sau într-o anexă la acesta.

coroborat cu

art. 42 din normele privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule

(1)Dacă prin demontarea sau reparaţia bunului avariat au rezultat şi alte pagube produse ca urmare a accidentului, ce nu au putut fi constatate iniţial, se va întocmi un proces-verbal suplimentar de constatare a pagubelor.
(2)Asigurătorul RCA are obligaţia de a efectua constatarea daunelor ce nu au putut fi constatate iniţial, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la solicitare.

in nota de constatare ,fie ca e initiala ,fie ca e ulterioara se trec daunele astfel incat daca apare lonjeroane nu mai are importanta ce s-a intamplat ulterior cu servicul etc.
In plus aveti si dovada pe telefon .
Asteptati raspunsul de la ASF si daca nu se rezolva in instanta .

Numai bine!
In problema dvs. exista un viciu de procedura. Cu ocazia constatarii suplimentare (reconstatarii) trebuia sa se incheie un proces verbal de constatare semnat de reprezentantii service-ului si a societatii de asigurare di de pagubit. In lipsa unui astfel de proces verbal sansele de castig se reduc. Singura solutie pe care o mai aveti este sa actionati asiguratorul in judecata si sa solicitati includerea in lista pieselor avariate a respectivelor lonjeroane si, bineinteles, recalcularea costului reparatiei. Nemaifiind in posesia autoturismului avariat va trebui sa fie efectuata o expertiza tehnica judiciara prin care expertul sa stabileasca daca, in functie de modul de producere a accidentului, lonjeroanele puteau fi sau nu deformate.
Va doresc succes.
ing. Ioan Ciobanu
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Mai aveti o posibiliate inainte de a da in judecata asiguratorul, puteti sa apelati la centrul SAL-Fin, care este o structură creată în cadrul Autorității de Supraveghere Financiară cu scopul de a permite consumatorilor să apeleze gratuit la un mecanism de soluționare alternativă a litigiilor din domeniul financiar nonbancar. daca este permis link-ul catre entitatrea SAL, am sa-l postez. Nu este o reclama, deoarece acest centru este organizat si functioneaza in baza ordonantei 38/2015, privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si profesionisti. Pentru mai multe informatii despre aceasta procedura, puteti accesa site-ul web al entitatii SAL-Fin, la adresa [ link extern ]
@mediator In afara de a pierde un tempo, cu ce l-ar ajuta pe pagubit structura aia, sal-fin?! Structura a fost creata pt. a asigura niste sinecuri sotiilor, amantelor, rudelor, etc ale politicienilor. In cazul de fata pagubitul cere sa-i fie platite niste piese. El le-a platit, asiguratorul se face ca ploua, profitand si de unele stangacii ale pagubitului. Ce-i de negociat aici?! Eventual dobanzile/majorarile datorate de asigurator pt. neplata la timp!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Reparatie necorespunzatoare in service grandanat grandanat In urma unui accident am avut avariata partea dreapta fata a masinii-aripa, bara, ... iar la rulare se auzea un zgomot foarte puternic( cealalta masina a ... (vezi toată discuția)
Problema inspector fga Offset Offset Buna ziua. Am o problema delicata cu un inspector FGA (fondul de garantare). In luna iunie am fost accidentat de o persoane care avea asigurare la ... (vezi toată discuția)
Cum sa obtin despagubirea corecta pentru reparatia in regie proprie mihaiweb mihaiweb Buna ziua, In urma cu approx 2 saptamani am avut un accident de circulatie dupa care am incheiat o constatare amiabila cu vinovatul. Asiguratorul a facut o ... (vezi toată discuția)