Am un SRL infiintat in anul 1993 s-i suspendat in anul 2009;ce fac cu actele firmei? Pot sa le arunc caci imi ocupa toata debaraua? Va multumesc anticipat de raspuns;Cu stima,Alexandru.
Ordinul MFP 2634/2015 stabileste obligativitatea păstrării documentelor financiar-contabile și a registrelor de contabilitate în trei categorii:
- 5 ani de la încheierea exercițiului financiar în care au fost întocmite - documentele prevăzute în Anexa 4 la ordin;
- 10 ani de la încheierea exercițiului financiar în care au fost întocmite - registrele și celelalte documente financiar-contabile;
- 50 de ani de la încheierea exercițiului financiar în care au fost întocmite - statele de plată.
Depinde foarte mult de genul documentelor:
1. daca vorbim despre doc. financiar-contabile, atunci mare parte dintre acestea deja au termenul de pastrare expirat si puteti sa le selectionati (distrugeti) pe cele cu T.P. de 10 pana la anul 2006 (inclusiv), iar pe cele cu T.P. de 5 ani pana la anul 2011 inclusiv. Pentru a le putea distruge, trebuie sa le inventariati si apoi sa mergeti la Arhivele Nationale de pe raza carora va aflati. Acestea se pot distruge in baza prev. Legii Contabilitatii.
2. sunt anumite documente ale firmei care trebuie sa fie pastrare Permanent, cum ar fi: Actul constitutiv, Certificat de inreg. la Reg. Comertului, Reg. Unic de Control etc. desi firma se desfiinteaza, acestea nu se pot distruge. Cf. prev. legale in vigoare, aceste doc. ar trebui sa fie preluate de Arhivele Nationale. Momentan ele nu mai au spatiu in depozite, astfel incat mai ramane varianta incheierii unui ctr. cu o firma de arhivare care sa le pastreze contra cost.
3. Statele de salarii se pastreaza 50 de ani, iar dosarele de personal 70 de ani.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-urilor acestora.