Salutare, in urma cu doi ani de zile am achizitionat un telefon de la un operator de telefonie mobila iar in vara acestui an acesta sa defectat, am trimis telefonul in garantie de vro doua ori iar in urma investigatiilor realizate de catre firma de garantie acestia mi-au inlocuit vechiul telefon cu un alt model mai nou deoarece acesta nu se mai comercializa.
Problema este in felul urmator cand am intrebat daca o sa mi se ofere un alt certificat de garantie acesti mi-au spus ca ramane acelasi certificat de garantie pe care l-am folosit la telefonul vechi doar ca o sa mi se inoiasca garantia cu inca doi ani de zile pentru noul telefon . Cand am fost zilele trecute sa vad daca telefonul mai este in perioada de garantie deoarece doresc sa vand telefonul, ei mi-au spus ca telefonul a avut garantie doar cat a avut vechiul dispozitiv plus zilele cat a stat cel vechi in garantie. Acuma spuneti-mi si mie daca acest lucuru este normal si daca as putea sa fac ceva in legatura cu acest lucru.
Noua lege a garantiilor, intrata in vigoare pe 28 februarie 2016, mentioneaza ca perioada in care produsul a fost in reparatie (downtime) se adauga termenului initial de garantie existent, prelungindu-l.
Daca downtime-ul depaseste 10% din perioada normala de garantie cumparatorul are dreptul sa primeasca banii inapoi pe produs (pe care il va restitui) sau poate cere inlocuirea produsului.
Odata inlocuit produsul pe garantie, daca este vorba de un produs de folosinta indelungata, acesta va beneficia de un termen nou de garantie, care se scurge din clipa inlocuirii produsului.
Sesizati oficial autoritatea pentru protectia consumatorului