avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 214 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Termen prescriptie credit
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Termen prescriptie credit

Buna ziua,
am un contract de credit de nevoi personale fara garantii de 20.000 euro cu o perioada de rambursare de 10 ani.
L-am incheiat in 2008 ,am platit ratele aferente 4 ani consecutivi iar in urma diminuarii drastice a veniturilor am cerut o reesalonare.Timp de un an in perioada 2012-2013 am platit doar rata ,exceptand dobanda.
Din martie 2013 culminand si cu pierderea locului de munca nu am mai efectuat vreo plata.
Sunt notificat in prezent de catre un executor judecatoresc cu poprire pe salariu pentru niste sume astronomice mult mai mari decat restul creditului neplatit la care se adauga cheltuieli de executare silita ,de asemenea exagerate

Actualmente lucrez ca taximetrist avand contract de munca pe 4 ore, un salariu de 625 lei.si sunt unicul intretinator al familiei formata din 3 membri.

As dori sa aflu
1. daca creditul este prescris (ultima plata a fost in 21.03.2013)

2. de cand curge termenul de prescriptie avand in vedere ca in contract unicile referiri cu privire la scadenta sunt regasite la capitolul Cazuri de neindeplinire ,din care citez :
''Sunt considerate cazuri de neindeplinire de catre imprumutat -neplata la datele de scadenta prevazute in graficul de rambursare ,parte integranta a prezentului contract de imprumut, a Anuitatilor si a oricaror alte datorii sau costuri."

3. In conditiile unei contestari la executare legea face referire la plata unei cautiuni stabilita procentual . In cazul in care nu pot plati rata unui credit mi se pare nefiresc sa pot plati aceasta cautiune .As putea cere instantei omiterea acestei cautiuni avand in vedere ca efectiv nu am venituri suficiente sa pot plati ?
4.Ce demersuri ar fi necesare in situatia de mai sus ?



Va multumesc