avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 803 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Exista vreo procedura prin care acesta situație cu ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Exista vreo procedura prin care acesta situație cu Telekom se poate remedia?

Bună seara,
Va cer o parere în privința unei situații cu care părinții mei se confrunta de sase luni, privitoare la un contract cu Telekom. Părinții sunt clienți Romtelecom din 2013 și au fost sunați de Telekom pentru a discuta telefonic un act adițional contractului initial. Tatăl meu este în etate și nu aude foarte bine. La o săptămână după discuția telefonica a apărut la poarta un reprezentant Telekom, de la 'tehnic', le-a întins contractul și a plecat în mai puțin de 5 minute fără nicio explicatie. Ulterior am discutat cu domnul care a venit cu contractul și a recunoscut ca a cerut doar o semnatura, pentru ca totul fusese discutat telefonic. Greșeală majora a fost a părinților mei a fost ca au semnat un contract pe care nu l-au înțeles telefonic și nu l-au citit. Din pacate, mi-au explicat situația mult după cele 14 zile în care se puteau aduce modificări fituicii încheiate pe 2 ani.

Noul contract implica plata lunara a unui abonament de telefonie mobila, pe care dânșii nu îl folosesc (plătesc un abonament pentru mobil către o alta companie) și de care nu aveau habar. Pe lângă acest abonament, facturile lor de telefonie fixa cresc exponential, deși aceștia nu folosesc frecvent telefonul fix.
În luna septembrie am ajuns în concediu în tara și fost cu parintii mei într-un sediu Telekom din Brăila unde am ridicat aceste probleme. Ni s-a spus sa contactam telefonic compania, făcând astfel și prima sesizare.

A urmat o serie de contactării telefonice și nenumărate discuții cu operatori Telekom, toate discuțiile anuntat-inregistrate. Informațiile primite au fost dintre cele mai diverse. Mi s-a spus ca abonamentul era inclus în pachet, o operatoare mi-a acuzat părinții ca suna lunar la numărul special pentru clienți 118932. Unii confirmu ca plata totala a abonamentului lor este de 130 lei, desi facturile lor cresc lunar pana la 150 și chiar peste 180 lei. Am fost transferata din operator în operator și din departament în departament. Am făcut încă o sesizare scrisa iar ca reacție generala se imputa faptul ca au trecut cele 14 zile de reziliere a contractului și ca nu se poate face nimic.
Pentru a înțelege funcționalitatea comunicarii, va ofer un citat dintr-una dintre convorbirile avute cu un reprezentant Telekom:
Eu: ''...Vreau sa fac încă o reclamație''
CC: ''Dacă doriți sa faceți o reclamație o puteți face într-un magazin Telekom. Eu nu am cum sa va iau reclamație''
Eu: ''Vreau sa ma transferați câte departamentul unde se pot face reclamații chiar dacă titularul nu este prezent''
CC: ''Numai la departamentul comercial puteți face reclamatii.''
Eu: ''Da, va rog frumos sa ma transferați la departamentul comercial.''
CC: ''Pai sunteți la departamentul comercial.''
Ceea ce am cerut în sesizările făcute a fost sa le fie modificat contractul actual și scos abonamentul de telefonie mobila. Am avut pana și pretenția de a cere restituirea catre bătrâni a celor 6,72 de Euro plătiți în fiecare luna, timp de 6 luni.
sau
Varianta de a pastra acest abonament mobil, dar de a păstra în același timp numărul lor actual de telefon mobil. Motivul: nu le este accesibil sa ofere tuturor membrilor familiei, prietenilor, cunoscutilor etc noul lor numar.

Și pentru a înțelege cum s-a discutat acest contract prin telefon, am cerut înregistrarea inițială a convorbirii telefonice. De asemenea, am cerut înregistrarea convorbirii care a dus la suma suplimentara ce a încărcat factura lunii septembrie pana la 180,92 lei, pentru a fi siguri ca factura nu a fost încărcată cu ceva ce nu le apartine.
Cererea înregistrărilor a fost complet ignorata în timp ce variantele de modificare a contractului sau atașarea numărului lor de telefon mobil au fost refuzate.

Va cer scuze pentru textul lung. Știu ca situația a fost incurajata de ignoranță părinților mei, care nu vor mai semna un contract fără sa consulte familia, tocmai pentru ca nu mai aud și vad bine. Este o situație de principiu în care, deși într-o tara europeana, nu se poate renunța la un serviciu care devine un deserviciu financiar pentru o persoana în etate.
Cel mai recent răspuns: adriandimitriu , utilizator 16:06, 23 Noiembrie 2019
Telekom isi lichideaza afacerile in Romania.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contract telekom ContSters435654 ContSters435654 Nu rusesc sa scap de u abonament ,care a scazut in luna februarie a.c ,pentru care am cerut de mai multe ori rezilierea. .Chiar luna asta am primit factura ca ... (vezi toată discuția)
Abonament abuziv telekom. cum să-l anulez dacă operatorii nu iau în seamă discuțiile telefonice? stanciumaria2233 stanciumaria2233 Buna ziua, va rog sa ma ajutati in rezolvarea unei probleme legata de un abonament Telekom. Sunt clienta Telekom de mult timp iar in martie 2017 expira ... (vezi toată discuția)
Abuz de putere repetat de telekom romania mobile sa imitu imitu Buna ziua, Rog suport juridic in a pune capat acestor repetate abuzuri facute de Telekom Romania Comunications SA, care nu se mai opresc. In data de ... (vezi toată discuția)