avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 581 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Contencios administrativ sau ... Procedura si flux de aprobari pentru Hotarare de ...
Discuție deschisă în Contencios administrativ sau probleme juridice cu autorităţile, contravenţii

Procedura si flux de aprobari pentru Hotarare de Consiliu Local

Buna ziua,

In calitate de cetatean al unui sector din Bucuresti doresc sa initiez un proiect de Hotarare de Consiliu Local care sa fie supus dezbaterii Consiliului Local.

M-ar interesa daca am dreptul conform legii sa fac acest lucru, ce conditii trebuie sa indeplinesc si care ar fi procedura pentru acest lucru.

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Cel mai recent răspuns: Kyandra , moderator 21:54, 2 Septembrie 2009
(6) Proiectele de hotarari pot fi propuse de consilieri locali, de primar, viceprimar sau de cetateni. Redactarea proiectelor se face de cei care le propun, cu sprijinul secretarului unitatii administrativ-teritoriale si al serviciilor din cadrul aparatului de specialitate al primarului
art. 45, alin (6), Legea 215/2001

Art. 44. - (1) Dreptul la iniţiativă pentru proiectele de hotărâri ale consiliului local aparţine primarului şi consilierilor.
OG 35/2002
platitor_taxe a scris:
In calitate de cetatean al unui sector din Bucuresti doresc sa initiez un proiect de Hotarare de Consiliu Local care sa fie supus dezbaterii Consiliului Local.

M-ar interesa daca am dreptul conform legii sa fac acest lucru, ce conditii trebuie sa indeplinesc si care ar fi procedura pentru acest lucru.


Aveti dreptul, in calitate de cetatean, potrivit Legii nr.215/2001- legea administratiei publice locale:
Art.45
(6) Proiectele de hotarari pot fi propuse de consilieri locali, de primar, viceprimar sau de cetateni. Redactarea proiectelor se face de cei care le propun, cu sprijinul secretarului unitatii administrativ-teritoriale si al serviciilor din cadrul aparatului de specialitate al primarului.
Art. 54
(1) Dupa constituire consiliul local isi organizeaza comisii de specialitate, pe principalele domenii de activitate.
(4) Comisiile de specialitate analizeaza si avizeaza proiectele de hotarare din domeniul lor de activitate.
Mai bine ne spuneti despre ce este vorba si poate va ajutam cu proiectul de hotarare si expunerea de motive:D... Dupa ce redactati aceste documente, ele trebuie depuse la primarie, unde compartimentul de specialitate va redacta un raport in cauza. Proiectul de hotarare, insotit de expunerea de motive si raportul de specialitate urmeaza a fi analizate de catre comisia de specialitate a Consiliului local, care il poate aviza sau nu. Daca proiectul de hotarare obtine si avizul acestei comisii, urmeaza a fi inscris pe ordinea de zi a primei sedinte de consiliu local, iar dvs., in calitate de initiator, va trebui sa sustineti acest proiect inaintea consilierilor. Dupa care urmeaza procedura de vot...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Proiect de hotarare consiliu local gsp2008 gsp2008 Cine semneaza proiectele de hotarari inscrise pe ordinea de zi a sedintei Consiliului Local ? (vezi toată discuția)
Refuz nejustificat validare mandat consilier local Stefan 183 Stefan 183 Primarul si secretarul comunei refuza sa introduca pe ordinea de zi a sedintei de consiliu local validarea unui alt consilier in locul celui care a ... (vezi toată discuția)
Bună ziua! ca simplu cetățean cum pot iniția un proiect de ... Rulea Rulea Bună ziua! Ca simplu cetățean cum pot iniția un proiect de hotărâre în Consiliul Local ,iar acest proiect inițiat să poată fi trecut pe ordinea de ... (vezi toată discuția)