Buna ziua,
Am achizitionat un autovehicul nou in urma cu 2 luni pentru o suma considerabila, iar acum 2 saptamani a aparut un zgomot la motor. Am mers cu masina in reprezentanta (de unde s-a cumparat si masina) si s-a constatat ca este spart un furtun care trebuie inlocuit urgent.
Daca nu se inlocuieste, se risca sa se strice compresorul masinii, dar ei au zis ca se mai poate merge cu masina si asa, dar in oras si mai incet. Eu nu pot face asta pentru ca nu stau in oras. Au zis ca vor da comanda de piesa. Am stat cu masina in repaus o saptamana ca sa nu o stric si sa mai pierd alte saptamani in service apoi. La ce zgomot facea imi era frica sa nu explodeze, sincer. Apoi au zis ca mai dureaza inca o saptamana comanda piesei care trebuie inlocuita. Am cerut masina la schimb si mi-au dat una mult mai slab dotata, iar masina am lasat-o la ei.
Apoi au zis ca mai dureaza sa vina piesa inca 2 saptamani. Deci se fac 4 saptamani si eu nu pot merge cu masina in parametrii normali. Nu se stie sigur ca va veni piesa peste cele 2 saptamani. Piesa, un furtun, necesita 4 saptamani sa fie fabricata!!!
Ce se poate face?
In SUA exista niste legi numite in termeni populari "lemon law" (legea lamaii) prin care daca bunul este supus unor defecte repetate sau daca beneficiarul nu poate folosi bunul un numar X de zile, atunci isi poate cere banii inapoi, plus daune morale.
As dori sa stiu daca exista ceva de genul la noi sau daca in astfel de circumstante as avea vreun castig de cauza si nu ar fi o idee rea sa discut cu un avocat.