avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 852 soluții astăzi

Marți, 4 februarie, are loc evenimentul: TVA, Impozitul datorat de nerezidenți, Impozitul pe profit, facilități fiscale 2025: Sesiune practică cu Adrian Bența. Participă →

Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Arhivare acte firma
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Arhivare acte firma

Am un SRL infiintat in anul 1993 s-i suspendat in anul 2009;ce fac cu actele firmei? Pot sa le arunc caci imi ocupa toata debaraua? Va multumesc anticipat de raspuns;Cu stima,Alexandru.
Ultima modificare: Joi, 18 August 2016
george-neagu, moderator
Cel mai recent răspuns: Anisoara Iordache , Alte profesii 23:11, 6 Ianuarie 2017
Ordinul MFP 2634/2015 stabileste obligativitatea păstrării documentelor financiar-contabile și a registrelor de contabilitate în trei categorii:
- 5 ani de la încheierea exercițiului financiar în care au fost întocmite - documentele prevăzute în Anexa 4 la ordin;
- 10 ani de la încheierea exercițiului financiar în care au fost întocmite - registrele și celelalte documente financiar-contabile;
- 50 de ani de la încheierea exercițiului financiar în care au fost întocmite - statele de plată.
Depinde foarte mult de genul documentelor:
1. daca vorbim despre doc. financiar-contabile, atunci mare parte dintre acestea deja au termenul de pastrare expirat si puteti sa le selectionati (distrugeti) pe cele cu T.P. de 10 pana la anul 2006 (inclusiv), iar pe cele cu T.P. de 5 ani pana la anul 2011 inclusiv. Pentru a le putea distruge, trebuie sa le inventariati si apoi sa mergeti la Arhivele Nationale de pe raza carora va aflati. Acestea se pot distruge in baza prev. Legii Contabilitatii.
2. sunt anumite documente ale firmei care trebuie sa fie pastrare Permanent, cum ar fi: Actul constitutiv, Certificat de inreg. la Reg. Comertului, Reg. Unic de Control etc. desi firma se desfiinteaza, acestea nu se pot distruge. Cf. prev. legale in vigoare, aceste doc. ar trebui sa fie preluate de Arhivele Nationale. Momentan ele nu mai au spatiu in depozite, astfel incat mai ramane varianta incheierii unui ctr. cu o firma de arhivare care sa le pastreze contra cost.
3. Statele de salarii se pastreaza 50 de ani, iar dosarele de personal 70 de ani.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Arhivare documente financiar- contabile shushu1974 shushu1974 Ce fac cu documentele dupa ce trec cei 10 ani in care sunt obligata sa ii pastrez? Ce obligatie legala am? Le pot arunca pur si simplu dupa trecerea celor 10 ... (vezi toată discuția)
Distrugerea arhivei financiar-contabila cu termen de pastrare expirat stefi15 stefi15 In legatura cu distrugerea arhivei financiar-contabila cu termen de pastrare expirat: Conform legii 16/1996 a Arhivelor Nationale, art.11, PV de ... (vezi toată discuția)
Documentele contabile ale firmei dupa inchiderea acesteia? Criss-L Criss-L Buna ziua, va rog sa imi spuneti cum procedez cu documentele contabile ale firmei dupa inchiderea acesteia? Le pot distruge? Este obligatorie pastrarea lor pt ... (vezi toată discuția)