avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 788 soluții astăzi

Marți, 4 februarie, are loc evenimentul: TVA, Impozitul datorat de nerezidenți, Impozitul pe profit, facilități fiscale 2025: Sesiune practică cu Adrian Bența. Participă →

Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Control fiscal
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Control fiscal

Buna ziua
Avem un birou notarial. Contabilitatea se tine in partida dubla si din 10 sept s-a anuntat control fiscal.
Ma puteti ajuta sa imi spuneti exact ce documente sa pregatesc pentru aceasta. Imi este o frica de mor.
Multumesc din suflet.
Cel mai recent răspuns: Magda Staicu , Consultant fiscal 22:53, 14 Septembrie 2009
Va pregatiti cu 5000 de acte si or sa va ceara ultima chestie la care v-ati gandit :D

In mod sigur se vor lega de impozitul retinut de la clienti si de declaratiile pe care trebuia sa le faceti in leg.cu asta.Nu va mai speriati, totul se rezolva...cu calm :luck:
Registrul unic de control, registrul inventar, decizia privind numerele alocate si persoana responsabila cu gestionarea si alocarea documentelor emise de societate....astea le puteti rezolva pana vine bau-bau... mai aveti obligatia sa va duceti pe la AFP si sa va punctati soldurile din fisa pe platitor cu soldurile obligatiilor fiscale din evidenta contabila...altceva oricum nu mai puteti indrepta...e tarziu...daca nu ati efectuat inventarul anual..."efectuati-l"
Ultima modificare: Duminică, 6 Septembrie 2009
Ilie Stanica, Consultant fiscal
Mai am o nelamurire
Taxele pentru imp propriet imobiliare pe care numai le tranziteaza se inreg sau nu contabil.
De ex cadastru sau celelalte care nu sunt nici venit nici chelt.
Multumesc
lylyan a scris:

Mai am o nelamurire
Taxele pentru imp propriet imobiliare pe care numai le tranziteaza se inreg sau nu contabil.
De ex cadastru sau celelalte care nu sunt nici venit nici chelt.
Multumesc


Da, se contabilizeaza pentru ca sunt inregistrate in registrul de casa cand se incaseaza si cand se depun la trezorerie. Orice document emis sau primit trebuie contabilizat.
Ultima modificare: Duminică, 6 Septembrie 2009
Iulian MANEA, Contabil
...si plecind de la ultimul raspuns dat de Iulian, m-am dus cu gindul la obligatia birourilor notariale de a respecta preved. art ART. 77 indice 1 cf
Definirea venitului din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal
"(6) Impozitul prevăzut la alin. (1) şi (3) se va calcula şi se va încasa de notarul public înainte de autentificarea actului sau, după caz, întocmirea încheierii de finalizare a succesiunii. Impozitul calculat şi încasat se virează până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care a fost reţinut..."
Cred ca se va acorda importanta cuvenita acestui aspect, mod de retinere, virare si declarare, cf ART. 77 indice 3
Obligaţiile declarative ale notarilor publici cu privire la transferul proprietăţilor imobiliare
Notarii publici au obligaţia să depună semestrial la organul fiscal teritorial o declaraţie informativă privind transferurile de proprietăţi imobiliare, cuprinzând următoarele elemente pentru fiecare tranzacţie:

a) părţile contractante;

b) valoarea înscrisă în documentul de transfer;

c) impozitul pe venitul din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal;

d) taxele notariale aferente transferului.


Alte discuții în legătură

Contabilitate intreprindere individuala iubiritza iubiritza buna ziua, am infiintat o II, profil confectionare si vanzare in piete targuri a bijuteriilor hand made. urmatorul pas este sa invat cum anume trebuie sa tin ... (vezi toată discuția)
Acte contabile pfa sorinnell sorinnell buna, mi-am deschis si eu un magazin mixt pe PFA neplatitor de TVA. Ati putea sa ma luminati si pe mine un pic? Am intrebat ce acte de evidenta contabila ... (vezi toată discuția)
Oug 80/2014 si omfp 170/17.02.2015 petreh petreh Buna ziua, Va rog lamuriti-ma ! In ordonanta 80/2014 se spune clar ca PFA vor tine registrul de evidenta fiscala. Registru care pana acum n-a aparut ( din ... (vezi toată discuția)