avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 643 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Incheiere contract intre vanzator-client
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Incheiere contract intre vanzator-client

Buna seara!
Este prima data cand apelez la ajutorul dumneavoastra, de alfel, abia ce am auzit de acest site, respectiv comunitate.
Am si eu o problema si as dori sa aflu un raspuns din partea unor persoane care cunosc legile, si in acelasi timp si drepturile unei persoane mai bine ca mine.
Problema sta in felul urmator.
Am achizitionat de la magazinul de electronice si electrocasnice X [ am citit in regulament ca este interzisa publicarea numelor persoanelor fizice/juridice] un telefon. Precizez ca acesta mi-a fost desigilat in fata mea, la casa de marcat, cand a fost nevoie sa mi se completeze certificatul de garantie.
Am ajuns acasa, iar acasa am constatat ca telefonul nu functioneaza in parametri normali [ lipsa semnalului]. I-am facut toate update-urile necesare, crezand ca asta va duce la solutionarea problemei. Ei bine, doar partial, deoarece am constant 1-2 liniute de semnal, ceea ce nu este normal.
A 2-a zi m-am dus inapoi la magazin si am explicat personalului de acolo problema pe care o am, si as dori ca produsul sa fie returnat si sa primesc altul la schimb, sau banii inapoi. Ei au refuzat sa faca acest lucru si mi-au trimis in service [ desi telefonul era nou, dar din punctul lor de vedere era "folosit".] Cei de la service nu au gasit nimic concret pentru ca din punctul lor de vedere, daca telefonul are cel putin 1 liniuta de semnal, este considerat functional [ chiar daca nu este, deoarece in timpul apelurilor, acestea se inchid brusc].
Iar eu acum am ramas cu un telefon functional doar partial, si nu pot face nimic.
Am trimis un email departamentului de retur si am primit drept raspuns "Conform acestui regulament, la Cap 4 – Conditii de retur, se mentioneaza ca: Produsele de tip smartphone sau tablete se pot returna doar sigilate." . Eu nu aveam de unde sa stiu ca telefonul avea probleme daca nu il desfaceam...
Acum, dupa ce v-am explicat problema mea, doresc sa va intreb, sau sa va cer opinia. Ce as putea face sa returnez produsul ? Stiu ca pentru contractele incheiate la distanta exista dreptul de retur in 14 zile fara drept de explicatie. Dar pentru cele incheiate in magazin ce legi exista?
In principiu doresc sa dau telefonul retur si sa imi iau banii inapoi. Dar daca nu este posibil, macar sa mi-l schimbe cu un produs nou.
Cel mai recent răspuns: Ana-Maria Pînzaru , Avocat 17:45, 21 Noiembrie 2016
Trebuie sa va adresati in scris cu o astfel de cerere respectivului magazin si celor de la ANPC. Daca nu se rezolva, mergeti in instanta.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Refuz returnare produs defect EniMihai EniMihai Buna seara, in data de 10 noiembrie am achizitionat o tableta pe firma de la un magazin de electronice. Am folosit-o o singura zi pentru ca era defecta, nu ... (vezi toată discuția)
Inlocuirea produsului trimis in garantie nmq nmq Am achizitionat o tableta de la un magazin x. Am primit acest produs nefunctional (dead on arrival). Greseala mea este ca am trimis acest produs in service si ... (vezi toată discuția)
Comanda facuta online cu ridicare din magazin Srb Srb Am urmatoarea situatie Am dat o comanda pe site dar cu ridicare personala din magazin In magazin am cerut sa fie desigilat (produsul electronic) pentru ... (vezi toată discuția)