avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 391 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Pensie de intretinere-copil major
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Pensie de intretinere-copil major

Buna seara ! La varsta de 16 ani, intrucat nu implinisem varsta majoratului, tatal meu a actionat-o in judecata pe mama, cu privire la plata pensiei de intretinere. In cele din urma s-a stabilit o suma, tinandu-se cont si de faptul ca ea mai avea in intretinere un copil(in momentul de fata este angajat, deci nu ar trebui sa se mai tina cont de "o treime", ci de "o patrime"). La varsta de 18 ani, am inceput studiile la facultate cu forma de invatamant la zi. Pensia de intretinere a continuat sa intre in contul meu, desi eu nu am trimis nici o adeverinta care sa ateste faptul ca sunt student, iar in momentul in care am vrut sa trimit acea adeverinta la locul ei de munca, ea s-a opus (de mentionat ca imi apare la platitor in cont, trezoreria locului ei de munca).
Intrebarea mea este, cum as putea sa cer o recalculare a pensiei de intretinere? Este neaparat nevoie sa o actionez in judecata tinand cont ca a "ramas in picioare" actiunea tatalui meu din momentul in care aveam 16 ani ? Va multumesc anticipat !
Cel mai recent răspuns: Dapix , utilizator 18:55, 6 Decembrie 2016
Da e nevoie de o noua acțiune care sa actualizeze pensia in raport de veniturile realizate acum daca ele sunt mai mari decat cele anterioare.
Dupa implinirea varstei de 18 ani ,tatalui dumneavoastra ii incumba obligatia legala de intretinere.( dumneavoastra promovati actiunea introductiva de instanta, altminteri ea este respinsa pentru lipsa calitatii procesuale active ).


Obligatia legala de intretinere subzista pana cand dumneavoastra impliniti varsta de 26 de ani, daca studiati si nu realizati venituri ce prezinta caracter de continuitate, venituri obtinute dintr-o activitate remunerata.