daca se incheie un contract de prestari de servicii pe nr de apartamente distributia platii se face conf
lege 230
CAPITOLUL VI
Cheltuielile asociaţiei de proprietari
Art. 48. - (2) Cheltuielile efectuate de asociaţia de proprietari pentru plata unor servicii de utilităţi publice sau de altă natură, legate de proprietăţile individuale din condominiu şi care nu se facturează individual pe fiecare dintre acestea, se repartizează după acelaşi criteriu care a stat la baza emiterii facturii, în conformitate cu prevederile contractului încheiat cu furnizorul respectivului serviciu
norme
CAPITOLUL III:
SECTIUNEA 1: Repartizarea cheltuielilor rezultate din intretinerea, repararea si exploatarea condominiilor
Art. 32
(1)Toti proprietarii au obligatia sa plateasca lunar, conform listei de plata a cheltuielilor asociatiei de proprietari, in avans sau pe baza facturilor emise de furnizori, cota de contributie ce le revine la cheltuielile asociatiei de proprietari, inclusiv cele aferente fondurilor din asociatia de proprietari.
(2)Repartizarea cheltuielilor sau a obligatiilor financiare pe fiecare proprietate individuala revine administratorului, in cadrul contractului incheiat cu reprezentantul asociatiei de proprietari a condominiului
Acum am inteles.
Nu aveti nici o problema. Vreti doar sa ne testati cunostintele teoretice. Pacat de atat pierdere de timp ca sa scoatem ceva concret de la dumneavoastra.
daca este o problema reala sau nu nu cred ca este important, dar concret as vrea sa stiu raspunsul d-voastra la intrebarea mea
nu vteau sa va testez cunostiintele teoretice ci vreau doar un raspuns concret care poate interesa multa lume, pt ca marea majoritate se axeaza pe plata la cota indiviza, ori aceste puncte din lege spun cu totul altceva si nu stiu daca se pot aplica si in ce cazuri concrete
Putem lua niste exemple:
Daca este vorba de o lucrare de deratizare desinsectie, cei de la firma habar nu au de ce suprafata utila are as. prop. El stie si negociaza cu cei de la asociatie pe lei/apt (cu toate ca in oferta firma percepe un cost de xx lei/mp, insa deratizarea si desinsectia se face si pe spatiile verzi din jurul blocului, asa ca noi am optat pentru repartizarea de lei/apt (asa este intocmit contractul si factura).
Daca discutam despre salarii, indiferent de natura acestora, ne uitam in HG 1588/2007 si vedem ca repartizarea se face pe ... lei/mp SU, da?
In rest, nu prea aveti ce sa mai confundati, mai toate aceste lucrari sunt trecute in
CAPITOLUL III
SECŢIUNEA 1
Repartizarea cheltuielilor rezultate din întreţinerea,
repararea şi exploatarea condominiilor
Comitetul executiv sa treaca la treaba si sa interpreteze cat mai bine dispozitiile legale pentru a nu va lega la cap daca nu aveti nicio durere...
avand in vedere raspunsul d-voastra va pot spune ca in cazul nostru este vorba despre curatenie iar firma cu care am negociat a facut pretul pe nr de apartamente (acelas motiv de suprafata care nu e e definita explicit), daca se calculeaza la mp ar da niste preturi f. mari de exemplu subsolul care este amprenta blocului la sol
de regula toate firmele de curatenie fac pretul pe apartamente din lipsa de suprafata deci e corect sa se platesca la nr de apartamente?
Cat de greu a fost sa spuneti!!!
Valoarea facturii pentru efectuarea curateniei se repartizeaza pe cota parte indiviza de proprietate, adica proportional cu suprafata utila a fiecarui apartament sau spatiu cu alta destinatie daca aveti in asociatie.
Asa prevede art. 44 din HG 1588/2007.
Si asta indiferent cum negociati cu prestatorul de servicii de curatenie.