avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 334 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul, calculatorul meu şi ... Abuz firma de telefonie și violarea vieții private
Discuție deschisă în Dreptul, calculatorul meu şi internetul

Abuz firma de telefonie și violarea vieții private

Bună seara,

Vă aduc în vedere următoarele problemă, încerc cât mai pe scurt.

Am trimis, relativ recent, un telefon în service-ul unei companii de telefonie mobila S.A.
Acesta mi-a fost returnat după aproape două săptămâni cu garanție anulată pe motiv de șoc mecanic. Fiind telefonul meu personal și știind prin ce „a trecut”, și anume că nu a suferit niciodată un șoc mecanic, am refuzat ridicarea acestuia și am formulat o sesizare.
Ulterior, la sugestia unei persoane, am ridicat telefonul și l-am trimis în service-ul producătorului pentru o a doua expertizare, cu riscul de a plăti constatarea și transportul în cazul în care cea de-a doua expertiză ar fi coincis cu cea inițială.
N-a fost așa, iar în urma constatărilor făcute de către tehnicienii producătorului, s-a decis înlocuirea terminalului, pe care deja l-am recepționat, totul în baza garanției de la compania de telefonie mobila, fără absolut niciun cost suplimentar.
Între timp a sosit și răspunsul la sesizarea mea de la compania de telefonie mobila prin care am fost înștiințat că nu se poate da curs acesteia.
Dintr-o eroare umană, presupun, în pachetul în care se afla noul telefon nu a venit și procesul verbal de constatare tehnică întocmit în urma efectuarii expertizei de către service-ul producătorului. În urma unei solicitări scrise din partea mea, l-am recepționat pe e-mail săptămâna trecută (16.09.2016).
Având ambele procese de constatare la mână (compania de telefonie mobila + producător), am formulat o sesizare scrisă către compania de telefonie mobila prin care am cerut un punct de vedere referitor la concluziile contrare ale celor două procese de constatare și o explicație pentru acestea.
Am fost sunat de o domniță, ieri 22.09, care a încercat să-mi explice că și ei, la rândul lor au solicitat o explicație de la service-ul producător, care le-ar fi transmis faptul că „s-a făcut o excepție în privința mea” și am primit un telefon nou ca gest de bună voință.
Ceea ce nu cunoștea respectiva domniță, și i-am spus eu, este că eu deja vorbisem cu producătorul, cerând și primind o confirmare verbală din partea acestuia cum că telefonul nu a fost un cadou și în urma expertizării acestuia s-a decis înlocuirea lui. Doamna de la compania de telefonie mobila a rămas cam fără grai și m-a rugat să transmit, dacă doresc, procesul verbal de constatare al producătorului către echipa service a companiei de telefonie mobila.

Aici începe partea simpatică.

Astăzi, căutând e-mail-ul cu pricina, cel cu procesul verbal primit de la producător, am sesizat că-mi lipsește. Am presupus prin absurd că l-am șters din greșeală, problema e că mail-ul nu se regăsește nici în folderul cu scrisori șterse, iar pe acela nu-l golesc niciodată. După ce am transmis un nou e-mail producătorului prin care l-am rugat să-mi mai transmită încă o dată procesul verbal, am investigat mai departe. Am descoperit că astăzi, ora 16.37, au avut loc două logări cu succes în contul meu de e-mail, din București (eu fiind din Drobeta Tr. Severin), de pe IP-ul 109.166.128.60, pe care dacă-l căutați o să aflați că aparține companiei de telefonie mobila S.A.

Spuneți-mi, vă rog, ce să cred? Pentru că pare un subiect desprins din filme cu corporații diabolice.

Precizez că domnița de la compania de telefonie mobila m-a întrebat cum mă poate împăca pentru acest neajuns și i-am spus că vreau un comunicat de presă din partea lor prin care să-și recunoscă greșeala, întrucât sunt convins că nu sunt primul client căruia i-a fost anulată garanția pe motiv (fals) de șoc mecanic, doar că nu sunt mulți alții care să meargă mai departe de atât.

Vă rog să mă ajutați cu un sfat: vreau să dau compania de telefonie mobila în judecată pe obligația de a face, dar am neclarități cum/ce să cer pentru a face publice politica și practicile acestei corporații.
De asemenea, consider că am dovezi clare că cineva de la compania de telefonie mobila S.A. mi-a accesat contul de e-mail (implicit mi-a șters și e-mail-ul ce conținea procesul verbal de constatare al producătorului și care îl contrazicea pe cel al service-ului companiei de telefonie mobila), ceea ce constituie infracțiune de violare a vieții private și violare a secretului corespondenței.

Orice sugestie este binevenită!

Vă mulțumesc pentru răbdarea de a citi!

Ultima modificare: Luni, 26 Septembrie 2016
Ceausescu Liliana - Birou de Mediator, Mediator
Cel mai recent răspuns: newuser5421 , utilizator 09:42, 27 Septembrie 2016
De asemenea, consider că am dovezi clare că cineva de la compania de telefonie mobila S.A. mi-a accesat contul de e-mail (implicit mi-a șters și e-mail-ul ce conținea procesul verbal de constatare al producătorului și care îl contrazicea pe cel al service-ului companiei de telefonie mobila), ceea ce constituie infracțiune de violare a vieții private și violare a secretului corespondenței.


Daca aveti dovezi ( poate vb si cu un specialist in domeniul asta informatic), depuneti plangere la politie.


În urma unei solicitări scrise din partea mea, l-am recepționat pe e-mail săptămâna trecută (16.09.2016).

incercati sa mai obtineti dovada in acest sens.




Ultima modificare: Luni, 26 Septembrie 2016
Ceausescu Liliana - Birou de Mediator, Mediator
convlad a scris:

Am descoperit că astăzi, ora 16.37, au avut loc două logări cu succes în contul meu de e-mail, din București (eu fiind din Drobeta Tr. Severin), de pe IP-ul 109.166.128.60, pe care dacă-l căutați o să aflați că aparține companiei de telefonie mobila



nu cumva v-ati logat pe email de pe telefonul mobil, avand internet de la Orange Romania S.A ? :)


Interventie moderator: in respectarea Regulamentului de forum cat si ca urmare a solicitarii initiatorului topicului, datele de identificare a persoanei juridice au fost editate.
Ultima modificare: Luni, 26 Septembrie 2016
Ceausescu Liliana - Birou de Mediator, Mediator
In primul rand ar trebui sa specificati unde aveti casuta de email, la Orange?
Nu, am e-mail-ul de la hotmail.com .
Pentru ca cineva sa va intre in cont ar trebui sa va stie parola. Daca este simpla exista posibilitatea de a fi aflata (lista de parole), daca nu ar trebui ca sa va instaleze cineva un keylogger si sa va afle parola. E putin probabil ca cineva de la Orange sa faca asta in cateva ore, dar poate au un geniu si ... Pentru siguranta activati autentificare in 2 pasi, care e extrem de greu de pacalit.

Alte discuții în legătură

Site și pagină de facebook ''furate'' de un fost angajat. cum se poate acționa legal împotriva lui și pentru recuperarea accesului? Sorin M Sorin M Un fost angajat a confiscat site-ul firmei si pagina de Facebook, pe care le foloseste ca sa denigreze societatea si conducerea ei. A schimbat parolele de ... (vezi toată discuția)
Cont email spart Vanda5 Vanda5 Cred ca cineva mi-a intrat in contul de email. Exista vreun termen in care se poate face plangere? (vezi toată discuția)
Violarea intimitatii - reparatie telefon, intentie de accesare date private in service andreiratiu92 andreiratiu92 Buna seara, Vin cu urmatoarea problema: Ulterior am trimis catre service, un telefon mobil. Problema? Telefonul s-a blocat, s-a inchis, nu a mai pornit ... (vezi toată discuția)