avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 468 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... garantii materiale administrator
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

garantii materiale administrator

Stie cineva daca s-a modificat suma pe care trebuie s-o plateasca drept garantie un
administrator?La mine la bloc asta ar insemna peste 100 de milioane lei,si la suma asta cine se mai "baga"?
HG 1588/2007,art 22-(4) prevede:"Administratorii trebuie sa prezinte garantii morale,materilae si profesionale acceptate de comitetul executiv al asociatiei de proprietari pe care urmeaza sa o administreze"
De regula garantia care se impune administratorului,este calculata in raport de total facturi/asociatie,aferent luna de iarna ,cu consum maxim caldura,apa calda,gaze,etc
suma care sa poata acoperii valoarea totala a obligatiilor pentru luna cea mai incarcata din an.
Daca asociatia o cere, nu se baga....daca asociatia nu o cere expres, se poate baga.
Legea 230/2007 specifica :
Art. 21. -
(2) Cenzorul sau membrii comisiei de cenzori trebuie să aibă cel puţin studii medii şi pot depune, dacă adunarea generală a asociaţiei de proprietari hotărăşte astfel, într-un cont bancar al asociaţiei de proprietari, o garanţie suficientă şi îndestulătoare, pe baza unui contract de garanţie încheiat în acest sens. Cuantumul garanţiei nu poate fi mai mic decât media anuală a totalului cheltuielilor lunare ale asociaţiei.

Art. 22. -
(1) Deponentul garanţiei menţionate la art. 21 alin. (2) nu poate dispune în niciun mod de suma depusă drept garanţie şi nici de dobânda aferentă, decât după îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiţii: aprobarea descărcării de gestiune privind exerciţiul financiar precedent de către adunarea generală a membrilor asociaţiei de proprietari, precum şi încetarea efectelor delegaţiei menţionate la art. 21.
(2) În cazul în care se constată de către reprezentanţii asociaţiei de proprietari sau de către proprietarii înşişi minusuri în gestiune, asociaţia poate dispune asupra unei sume de bani egale cu cuantumul minusului în gestiune, direct din contul bancar menţionat la art. 21 alin. (2), cu aprobarea scrisă, expresă, anterioară a adunării generale, fără a avea nevoie de consimţământul deponentului garanţiei.

Apoi referitor la administrator :
Art. 35. -
(1) Pentru activitatea de administrare care include activităţi de administrare tehnică, de contabilitate şi casierie, asociaţia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru funcţia de administrator de imobile, fie poate încheia contract de administrare cu persoane juridice specializate şi autorizate, care au ca obiect de activitate numai domeniul asociaţiilor de proprietari ori care au ca activitate principală administrarea imobilelor pe bază de tarife sau contract. Administratorilor de imobile li se aplică în mod corespunzător prevederile art. 21 alin. (2) şi ale art. 22.


Asadar nu este obligatorie garantia. Este la latitudinea adunarii generale.
Un prieten mi-a relatat urmatoarea situatie:
Asociatia, dupa o experienta trista cu un administrator persoana fizica, cu mult optimism, a incheiat un contract pentru activitatea de administrare cu o persoana juridica specializata si autorizata. Nu s-a cerut depunerea unei garantii.
Nu dupa mult timp, de la furnizori au inceput sa apara instiintari prin care asociatia a fost atentionata sa achite facturile, in caz contrar vor intrerupe furnizarea serviciilor contractate.
Persoana juridica a cominicat incetarea contractului. Asociatia s-a trezit cu penalitati calculate de furnizori la facturile neachitate. Cine le va suporta, locatarii sustin ca au achitat intretinerea. Ce poate face asociatia in aceasta situatie, cui se poate adresa?
Daca ar fi fost inspirata, ar fi solicitat firmei un minimum de garantie care in situatia data, ar mai fi diminuat paguba. Garantia este salvatoare si nu inutil a fost prevazuta de lege. Sa nu neglijam faptul ca cenzorii sunt inexistenti in asociatii si asa cum prevede legea, -studii medii- nu de specialitate, nici nu pot face fata abilitatilor unor administratori.
Ce poate face asociatia in aceasta situatie, cui se poate adresa?
~ Conținut șters la cerere ~

Alte discuții în legătură

Clauze nefavorabile contract asociatie de proprietari - firma de administrare George Staicu George Staicu Suntem o asociatie de proprietari recent infiintata. Am elaborat o cerere de oferta pe care am trimis-o la mai multe firme de administrare pt servicii de ... (vezi toată discuția)
Schimbarea firmei de administrare financiara a asociatiei. viorelh viorelh Supun atentei dvs.urmatoarele aspecte: 1. As vrea sa stiu daca schimbarea firmei de administrare financiara a asociatiei se poate face doar de presedintele ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract administrator/asociatie de locatari automobilistul automobilistul la inceputul lunii mai am fost numit in functia de presedinte al asociatiei de locatari din blocul in care locuiesc. nu ma consider persoana potrivita pentru ... (vezi toată discuția)