Vă aduc în vedere următoarele problemă, încerc cât mai pe scurt.
Am trimis, relativ recent, un telefon în service-ul unei companii de telefonie mobila S.A.
Acesta mi-a fost returnat după aproape două săptămâni cu garanție anulată pe motiv de șoc mecanic. Fiind telefonul meu personal și știind prin ce „a trecut”, și anume că nu a suferit niciodată un șoc mecanic, am refuzat ridicarea acestuia și am formulat o sesizare.
Ulterior, la sugestia unei persoane, am ridicat telefonul și l-am trimis în service-ul producătorului pentru o a doua expertizare, cu riscul de a plăti constatarea și transportul în cazul în care cea de-a doua expertiză ar fi coincis cu cea inițială.
N-a fost așa, iar în urma constatărilor făcute de către tehnicienii producătorului, s-a decis înlocuirea terminalului, pe care deja l-am recepționat, totul în baza garanției de la compania de telefonie mobila, fără absolut niciun cost suplimentar.
Între timp a sosit și răspunsul la sesizarea mea de la compania de telefonie mobila prin care am fost înștiințat că nu se poate da curs acesteia.
Dintr-o eroare umană, presupun, în pachetul în care se afla noul telefon nu a venit și procesul verbal de constatare tehnică întocmit în urma efectuarii expertizei de către service-ul producătorului. În urma unei solicitări scrise din partea mea, l-am recepționat pe e-mail săptămâna trecută (16.09.2016).
Având ambele procese de constatare la mână (compania de telefonie mobila + producător), am formulat o sesizare scrisă către compania de telefonie mobila prin care am cerut un punct de vedere referitor la concluziile contrare ale celor două procese de constatare și o explicație pentru acestea.
Am fost sunat de o domniță, ieri 22.09, care a încercat să-mi explice că și ei, la rândul lor au solicitat o explicație de la service-ul producător, care le-ar fi transmis faptul că „s-a făcut o excepție în privința mea” și am primit un telefon nou ca gest de bună voință.
Ceea ce nu cunoștea respectiva domniță, și i-am spus eu, este că eu deja vorbisem cu producătorul, cerând și primind o confirmare verbală din partea acestuia cum că telefonul nu a fost un cadou și în urma expertizării acestuia s-a decis înlocuirea lui. Doamna de la compania de telefonie mobila a rămas cam fără grai și m-a rugat să transmit, dacă doresc, procesul verbal de constatare al producătorului către echipa service a companiei de telefonie mobila.
Aici începe partea simpatică.
Astăzi, căutând e-mail-ul cu pricina, cel cu procesul verbal primit de la producător, am sesizat că-mi lipsește. Am presupus prin absurd că l-am șters din greșeală, problema e că mail-ul nu se regăsește nici în folderul cu scrisori șterse, iar pe acela nu-l golesc niciodată. După ce am transmis un nou e-mail producătorului prin care l-am rugat să-mi mai transmită încă o dată procesul verbal, am investigat mai departe. Am descoperit că astăzi, ora 16.37, au avut loc două logări cu succes în contul meu de e-mail, din București (eu fiind din Drobeta Tr. Severin), de pe IP-ul 109.166.128.60, pe care dacă-l căutați o să aflați că aparține companiei de telefonie mobila S.A.
Spuneți-mi, vă rog, ce să cred? Pentru că pare un subiect desprins din filme cu corporații diabolice.
Precizez că domnița de la compania de telefonie mobila m-a întrebat cum mă poate împăca pentru acest neajuns și i-am spus că vreau un comunicat de presă din partea lor prin care să-și recunoscă greșeala, întrucât sunt convins că nu sunt primul client căruia i-a fost anulată garanția pe motiv (fals) de șoc mecanic, doar că nu sunt mulți alții care să meargă mai departe de atât.
Vă rog să mă ajutați cu un sfat: vreau să dau compania de telefonie mobila în judecată pe obligația de a face, dar am neclarități cum/ce să cer pentru a face publice politica și practicile acestei corporații.
De asemenea, consider că am dovezi clare că cineva de la compania de telefonie mobila S.A. mi-a accesat contul de e-mail (implicit mi-a șters și e-mail-ul ce conținea procesul verbal de constatare al producătorului și care îl contrazicea pe cel al service-ului companiei de telefonie mobila), ceea ce constituie infracțiune de violare a vieții private și violare a secretului corespondenței.
De asemenea, consider că am dovezi clare că cineva de la compania de telefonie mobila S.A. mi-a accesat contul de e-mail (implicit mi-a șters și e-mail-ul ce conținea procesul verbal de constatare al producătorului și care îl contrazicea pe cel al service-ului companiei de telefonie mobila), ceea ce constituie infracțiune de violare a vieții private și violare a secretului corespondenței.
Daca aveti dovezi ( poate vb si cu un specialist in domeniul asta informatic), depuneti plangere la politie.
În urma unei solicitări scrise din partea mea, l-am recepționat pe e-mail săptămâna trecută (16.09.2016).
Am descoperit că astăzi, ora 16.37, au avut loc două logări cu succes în contul meu de e-mail, din București (eu fiind din Drobeta Tr. Severin), de pe IP-ul 109.166.128.60, pe care dacă-l căutați o să aflați că aparține companiei de telefonie mobila
nu cumva v-ati logat pe email de pe telefonul mobil, avand internet de la Orange Romania S.A ? :)
Interventie moderator: in respectarea Regulamentului de forum cat si ca urmare a solicitarii initiatorului topicului, datele de identificare a persoanei juridice au fost editate.
Pentru ca cineva sa va intre in cont ar trebui sa va stie parola. Daca este simpla exista posibilitatea de a fi aflata (lista de parole), daca nu ar trebui ca sa va instaleze cineva un keylogger si sa va afle parola. E putin probabil ca cineva de la Orange sa faca asta in cateva ore, dar poate au un geniu si ... Pentru siguranta activati autentificare in 2 pasi, care e extrem de greu de pacalit.