IBuna ziua,din cate cunosc cand un locatar are restanta la intretinere si ulterior prin neplata termenului de 51 de zile de intarziere i se aplica penalizare.In momentul cand el va face plata intretinerii,se vor stinge datoriile cele mai vechi,concomitent si din penalizari.Pun aceasta intrebare,deoarece am discutii cu un locatar care el doreste!!!!!!sa plateasca fix doar intretinerea,nemai discutand ca el nu este de acord sa achite fondul de rulment,pe motivul ca odata l a achitat,asta insemnand acum aprox 10 ani
Va multumesc
Intai se sting penalitatile, nici macar proportional cote de intretinere si penalitati.
CAPITOLUL I
Plata
SECŢIUNEA a 5-a
Imputaţia plăţii
Art. 1507 Noul Cod Civil
Imputaţia făcută de debitor
(1) Debitorul mai multor datorii care au ca obiect bunuri de acelaşi fel are dreptul să indice, atunci când plăteşte, datoria pe care înţelege să o execute. Plata se impută mai întâi asupra cheltuielilor, apoi asupra dobânzilor şi, la urmă, asupra capitalului.
(2) Debitorul nu poate, fără consimţământul creditorului, să impute plata asupra unei datorii care nu este încă exigibilă cu preferinţă faţă de o datorie scadentă, cu excepţia cazului în care s-a prevăzut că debitorul poate plăti anticipat.
(3) În cazul plăţii efectuate prin virament bancar, debitorul face imputaţia prin menţiunile corespunzătoare consemnate de el pe ordinul de plată.
Penalizarile se aplica asa cum ati stabilit in sistemul propriu de penalizari adoptat de comitetul executiv.
Stingerea datoriilor, firesc, se face in ordinea vechimii, atat pentru restante cat si pentru penalizari, reparatii...(proportional cu sumele datorate). Daca aveti probleme in acest sens va sugerez sa prevedeti aceast mod de stingere a debitelor intr-o decizie a comitetului executiv pe care sa o aduceti la cunostinta membrilor asociatiei prin afisare si cu ocazia primei adunari generale.
Fondul de rulment nu trebuie platiti in fiecare luna sau in fiecare an. Daca a platit acum 10 ani o suma care acopera si astazi cheltuielile unei luni (cea mai scumpa din an), e in regula si nu are de ce sa mai plateasca fond de rulment.
La inceputul fiecarui an faceti analiza cheltuielilor pentru anul precedent si stabiliti, acolo unde este cazul, completarea fondului de rulment. Afisati pe lista de plata sumele aferente fiecarui proprietar (numai unde este cazul) iar proprieatrul va achita in perioada urmatoare. Svand in vedere ca este o completare la fond, se emite chitanta separat chiar daca este o suma de cativa lei.