avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 811 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Incalcari ale codului muncii
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Incalcari ale codului muncii

Buna ziua,
Lucrez la o firma din bucuresti, unde se intampla urmatoarele:
1. 9 ore de lucru pe zi, fara pauza de masa
2. Se acorda concediu de odihna max 10 zile pe an. Zilele de concediu se pot lua proportional cu numarul de zile lucrate in anul respectiv. Adica numai la sfarsitul anului calendaristic poti spune ca ai dreptul la cele 10 zile.
3. Nu se acorda zile libere. Nu sunt recunoscute sarbatorile legale.
4. Banii se dau "in mana". Nu se semneaza stat de plata. Suma de pe statul de plata nu voincide cu cea din contractul de munca.
5. In contract sunt operator date. In realitate sunt programator.
Partea proasta eate ca am semnat contractul de munca si mi-am asumat cele de mai sus. Insa se intinde coarda. Mereu apare o situatie in care " se trage pe mine". Si m-am cam saturat.
Sfatuiti-ma, va rog, ce trebuie sa fac.
Multumesc.
Cel mai recent răspuns: dfl , utilizator 14:01, 4 Noiembrie 2016
1. Nerespectarea legilor si a altor acte normative care reglementeaza domeniul muncii, relatiile de munca, securitatea si sanatatea in munca poate fi sesizata Inspectoratului Teritorial de Munca si/sau Inspectiei Muncii.

Sesizarile pot fi transmise catre ITM (Inspectoratul Teritorial de Munca) prin:
- posta;
- e-mail;
- fax;
- inregistrate chiar la sediul institutiei.

Art.260 C.mun.
(1) Constituie contraventie si se sanctioneaza astfel urmatoarele fapte:
....
g) incalcarea de catre angajator a prevederilor art. 139 si 142, cu amenda de la 5.000 lei la 10.000 lei;
h) incalcarea obligatiei prevazute la art. 140, cu amenda de la 5.000 lei la 20.000 lei;
i) nerespectarea dispozitiilor privind munca suplimentara, cu amenda de la 1.500 lei la 3.000 lei;