avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 830 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Returnare produs, cu dimensiuni specificate gresit pe ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Returnare produs, cu dimensiuni specificate gresit pe site, fara plata transport

Buna ziua,

Am achizitionat o masina de spalat iar dimensiunile ei sunt diferite de cele specificate pe site-ul vanzatorului lucru ce ma pune in imposibilitatea montarii ei in spatiul destinat. De mentionat ca si pe site-ul producatorului sunt specificate aceleasi dimensiuni gresite.

Am contactat vanzatorul si i-am spus ca doresc returnarea insa acesta vrea sa puna in responsabilitatea mea costurile transporului pt retur.

Din punctul meu de vedere este vorba de un produs ce nu este conform cu specificatiile prezentate si (cel putin moral) consider ca ar trebui sa isi asume responsabilitatea. Mai cu seama ca in legislatie am gasit specificat :

<<
Capitolul III - Drepturile consumatorului


Art. 9
Vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru orice lipsa a conformitatii existenta la momentul cand au fost livrate produsele.

Art. 10
In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul sa i se aduca produsele la conformitate, fara plata, prin reparare sau inlocuire, in functie de optiunea consumatorului, conform art. 11, sau sa beneficieze de reducerea corespunzatoare a pretului ori de rezolutiunea contractului privind acele produse, in conditiile art. 13 si 14.

Art. 11
(1) In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului, ca masura reparatorie, inlocuirea sau repararea produsului in functie de optiunea sa, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care aceasta solicitare este imposibila sau disproportionata.
(2) O masura reparatorie va fi considerata ca disproportionata, daca ea impune vanzatorului costuri care sunt nerezonabile in comparatie cu cealalta masura reparatorie, luandu-se in considerare:
a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele daca nu ar fi existat lipsa de conformitate;
b) importanta lipsei de conformitate;
c) daca cealalta masura reparatorie ar putea fi realizata fara un inconvenient semnificativ pentru consumator.
(3) O masura reparatorie va fi considerata ca imposibila daca vanzatorul nu are un produs identic pentru inlocuire.
(4) Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord intre vanzator si consumator, si fara niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele.

Art. 12
Termenul fara plata, prevazut la art. 10 si 11, se refera la costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile postale, manopera si materialele.
>>

Rugamintea mea este : Ma poate sfatui cineva in aceasta privinta ?

Multumesc anticipat !
Cel mai recent răspuns: remyvrs , utilizator 10:45, 25 Noiembrie 2016
Faceti print screen paginii unde apar dimensiunile gresite. Daca in e-mailul de confirmare a comenzii sau in factura apar acele dimensiuni, le puteti atasa si trimite prin e-mail comerciantului, impreuna cu nemultumirile dmneavoastra si solicitarea de a remedia problema. Daca nu vor sa ridice produsul, fara costuri de transport, mergeti la ANPC, cu aceleasi documente pe care le-ati trimis comerciantului...si e-mailul in care ati incercat sa rezolvati problema pe cale amiabila.
Multumesc foarte mult pentru raspuns!

Comerciantul imi raspunde ignorand argumentele aduse de mine deci, din pacate, nu imi ramane decat varianta de a apela la ANPC.
Ingrijorarea care apare acum este daca ei imi vor solutiona situatia in timp util si favorabil inainte de a se termina cele 14 zile in care pot totusi returna produsul pe cheltuiala mea (desi evident nu imi doresc deloc acest lucru fiind totusi o suma considerabila)

O zi buna!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Produse contrafacute partener emag nikitau nikitau Bună, Recent am comandat de pe emag (de la unul dintre partenerii lor terțe părți) un ghiozdan. După ce am primit produs am constat ca el este ... (vezi toată discuția)
Probleme retur cu produs cumparat on-line de la vivre Lilica Enache Lilica Enache Va expun pe scurt problema. In 5 Ianuarie anul acesta am facut comanda la Vivre de un produs, pe care l-am si achitat on-line. Produsul a ajuns in data de 8 ... (vezi toată discuția)
Comerciantul nu îmi asigură garanția produsului conform legislației. pot să-l dau în judecată, am cum să câștig? Emanuel.cohal Emanuel.cohal Buna ziua, Am achizitionat un produs de pe un site, site pe care era mentionata perioada de garantie de 24 luni. Dupa 13 luni, produsul respectiv s-a ... (vezi toată discuția)