avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1244 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Telekom mi-a incasat de doua ori factura fara acordul ...
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Telekom mi-a incasat de doua ori factura fara acordul meu

As vrea sa stiu care sunt legile pe baza carora pot actiona in judecata compania Telekom. S-au intamplat urmatoarele.
La sfarsitul lunii noiembrie am platit ultima factura de telefonie mobila Telekom, prin intermediul site-ului oficial, folosind cardul meu BCR. Procesatorul tranzactiilor este PayU. Suma de plata mi-a fost retrasa de doua ori din cont, astfel ca nu am mai putut plati la timp si facturile RDS si UPC.
Prima data am contactat BCR, Telekom si PayU in aceeasi zi. BCR mi-a spus ca trebuie sa merg la agentia de care apartin pentru a depune o sesizare, urmand ca banii sa-mi fie returnati in cateva zile. PayU mi-a spus ca a depus o sesizare in timp ce vorbeau cu mine la telefon, catre Telekom, pentru a doua suma retrasa, si ca voi primi banii inapoi in cont cam in 2 zile. Telekom mi-a spus ca ei nu returneaza bani clientilor si ca suma va fi scazuta din factura urmatoare.
Am asteptat cam 2 zile si am sunat iar la toate 3 companiile. BCR mi-a spus ca Telekom nu le-au raspuns inca dar sa vin la agentie ca sa depun o cerere de refuz la plata si voi avea banii returnati in cont in cateva zile pentru ca Telekom nu poate beneficia de suma timp de 30 de zile de la efectuarea platii. PayU mi-au spus ca nu gasesc nicio sesizare facuta de mine in sistem asa ca au facut alta. Telekom mi-au repetat ca ei nu returneaza bani clientilor. Am completat cererea de refuz la plata la BCR.
Peste alte 2 zile am fost la BCR ca sa verific stadiul sesizarii iar dansii mi-au spus ca inca nu au primit raspuns de la Telekom si ca nu-si cunosc propriile proceduri, nu stiu in ce stadiu este investigatia si nici cand voi primi banii inapoi. Mi s-a spus ca tot ce pot sa fac este sa astept.
In aceeasi zi am sunat la Telekom, care mi-au spus ca nu ma pot ajuta la telefon si ca trebuie sa merg la reprezentanta pentru a urgenta lucrurile. Am mers la reprezentanta in orasul meu, unde am fost tratata urat de catre angajate. Angajata, inlocuitoarea managerului, imi repeta incontinuu ca "Eu nu sunt aici ca sa ajut clientii! Eu sunt aici ca sa vand produse/servicii Telekom!"
La insistentele mele, dansa mi-a pus in fata o coala alba si un pix cu care sa fac o sesizare pentru a fi trimisa unde trebuie, dar nu a stiut sa-mi spuna unde va fi trimisa si care este procedura. Cand am intrebat-o in atentia cui trebuie sa adresez sesizarea si ce scriu la inceput, mi-a raspuns "Dvs stiti ce vreti sa scrieti acolo!" Nu am stiut ce sa scriu asa ca nu am mai scris-o.
Din sediul reprezentantei am sunat iar la 1234 si am vorbit cu doi angajati mirati ca nu am primit banii inapoi. Mi-au spus ca banii se returneaza in orice magazin Telekom si sa completez o cerere pe loc. Le-am spus ca am vorbit la doua magazine deja si nu vor sa-mi dea banii. Reprezentantul departamentului de plati mi-a spus ca a facut o sesizare pentru suma ce trebuie returnata si ca in cateva zile voi avea banii inapoi in cont, fara probleme.
Au trecut doua zile si banii nu mi-au fost returnati. Am sunat astazi la Telekom ca sa intreb in ce stadiu este sesizarea mea si mi s-a spus ca nu exista nicio sesizare in sistem si ca vor face alta.
Problema este simpla. Telekom mi-a oprit o suma de bani pe care eu nu am platit-o. Nu cunosc cauza erorii pentru care a fost retrasa de doua ori suma dar eu nu am platit acei bani. Pur si simplu m-am trezit ca-mi lipsesc din cont. Nu stiu cum sa-mi recuperez banii de la Telekom.
As vrea sa stiu unde se incadreaza infractiunea lor: furt, delapidare, abuz de incredere, escrocherie... Nu ma pricep si am nevoie de indrumare.


Cel mai recent răspuns: sierra , utilizator 14:14, 15 Decembrie 2016
Cat alergati dupa banii dvs, vine urmatoarea factura si vi se scade din ea cat ati platit.
Nu avea cum sa va traga telekomul fara sa platiti dvs.
Am patit si eu, am facut prostia sa reincerc dupa ce am primit mesajul ca plata nu s-a efectuat dintr-o eroare si am reincercat, asa am platit de doua ori.
A spus ca a platit ultima factura, probabil a reziliat si contractul. Poate din acest motiv doreste sa recupereze banii, pentru ca nu mai urmeaza o alte plata
Nu este infractiune si nici nu putem spune clar cine a fost vinovat initial, daca Teleom sau PayU.
Cel mai bine era sa ii inregistrati si dvs, in timp ce purtati respectivele conversatii, nu doar ei.
In felul acesta stiati si numerele sesizarilor, in cazul in care vi le-au spus.
Mergeti la ANPC, formulati o plangere, atasati extrasul, in care apar cele doua plati si detalii despre sesizarile facute.
Multe companii externalizeaza serviciile, inclusiv call center-ul, pentru a reduce costurile. Asta poate duce la operatori din ce in ce mai putin pregatiti si mai putin interesati de rezolvarea problemei. Daca nu se depun plangeri, nu se fac sesizari si nu se aplica sanctiuni...situatia nu are cum sa se imbunatateasca.
O sa va recuperati banii pana la urma, fara sa fiti nevoit sa ajungeti in instanta. dar trebuia sa se intample dupa un singur apel telefonic sau un e-mail. nu dupa atatea zile de insistente si drumuri.
Ultima modificare: Vineri, 9 Decembrie 2016
AvTudor_com, utilizator
Nu am platit eu de doua ori pentru ca am introdus parola Secure 3D o singura data.
Am incercat sa-i recuperez pana sa ii foloseasca pentru plata urmatoarei facturi. Sunt banii mei si numai eu am dreptul sa decid ce sa fac cu ei. Pe ideea asta merg.
La reprezentanta, o angajata imi arata contul meu online pe site-ul Telekom si spunea "uitati, banii sunt la dvs pe cont!". I-am spus ca eu am cont la BCT, nu la Telekom, iar banii sunt LA EI in cont, nu la mine. Se fac ca ploua.
Am mai vb o data cu departamentul de plati al lor si au spus ca in 5 zile voi avea banii inapoi. Sa vedem...
Am primit banii inapoi in cont ieri, deci in 14 zile de la prima sesizare.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Exista vreo procedura prin care acesta situație cu telekom se poate remedia? Gabitulici Gabitulici Bună seara, Va cer o parere în privința unei situații cu care părinții mei se confrunta de sase luni, privitoare la un contract cu Telekom. Părinții ... (vezi toată discuția)
Prelungirea, majorarea abonamentului telekom fára stirea mea Monika1984 Monika1984 Buna ziua. Am si eu o problemă cu Telekomul. Data exactă nu ştiu, dar s-a întâmplat în luna mai 2018. Noi eram plecat din ţară, şi în străinătate ... (vezi toată discuția)
Plata in contul persoanei fizice trecut pe factura OLTCONFORT OLTCONFORT Buna ziua, In data de 10.11.2016, SC .... SRL, a initiat o plata (editat). Am luat informatii telefonice de la BCR si ni s-a comunicat ca aceasta firma cu ... (vezi toată discuția)