Pentru a exista o dovada ca ati oferit asigurarea dvs. de raspundere civila pt. pagube produse tertilor ( existenta in asigurarea locuintei dvs.din cate imi dau seama), puteti transmite aceasta informatie pe orice cale de comunicare, posta, email, mesaj telefonic.) atat la vecini cat si la asiguratorul dvs., apoi va vedeti de treaba. Cand vecinii se vor trezi ca doresc sa repare acele pagube, dvs. veti arata atat asigurarea cat si comunicarile facute tuturor partilor implicate.
In cazul in care se vor adresa asiguratorului dvs. acesta urmeaza sa faca evaluarea pagubelor si vecinii sa dovedeasca cheltuielile efectuate pentru reparatie .
Informatia asigurarilor de a anunta politia e o prostie si data de o persoana care nu intelege cum functioneaza asigurarile. E bine sa va adresati unui inspector cu experienta in domeniu sau direct directorului., dar penttru inceput, faceti informarile de rigoare asa cum au fost prezentate anterior.
Deci pana la urma este corecta procedura cu oferirea unei copii a asigurarii vecinilor afectati? Nu este mai simplu sa le dau o copie si sa-mi scrie si mie pe o alta copie "am primit copie conform cu originalul", nume, data si semnatura? In felul asta exista dovada ca le-am dat asigurarea si eu ar trebui sa fiu acoperit.
Buna ziua,
Daca Dvs. aveti o asigurare facultativa de locuinta care sa cuprinda si clauza de raspundere civila pentru inundatie procedura este urmatoarea:
1) Intr-un termen de 48 de ore de la constatarea daunei, notificati Asiguratorul Dvs. prin Call Center, mail sau telefonic. Sau, rugati broker-ul Dvs. sa preia cazul Dvs.
2) In notificarea telefonica, sa spunem, se va face referire la cine este asigurat, care este locuinta asigurata, ce dauna aveti, etc. Chestiuni de identificare.
3) Call center-ul va verifica valabilitatea politei de asigurare, plata primei de asigurare corespunzatoarei ratei aferente, etc.
4) Vi se da OK si se va stabili, tot atunci, de comun acord, o data si o ora pentru a fi prezenta la constatarea pe care specialistul Asiguratorului Dvs o va face la locuinta Dvs. si la locuintele celor 2 pe care Dvs. ii indicati ca fiind pagubiti de inundatie.
5) Dvs., sa nu uitati, veti fi despagubita de Asigurator, direct, iar ceilalti 2, in baza clauzei Dvs. din contract, adica a clauzei de inundatie pentru vecini.
6) Tot la telefon vi se va comunica si de ce documente trebuie sa aveti la Dvs., in copie, in momentul in care inspectorul constatator va sosi la fata locului: copie documente casa, schita apartament, copie CI, etc
7) Trebuie sa vorbiti cu administratorul pentru o declaratie a comitetului in care sa se stipuleze ceva de genul" la data de, ora de, am fost anuntati de D-na XXX ca s-a produs o inundatie in apartamentul dansei, de la nr YY. In cadrul acestui eveniment au mai fost afectate si apartamentele ZZZ si QQQ aflate la etajul...sau pe palierul cu apartamentul de la nr YY. E un fel de proces verbal de constatare a autoritatii locale care va constitui piesa la dosarul de dauna. Pe ce baza sa fie despagubiti respectivii?
8) Instiintati-i si pe vecinii afectati ca la data si ora stabilita sa fie acasa pentru constatarea inundatiei si fotografierea acesteia. Sa-si faca copii la CI si sa le dea inspectorului impreuna cu declaratia aferenta...."subsemnatul.....GGG, cu domiciliul.....am constata la data de....., in jurul orei de...... ca pe peretelei bucatariei/holului/sufrageriei s-a produs o inundatie care provine de la apartamentul YY......etc.....ce mai vrea inspectorul.
9) Nu este nevoie sa dati o copie nimanui, aici nu discutam ca la RCA este o alta procedura
10) Mult succes!