avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 405 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Procedura în faţa instanţei ... Plangere impotriva solutiei procurorului, trimitere ...
Discuție deschisă în Procedura în faţa instanţei penale - reguli, acte, termene, căi de atac

Plangere impotriva solutiei procurorului, trimitere prin e-mail

Buna ziua,

Plangerea impotriva solutiei procurorului, adresata prim procurorului, judecatoriei, se poate transmite si prin email daca are toate datele de identificare ale mele?
Multumesc.
Cel mai recent răspuns: KLTM , utilizator 18:26, 21 Septembrie 2016
trandafir2 a scris:

Doresc sa valorific ideea transmisa prin titlul acestui topic si astfel sa recomand celor interesati, ca in ipoteza unor plangeri impotriva actelor procurorului (cele in care s-au adoptat solutii de clasare sau de renuntare la urmarirea penala) sa depuna plangerea direct la organul judiciar, dat fiind ca termenele procedurale sunt stricte. Trimiterile prin email (pe langa faptul ca pot sa nu fie luate in seama) pot genera o serie de alte neajunsuri.

Foarte adevarat ce spuneti!
patrascu razvan a scris:

trandafir2 a scris:

Doresc sa valorific ideea transmisa prin titlul acestui topic si astfel sa recomand celor interesati, ca in ipoteza unor plangeri impotriva actelor procurorului (cele in care s-au adoptat solutii de clasare sau de renuntare la urmarirea penala) sa depuna plangerea direct la organul judiciar, dat fiind ca termenele procedurale sunt stricte. Trimiterile prin email (pe langa faptul ca pot sa nu fie luate in seama) pot genera o serie de alte neajunsuri.

Foarte adevarat ce spuneti!


Da... mi-a recomandat cineva sa imi iau avocat ca nu ma descurc fara desi am si eu notiuni de drept de un nivel acceptabil pentru un non jurist. De abia acum am realizat de ce mi-a recomandat sa iau avocat. Ca te mananca lupii, te fac in andrele cum vor ei daca nu stii sa ii tii din scurtul legii. Daca habar nu ai, esti mancat! De avocat le mai e cat de cat teama.



Eu trimit prin posta electronica toate petitiile. Am o semnatura electronica gratuita. Folosesc Outlook si gmail. Serverul de email gmail va anunta de regula daca n-a ajuns emailul, si n-am patit vreodata sa n-ajunga emailul fara sa fiu instiintat

Instantele sunt obligate sa inscrie in aceeasi zi dosarul in ECRIS conform Regulamentului de ordine interioara a instantelor

ART. 93 din Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 79/2014
(1) Actele de sesizare a instanţei, depuse personal sau prin reprezentant, sosite prin poştă, curier ori fax sau în orice alt mod prevăzut de lege, se depun la registratură, unde, în aceeaşi zi, după stabilirea obiectului cauzei, primesc, cu excepţia cazurilor prevăzute de lege, număr din aplicaţia ECRIS şi dată certă, în ordinea primirii.

Instantele sunt obligate sa studieze si sa arhiveze electronic dosarele, adica in cazul meu falsifica cheltuielile judiciare motivand ilegal ca sunt obligati sa faca transcrisuri neconforme cu originalul pe hartie. Asta e o escrocherie nationala cu care-si suplimenteaza ei furtul de la buget sau justitiabil

ART. 10 cf. Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1788/2009
(1) Preşedintele curţii de apel exercită prerogative manageriale în scopul organizării eficiente a activităţii curţii, precum şi atribuţii de coordonare şi control privind administrarea curţii de apel şi a instanţelor din circumscripţie, după cum urmează:
z) organizează activitatea de arhivare electronică a dosarelor la nivelul instanţei.

ART. 12 din ROII cf. Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1788/2009
(1) În activitatea de coordonare şi control privind administrarea tribunalului şi a instanţelor din circumscripţie, preşedintele tribunalului exercită următoarele atribuţii:
o) organizează activitatea de arhivare electronică a dosarelor la nivelul instanţei.

ART. 14 din ROII cf. Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1788/2009
(1) Preşedintele tribunalului specializat exercită atribuţiile manageriale în vederea organizării eficiente a activităţii acestuia, precum şi atribuţii de administrare a instanţei, scop în care:
k) organizează activitatea de arhivare electronică a dosarelor la nivelul instanţei

ART. 16 din ROII cf. Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1788/2009
(1) Preşedintele judecătoriei exercită atribuţiile manageriale în vederea organizării eficiente a activităţii acesteia, precum şi atribuţii de administrare a instanţei, scop în care:
l) organizează activitatea de arhivare electronică a dosarelor la nivelul instanţei;

ART. 50 cf. Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1788/2009
(1) Primii-grefieri ai curţilor de apel, ai tribunalelor şi ai tribunalelor specializate au următoarele atribuţii:
n) supraveghează activitatea de arhivare electronică a dosarelor.

ART. 53 cf. Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1788/2009
(1) Grefierul şef al judecătoriei are următoarele atribuţii:
u) supraveghează activitatea de arhivare electronică a dosarelor

ART. 62 cf. Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 504/2011
(1) Grefierul arhivar şi registratorul au următoarele atribuţii:
m) realizează arhivarea electronică a dosarelor, în măsura în care este posibil.
În temeiul dispoziţiilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicată, ale art. 23 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată,
având în vedere art. 139 din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară, republicată,

ART. 67 cf. Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1788/2009
(3) Personalul de specialitate informatică are următoarele atribuţii:
g) asigură funcţionarea sistemelor de arhivare electronică a dosarelor;


ART. 13 din ROII
(1) Vicepreşedintele tribunalului exercită următoarele atribuţii:
Hotarare CSM 1049/2014 pentru modificarea si completarea Regulamentului de ordine interioara al instantelor judecatoresti, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 387/2005
6. La articolul 13 alineatul (1), dupa litera e) se introduce o noua litera, litera e^1), cu urmatorul cuprins:
"e^1) asigura operationalizarea bazei tehnice si a suportului informatic pentru efectuarea actelor de procedura, a comunicarilor si notificarilor prevazute de lege, prin mijloace electronice, inclusiv in vederea publicarii acestora in BPI;".

ART. 15
(1) Vicepreşedintele tribunalului specializat exercită următoarele atribuţii:
7. La articolul 15 alineatul (1), dupa litera d) se introduce o noua litera, litera d^1), cu urmatorul cuprins:
"d^1) asigura operationalizarea bazei tehnice si a suportului informatic pentru efectuarea actelor de procedura, a comunicarilor si notificarilor prevazute de lege, prin mijloace electronice, inclusiv in vederea publicarii acestora in BPI;".
La parchete au uitat sa actualizeze regulamentul...

Art. 124 din Regulamentul de ordine interioara a parchetelor
(4) Grefierul arhivar au urmatoarele atributii:
f) realizeaza arhivarea electronica a dosarelor, în masura în care este posibil.

In fapt conducatorul parchetului este obligat sa faca posibila arhivarea electronica a dosarelor

ART. 10 din Regulamentul de ordine interioara a parchetelor privind Subordonarea categoriilor de personal din cadrul parchetelor, altele decât procurorii
(4) Specialistii IT din cadrul parchetelor au atributii legate exclusiv de activitatea specifica domeniului tehnologiei informatiei si comunicatiilor, precum si de implementare a Strategiei de informatizare a sistemului judiciar din România. Conducatorii parchetelor asigura sprijinul logistic necesar pentru desfasurarea în bune conditii a activitatii acestora. Specialistii IT se subordoneaza administrativ conducatorilor parchetelor din care fac parte, iar profesional Serviciului de tehnologia informatiei din Parchetul de pe lânga Înalta Curte de Casatie si Justitie.

Conform Ordin nr. 143C/2014 pentru modificarea Regulamentului de ordine interioara al parchetelor, aprobat prin Ordinul ministrului justitiei nr. 529/C/2007 , si
citez din Strategia de informatizare a sistemului judiciar din România
"
Modernizarea, extinderea si, dupa caz, actualizarea functionalitatilor aplicatiei HiStore de arhivare electronica a dosarelor, pentru a îngloba date în arhiva istorica, prin preluarea de informatii din medii structurate cât si nestructurate va permite reducerea costurilor cu arhivarea, precum si un acces mai rapid la informatii;
"
Precizati la antetul datelor personale: "cu adresa de corespondenta electronica aleasa pentru comunicarea actelor de procedura cf. art. 257 (5), art. 259 (1) si art. 289 (5) din CPP modificat si completat prin OUG nr. 3/2014: x@y.z

Daca va ia la intrebari cineva si mai devreme sau mai tarziu se va gasi un "destept" utilizati aceste resurse pentru ca sesizarea instantei se supune regulilor de drept comun, precum dau copy paste dintr-o discutie:

Art. 7 din 544/2001
(3) Solicitarea si obtinerea informatiilor de interes public se pot realiza, daca sunt intrunite conditiile tehnice necesare, si in format electronic.

Nota: am corespondat deja extensiv cu ANAF pe care electronica extensiv, si fara semnatura electronica vizibila, si va reamintesc legea 455/2001:

Art. 9. - (1) Partea care invoca inaintea instantei o semnatura electronica extinsa trebuie sa probeze ca aceasta indeplineste conditiile prevazute la art. 4 pct. 4.

Nu este nevoie de acreditare, evident fiindca poti sa-ti certifici singur semnatura electronica, la fel ca pe cea olograf:
Art. 12. - (1) Furnizarea serviciilor de certificare nu este supusa nici unei autorizari prealabile si se desfasoara in concordanta cu principiile concurentei libere si loiale, cu respectarea actelor normative in vigoare.
Art. 3. - Nici o dispozitie a prezentei legi nu poate fi interpretata in sensul limitarii autonomiei de vointa si a libertatii contractuale a partilor.

Motivul pentru care folosesc o semnatura digitala este ca judecatorii habar nu au legea, si se uita daca exista o semnatura olograf doar, ceea ce acum exista

Vad ca e un sait care raspunde la aceste chestiuni punctual:
[ link extern ]

Cod de procedura civila
CAPITOLUL I
Forma cererilor
Art. 148
Condiţiile generale
(2) Cererile adresate, personal sau prin reprezentant, instanţelor judecătoreşti pot fi formulate şi prin înscris în formă electronică, dacă sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de lege.

Cod de procedura civila
CAPITOLUL I
Sesizarea instanţei de judecată
SECŢIUNEA a 2-a
Cererea de chemare în judecată
Art. 199
Înregistrarea cererii
(1) Cererea de chemare în judecată, depusă personal sau prin reprezentant, sosită prin poştă, curier, fax sau scanată şi transmisă prin poştă electronică ori prin înscris în formă electronică, se înregistrează şi primeşte dată certă prin aplicarea ştampilei de intrare.
(2) După înregistrare, cererea şi înscrisurile care o însoţesc, la care sunt ataşate, când este cazul, dovezile privind modul în care acestea au fost transmise către instanţă, se predau preşedintelui instanţei sau persoanei desemnate de acesta, care va lua de îndată măsuri în vederea stabilirii în mod aleatoriu a completului de judecată, potrivit legii.

Cod de procedura civila
CAPITOLUL II
Judecata
SUBSECŢIUNEA a 3-a
Probele
Art. 267
Înscrisurile în formă electronică
Înscrisurile făcute în formă electronică sunt supuse dispoziţiilor legii speciale.

Cod de procedura civila
CAPITOLUL II
Judecata
SUBSECŢIUNEA a 3-a
Probele
Art. 268
Rolul semnăturii
(1) Semnătura unui înscris face deplină credinţă, până la proba contrară, despre existenţa consimţământului părţii care l-a semnat cu privire la conţinutul acestuia. Dacă semnătura aparţine unui funcţionar public, ea conferă autenticitate acelui înscris, în condiţiile legii.
(2) Când semnătura este electronică, aceasta nu este valabilă decât dacă este reprodusă în condiţiile prevăzute de lege.
Nota: aveti cheia publica prin care am semnat electronic petitia, cu care puteti verifica certificatul semnaturii electronice. Toate chemarile in judecata contin precizarea legii prin care dovedesc nu doar ca habar n-aveti legea, ci rea-vointa cu care va incalcati juramantul de a respecta Constitutia si legea, chiar daca va citez legea. Citez din chemarea in judecata:

Precizez conform legii ca in cazul petitiei electronice, instanta prin grefier e cea care indeplineste actul de procedura din oficiu de comunicare a copiilor catre parti, de drept prin art. 149 (3)(4) CPC in raport cu art. 154 (6) CPC
[...]


Directivele europene sunt obligatorii
[ link extern ]
“Articolul 288 din Tratatul privind funcţionarea UE prevede că directiva are caracter obligatoriu. La fel ca regulamentul european şi decizia, ea este obligatorie pentru fiecare stat membru destinatar. Aceasta este obligatorie în toate elementele sale şi, prin urmare, nu poate să se aplice incomplet, selectiv sau parţial.“

“Directiva are efect direct vertical la expirarea termenului de transpunere. Aceasta înseamnă că persoanele fizice pot invoca textul acesteia în faţa tribunalelor, împotriva statelor membre. În schimb, directiva nu are efect direct orizontal (persoanele fizice nu pot invoca textul acesteia în faţa tribunalelor împotriva altor persoane fizice).
Cu toate acestea, Curtea de Justiţie a stabilit mai multe condiţii astfel încât o persoană fizică să poată invoca o directivă în faţa tribunalelor:
• dispoziţiile directivei trebuie să fie necondiţionate şi suficient de precise;
• directiva nu trebuie să fi fost corect transpusă printr-o măsură naţională până la termenul prevăzut.


[ link extern ]

Efectul direct nu este prevăzut în mod explicit în niciunul dintre Tratatele
CE, însă a fost consacrat de Curtea de Justiţie în cauza “Van Gend en Loos”
în cadrul căreia Curtea a decis că obligaţiile impuse statelor
membre prin intermediul tratatelor pot fi invocate de persoane, sub formă
de drepturi individuale, în faţa instanţelor naţionale. De asemenea, Curtea
a stabilit în alte cauze că „efectul direct” al unei prevederi din cadrul unui
tratat poate opera nu doar între persoanele de drept privat şi autorităţile
statului, adică aşa-numitul „efect vertical”, ci şi între persoanele de drept
privat, adică aşa-numitul „efect orizontal”


Totuşi, problema „efectului direct” al directivelor a fost abordată
şi soluţionată de către Curtea Europeană de Justiţie. Întrebarea
dacă persoanele de drept privat pot sau nu să invoce prevederi ale
directivelor, în absenţa măsurilor naţionale de implementare sau
cazurile când o astfel de implementare la nivel naţional este incorectă
sau incompletă a fost soluţionată de Curtea Europeană de Justiţie
în cauza “
Van Duyn

1
, în care a hotărât că persoanele de drept
privat pot invoca principiul „efectului direct” (vertical) al directivelor.


DIRECTIVA 1999/93/CE A PARLAMENTULUI EUROPEAN Ș

Alte discuții în legătură

Prevederi ale regulamentului de ordine interioara a parchetelor privind arhivarea electronica a dosarelor? eusaisapte eusaisapte Buna ziua, cunoasteti alte prevederi ale Regulamentului de ordine interioara a parchetelor privind arhivarea electronica a dosarelor, decat cea pe care am ... (vezi toată discuția)
Cum pot sa ma inscriu la concurs pentru a deveni grefier daca am studii medii? paterna paterna Va rog sa imi raspunda si mie cine cunoaste, cum pot sa ma inscriu la concurs de grefier cu studii medi, si unde sunt afisate? va multumesc (vezi toată discuția)
Post de grefier prin concurs iulianapaduret iulianapaduret Buna ziua! Am terminat facultatea de comunicare si relatii publice la ,,U.Danubius\\"Galati si acum urmez masterul la aceeasi universitate,specializarea ... (vezi toată discuția)