Buna seara!
Este prima data cand apelez la ajutorul dumneavoastra, de alfel, abia ce am auzit de acest site, respectiv comunitate.
Am si eu o problema si as dori sa aflu un raspuns din partea unor persoane care cunosc legile, si in acelasi timp si drepturile unei persoane mai bine ca mine.
Problema sta in felul urmator.
Am achizitionat de la magazinul de electronice si electrocasnice X [ am citit in regulament ca este interzisa publicarea numelor persoanelor fizice/juridice] un telefon. Precizez ca acesta mi-a fost desigilat in fata mea, la casa de marcat, cand a fost nevoie sa mi se completeze certificatul de garantie.
Am ajuns acasa, iar acasa am constatat ca telefonul nu functioneaza in parametri normali [ lipsa semnalului]. I-am facut toate update-urile necesare, crezand ca asta va duce la solutionarea problemei. Ei bine, doar partial, deoarece am constant 1-2 liniute de semnal, ceea ce nu este normal.
A 2-a zi m-am dus inapoi la magazin si am explicat personalului de acolo problema pe care o am, si as dori ca produsul sa fie returnat si sa primesc altul la schimb, sau banii inapoi. Ei au refuzat sa faca acest lucru si mi-au trimis in service [ desi telefonul era nou, dar din punctul lor de vedere era "folosit".] Cei de la service nu au gasit nimic concret pentru ca din punctul lor de vedere, daca telefonul are cel putin 1 liniuta de semnal, este considerat functional [ chiar daca nu este, deoarece in timpul apelurilor, acestea se inchid brusc].
Iar eu acum am ramas cu un telefon functional doar partial, si nu pot face nimic.
Am trimis un email departamentului de retur si am primit drept raspuns "Conform acestui regulament, la Cap 4 – Conditii de retur, se mentioneaza ca: Produsele de tip smartphone sau tablete se pot returna doar sigilate." . Eu nu aveam de unde sa stiu ca telefonul avea probleme daca nu il desfaceam...
Acum, dupa ce v-am explicat problema mea, doresc sa va intreb, sau sa va cer opinia. Ce as putea face sa returnez produsul ? Stiu ca pentru contractele incheiate la distanta exista dreptul de retur in 14 zile fara drept de explicatie. Dar pentru cele incheiate in magazin ce legi exista?
In principiu doresc sa dau telefonul retur si sa imi iau banii inapoi. Dar daca nu este posibil, macar sa mi-l schimbe cu un produs nou.