Poate au mai fost astfel de situatii si am dori un sfat.
Lunar sunt pierderi de apa rece/calda, desi la subsol este totul uscat iar la verificarea in apartamente, nu s-au gasit nereguli. Concluzia a fost unanima…dar toti locatarii s-au afisat ca oameni cinstiti, de onoare!!! In aceasta idee, am luat in calcul propunerea pentru montarea de apometre cu citire radio. Am primit mai multe oferte si normal, ne-am orientat pentru cea mai rentabila si sigura oferta, dupa mai multe criterii.A fost postata la avizier oferta ( pret 100lei/buc, rate, garantie) si motivele pentru care a fost aleasa montarea de apometre cu citire radio.Preventiv, Presedintee Asociatiei a stat de vorba cu majoritatea locatarilor din bloc. Cei ce au fost de acord cu montarea de apometre cu citire radio ( 29 persoane), au fost trecuti pe un table ce cuprindea numele, nr. ap., CNP-ul si semnatura. A fost stabilita si afisata data de 05.09 a.c. la care va avea loc Adunarea Generala a Proprietarilor Asociatiei.Adunarea a avut loc, cu prezenta a 18 locatari din 80 apartamente.Discutiile au fost contradictorii, cu argumentari pro si contra( pretul a 4 apometre, 2AR+2AC, respective 2 apometre AR pentru proprietarii de CT, depaseste cu mult pretul recupararii pierderilor amortizandu-se in n ani.) si in cele din urma au alunecat spre alte probleme.Nefiind statutara pentru a lua o hotarare, a fost fixate data de 15.09a.c. pentru o nou sedinta. S-au facut mai multe propuneri care vor fi luate in discutie si aleasa o solutie.
Indiferent de numarul participantilor la Adunarea generala, hotararea luata va fi lege pentru toti locatarii. Ce solutie va fi legala?
- montarea de apometre numai locatarilor care si-au dat acordul, pierderile fiind suportate de restul locatarilor; (Oare este legal, exista un temei)?
- mentinerea situatiei actuale, pierderile fiind recuperate de la toti locatarii, fara comentarii;
- renuntarea la apometre si plata la pausal.
Daca mai sunt si alte solutii, am fi bucurosi sa va urmam pasii. Cu multumiri.
Va redau textul unei sesizari a colegului meu. ( am si alt document scanat in PDF dar nu stiu cum sa-l atasez aici sa vedeti consumuri, un text de sesizare si evident semnatura celui in cauza.) Deci iata continutul unei sesizari:
CATRE ,
S.C. APA – CANAL S.A GALATI ,
IN ATENTIA : DOMNULUI DIRECTOR GENERAL,
Subsemnatul ............,
Scurt istoric: IN DATA DE 16.05.2016 au fost inlocuite aceste apometre DEFECTE cu cele noi adica Apometrul 2593 cu Apometrul 8170 iar Apometrul 8272 cu Apometrul 8169 (ultimele consumuri, la inlocuire , fiind consemnate si in PROCESELE VERBALE intocmite la data de 16.05.2016.
Daca vom lua in calcul numai perioada 16.05.2016- 16.06.2016 la apometrul seria 8170 (cel care l-a inlocuit pe 2593 )consum de la 0 mc. la 20 mc. IN 30 zile ar insemna in medie 0, 670 mc./zi, iar la apometrul 8169 (care a inlocuit apometrul 8272) consumul din aceeasi perioada 16.05.2016-16.06.2016 de la 0 mc. la cca.6 mc.In 30 zile ar rezulta un consum mediu de 0,200 mc. /zi.
Daca in prima luna ,de la inlocuire, apometrul cu seria 8170 a indicat un consum de 20 mc.(si asa foarte mult) se pare ca acelasi apometru , din nu stiu care motive , a ajuns sa indice la data de 31.07.2016 un consum neverosimil de 68 MC.,consum pentru care eu nu gasesc explicatie, cu toate verificarile anterioare care s-au facut de salariatii DVS .Cum este posibil ca o luna (iunie) sa indice 20 mc. dupa care “ sa se dezlantuie “in luna iulie la 48 mc. (nu am consumat apa decat in scop casnic,fara udat gradina , spalat auto …)
Dumneavoastra aveti specialisti , situatia este ingrijoratoare ,chiar m-am saturat sa platesc asemenea consumuri de apa ,atata amar de vreme fara sa am o explicatie palpabila si o rezolvare a acestor probleme de la sc. Apa –canal sa galati,decat niste raspunsuri lapidare .
Ultima sesizare din data de 20.07.2016 transmisa prin e-mail(office@apacanal.ro), este un rezumat la toate problemele intampinate la care astept in continuare un raspuns si un mod de rezolvare .
concluzia mea este ca apometrul seria 8170 este defect.( alta explicatie nu gasesc ).
“important de amintit este ca dl. Inginer X, care verifica si depisteaza eventualele pierderi de apa , cu un aparat de mare precizie , stethophon , foarte performant , care semnalizeaza orice pierdere de apa(semnalizare acustica ), a controlat in doua randuri daca sunt pierderi , in amanunt, atat in interiorul casei cat si in exterior negasind nimic care sa indice asa ceva. Cand daca aceste pierderi (zeci de tone numai in in primele 5 luni ale acestui an , respectiv 202 tone apa rece, nemailuand in calcul aceeasi cantitate si la canalizare si aceasta platita )s-ar fi datorat unei singure prelingeri (depistata vizual) aproape insesizabila ( situatie remediata imediat la vasul wc de la baia de serviciu, de la parter ) ar fi existat , nu credeti aceste zeci de tone ar fi provocat surpari de teren sau inundatii ?
mai fac ,inca odata mentiunea , casa mea este noua , an constructie 2008- 2010.
cred ca parerea unanima este ca atat sc. Apa-canal sa galati cat si noi beneficiarii serviciilor dvs. Sa fim interesati de a nu nu exista pierderi de apa ( apa inseamna viata ) in retea,ceea ce ar constitui chiar o problema grava care trbuie urgent remediata .
problema este sa sa-mi arate cei in masura unde si in ce loc , este avaria, daca exista , pentru interventie si remediere.”
pentru aflarea momentului adevarului si clarifica situatia ,propun, ca apometrul cu seria 8170 sa fie dezafectat , (pentru verificare ) in locul lui sa fie montat un apometru nou , clasic ,fara citire unde radio , cumparat de mine , de la prakticher ,sau un apometru pe care sa-l verific metrologic , cel pe care l- am avut anterior ,acestor noi” apometre”.
in acest context sper ca pot conta pe sprijinul dvs.si astfel insfarsit vom afla adevarul, cauza din care au aparut aceste consumuri exagerate , vom rezolva amiabil situatia luandu-se masurile care se impun.
.................................................
Acesta este textul unei sesizari.
Ulterior pierderile s-au marit.
@Dan N
Total eronat.Repartitorul este una, apometrul este alta.
Repartitorul dintr-un apartament poate fi folosit la gestionarea căldurii degajate de un calorifer( masurată în unitaţi) şi nicidecum la măsurarea apei curate rece sau caldă din instalaţia de apă, care se face cu apometru, în metri cubi
@anatiti
" Contoarele (apometrele) de apartament nu sunt supuse verificarii metrologice deci nu se tine seama de acest impediment."
In ce text de lege ati gasit aceasta expresie ?
Contoarele de apa rece si apa calda sunt mijloace de masurare supuse controlului metrologic legal (Art.15 din OG.nr.20/1992 si legea 11/1994 Toate verificaile se efectueaza in Laboratorul de verficari debite si energie termica. În urma verificarilor vor fi emise buletine de verificare metrologica si rapoarte de verificare.
MONITORUL OFICIAL NR. 664 bis din 26 iulie 2005 ANEXA 1*)
NORMA DE METROLOGIE LEGALA NML 003-05 "Contoare de apa"
1.1 Prezenta norma de metrologie legala stabileste cerintele metrologice si tehnice si modalitatile de atestare a legalitatii, specifice contoarelor de apa destinate masurarii volumului apei curate, reci sau calde, utilizate in aplicatii rezidentiale, comerciale si de mica industrie.
1.2 Pentru a putea fi introduse pe piata, puse in functiune sau utilizate in masurarile de interes public, contoarele de apa prevazute la punctul 1.1 trebuie sa indeplineasca atat cerintele metrologice si tehnice prevazute in prezenta norma, cat si cerintele aplicabile din norma de metrologie legala NML 001-05 "Cerinte metrologice si tehnice comune mijloacelor de masurare supuse controlului metrologic legal".
Valabilitate metrologica la contoare este conform LO-2012 publicata in MO361/29.05.2012: -7 ani apa rece -4 ani apa calda Ca orice mecanism si aceste apometre se defecteaza, se decalibreaza si de aceea trebuiesc verificate. Daca nu ar fi trebuit verificate periodic le-ar fi dat producatorul termen de valabilitate nelimitat ca la alcool.
petricadracea a scris:
@Dan N
Total eronat.Repartitorul este una, apometrul este alta.
Pe ce va bazati cand afirmati acest lucru? Eu am redat un fragment din raspunsul ANRSC, aceasta agentie avand aceasta responsabilitate.
Tot de la ANRSC am aflat, din pacate doar verbal, ca orice aparat de masurat are caracter de contor atunci cand in baza indicatiilor consumului masurat se emit facturi de catre un furnizor. Toate celelalte aparate de masurat au caracter de repartitoare de costuri!
@ Dan N
Eu am fost parte tehnică si mă bazez pe cunosţtinţele căpătate de-a lungul anilor cât si pe DEX. V-am explicat ce rol au aceste traductoare de măsură şi în ce unităţi de măsură sunt marcate. REPARTITORUL DE CALDURĂ ( repartitorul de costuri) este un aparat de contorizare a căldurii degajate de un calorifer dintr-un spațiu locuibil. CONTÓR, aparat de măsurat cantitatea de apă, de energie electrică, de gaze etc. transmisă consumatorilor prin conducte, cabluri, etc. CONTÓR . 1. (TEHN.) ceas. 2. (FIZ.) contor de apă = apometru. APOMÉTRU, aparat pentru măsurarea volumului de apă scurs printr-o conductă; contor de apă. APA+METRU.
Să vă mai spun că pe apometru se citesc metrii cubi (echivalenţa în litri ) iar pe repartitoare se citesc unităţi ?
Şi dvs. argumentaţi cu o gogoriţă spusă de ANRSC, şi verbal ? La acest capitol, tovarăşii de la ANRSC nu ma pot convinge şi nici combate. Conştient au alunecat de la contor la repartitor " pentru a vă aburi "
" orice aparat de masurat are caracter de contor atunci cand in baza indicatiilor consumului masurat se emit facturi de catre un furnizor. Toate celelalte aparate de masurat au caracter de repartitoare de costuri!
Mulţumesc pentru că veţi consulta DEX-ul.
Consum minim apa
hervel
buna ziua
stie cineva ,care este consumul minim de apa raportat in urma citirii apometrului in asa fel incat daca este consum mic(ex:0.5mc de apa)sa fie ... (vezi toată discuția)